Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jankees

jankees

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 28 september 2016
  • 20:45

Hallo allemaal,

Na de Marshmallow update (6.0.1) op mijn S5 kan ik niet meer connecten met mijn PC om bestanden/foto's over te zetten (laadt wel op). Kon voorheen wel gewoon door via de kabel beide apparaten te verbinden.
Heb al gelezen dat deze firmware versie PC/GSM connectie standaard veranderd heeft naar 'alleen opladen', en dat ik die instelling moet wijzigen naar 'MTP'. Ik heb echter geen popup/notificatie die deze opties weergeeft. In instellingen kan ik het ook niet vinden.

NB Ik heb Samsung USB driver vor mobile phones geinstalleerd staan op PC.

EDIT: inmiddels via de 'ontwikkelaarsopties'>networking>USb-configuratie MTP kunnen kiezen. PC connectie lukt nog steeds niet; ook niet na rebooten GSM.

Iemand enig idee hoe te fixen? Zelfde probleem, incl oplossing? Mss vergeet ik nog iets…

Thanks,
Jan Kees

Bewerkt (28 september 2016 20:48)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 28 september 2016
  • 23:41

Probeer het eens door Samsung kies te installeren, als het goed is worden dan de juiste drivers geïnstalleerd.

Of zet usb fout opsporing eens aan, zit bij developer opties.

Reboot je toestel eens terwijl hij aangesloten is aan de pc of de pc rebooten met aangesloten telefoon.

Verwijder de drivers van de Samsung telefoon op de pc bij apparaat beheer en laat bij het aansluiten de pc zelf zoeken naar de drivers, als dat werkt.

Bewerkt (28 september 2016 23:44) | extra info toegevoegd
jankees

jankees

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2016
  • 19:30

Sorry voor de latere reactie

- Samsung KIES installeren verhelpt het probleem niet
- USB foutopsporing: GSM en PC doen beide niks als ik dat aanzet
- Rebooten op beide manieren ook geen resultaat
- Verwijderen KIES en de oorspronkelijke Samsung drivers ook geen resultaat (PC zoekt niets automatisch)

Iemand nog een suggestie.
Ik word er gek van… veel bestanden/foto's op die eraf moeten (want geheugen raakt vol)
Alternatieve manier suggestie kan ook, maar via PC verbinding moet ook werken…

Bedankt voor het meedenken weer!!

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2016
  • 19:32

Ook al eens een andere usb kabel of usb poort geprobeerd.

jankees

jankees

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2016
  • 19:33

Yup beide helpt niet… ook op meerdere PCs geprobeerd.

Heb btw Windows 10 voor wat dat waard is.

Bewerkt (3 oktober 2016 19:34)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2016
  • 19:39

De Windows versie mag niet uitmaken.

Wat je wel kunt proberen is een Factory reset doen van je Galaxy s5 en eerst de bestanden draadloos overbrengen met bijvoorbeeld airdroid.

Airdroid kun downloaden door Hier te klikken, instructies staan er wel bij.

Meer smaken heb ik niet.

Bewerkt (3 oktober 2016 19:40)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2016
  • 20:11

voor dat je eventueel een factory reset doet probeer dan eerst of jou toestel wel gezien wordt met adb comando's.

ga even naar deze pagina en download de adb and fastboot tool, vervolgens run het bestand als admin (rechtsklik muis) en kies overal ja en doe ook system wide.

als de tool geïnstalleerd is zoek dan op je pc naar de map adb,zie screenshot, zet usb foutopsporing aan bij develeoper opties en sluit je galaxy aan ga vervolgens met de muis op een legen plek in de map adb staan houdt shift ingedrukt en rechtsklik muis en kies dan opdracht venster hier openen, je krijgt dan een cmd venster, type nu de volgende regel in het cmd venster adb devices als je toestel gezien wordt krijg je een nummer terug van het aangesloten apparaat, als dit het geval dan zou theoretisch je toestel gezien moeten worden door je pc.

je zou de samsung s5 drivers nog een keer opnieuw kunnen installeren (kun je hier downloaden) en dan checken op je pc bij apparaat beheer of je toestel ook juist gezien wordt (zie screenshot) zo niet dan zal er een uitroep teken bij staan als dat zo is dan zou ik even moeten zoeken naar de juiste drivers en hoe je die handmatig kun updaten/installeren in apparaat beheer.

Bewerkt (3 oktober 2016 20:19) | link toegevoegd
jankees

jankees

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2016
  • 21:27

Allereerst bedankt voor je tijd/moeite!

adb geeft in cmd venster:
list of devices attached
" daemon not running. starting it now on port 5037 "
" daemon started successfully "
Herkent hem dus niet

Drivers opnieuw geinstalleerd via jouw link.
Zie tel echter niet terug in apparaatbeheer (ook geen uitroepteken btw)

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6583
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2016
  • 21:47

ook niet naar twee maal adb devices in te geven, soms moet adb even gestart worden en wordt meestal na een commando het toestel niet herkend na de tweede wel, als er niets staat bij list of devices attached dan sta ik even voor een raadsel, normaal gesproken moet er ook bij apparaat beheer andoid usb devices tevoorschijn komen.

je hoort dus ook geen pingeltje/geluidje van je pc zodra je hem aansluit en zorg ook dat je toestel in het homescherm zit en niet in het lockscreen.

ik denk dat je dan toch een reset moet doen van je galaxy s5 en dan eerst de bestanden overzetten met airdroid.

Bewerkt (3 oktober 2016 21:51) | extra info toegevoegd
jankees

jankees

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2016
  • 21:53

Had ik idd al meerdere malen geprobeerd in adb… geen devices attached (list of devices blijft leeg).
Apparaatbeheer blijft ook leeg.

Ik hoor alleen een piepje/geluidje van mijn tel als ik hem aansluit op PC; vd PC zelf niet.

Pffffffff

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren