Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ton_en__ria_visser

ton_en__ria_visser

• Lid sinds 09 februari 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2017
  • 13:40

Hallo, ik heb eigenlijk al vanaf het begin het probleem dat als ik buiten het bereik van wifi kom en de smartphone wil gebruiken deze niet automatisch is overgeschakeld naar mobiel netwerk, ik heb dan dus geen internet.
Wat dan soms helpt is opnieuw opstarten, naar mobiele netwerken in instellingen gaan en de gegevens van mijn provider opnieuw opslaan, en soms helpt alleen de mobiele gegevens uit en weer aan te zetten
Maar het toestel schakelt sus nooit automatisch over van wifi naar mobiel netwerk als er geen wifi bereik meer is.
Doe ik iets verkeerd of moet ik iets anders instellen?

Bedankt voor het meedenken,

Ton.
.

iDaan

iDaan

• Lid sinds 11 november 2014
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2017
  • 20:31

In principe zou je de verbinding voor mobiel internet niet steeds handmatig aan en uit hoeven te schakelen. Zodra u verbonden bent met Wi-Fi gebruikt je toestel geen mobiel internet meer.

En ik heb geen idee hoe je het op kunt lossen. Is je toestel wel helemaal up to date? ?

ton_en__ria_visser

ton_en__ria_visser

• Lid sinds 09 februari 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2017
  • 20:54

Ja, het toestel is helemaal up to date.
En ik kan mij ook niet voorstellen dat het aan de provider of aan het sim-kaartje ligt.
Te meer omdat ik als ik in Zweden ben hetzelfde probleem heb met een sim-kaartje van Telia.

Ton.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 12 maart 2017
  • 22:12

Toevallig heb ik twee uurtjes geleden mijn toestel (HTC 10) gereset naar fabrieksinstellingen​ en daar kwam ik tijdens de setup van Google de vraag tegen moet het toestel automatisch verbinding maken met internet als WiFi niet verbonden is vervolgens kon je dit aan en uit vinken.

Misschien​zou je een reset kunnen overwegen in hoop dat daar de fout zit als je die optie tenminste krijgt tijdens de setup.

Verder zou je nog in instellingen/wifi/instellingen geavanceerd automatisch naar mobiel netwerk schakelen als wif signaal zwak is inschakelen.

Probeer eens een simkaart van iemand anders dan weet je snel genoeg of de simkaart de oorzaak is.

Zet roaming eens aan en check of het helpt.
Verander eens de netwerkmodus naar automatisch of kies handmatig 3g-4g enz..

Stel de apn instellingen eens handmatig in meestal kun je die instellingen vinden op de site van de betreffende provider.

ik zeg niet dat het werkt maar het is het proberen waard.

Ter info: ten tijde van de setup draaide mijn toestel op Android 6.0.

Wel een backup van al je foto's, bestanden enz… Maken als die je lief zijn.

Bewerkt (12 maart 2017 22:36) | extra info toegevoegd

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren