Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

RickD87

RickD87

• Lid sinds 16 juli 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2016
  • 09:39

Mijn moeder heeft een S5 neo en wilt deze verkopen, ze heeft hem terug gebracht naar fabrieksinstellen via een hardreset. Maar bij het opstarten wordt er nu gevraag naar een google account die eerder op de telefoon is gebruikt. Mijn moeder is een leek op dit gebied en heeft puur eentje destijds be dacht om de telefoon te gebruiken en deed er verder niets mee, email heeft ze van ziggo dus had hier de behoefte ook niet voor maarja om een android te gebruiken moet je eentje aanmaken of je hem nou gebruikt of niet……
ze heeft de account gebruikersnaam ook wel mailadres en wachtwoord dus niet onthouden dan wel genoteerd.

Wat kan ik hiermee doen want zo kan ze hem niet verkopen. 

Alvast bedankt 

Gr Rick

Eigenaar van een Samsung Galaxy S5 mini en vrouwlief heeft een Samsung Galaxy S4

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 31 mei 2016
  • 12:16

heeft je moeder dan niet een herstel account/email gemaakt want zodra je je aanmeld voor het eerst op een android dan heb je een tweede herstel email moeten aanmaken voor als je het orginle gmail account wilt verwijderen/herstellen/aanpassen/vergeten enz….

je kunt proberen door hier naar toe te gaan om je gmail account te herstellen of hier als je problemen hebt met het inloggen.
en normaal gesproken als je een complete factory reset doet wordt het gmail account ook verwijderd, weet je zeker of je moeder dat ook juist gedaan heeft, bekijk daarvoor het youtube filmpje.
je kunt ook via de knoppencombinatie in het filmpje vanaf 1 minuut 25 als nog proberen om een factory reset uit te voeren.
zorg wel dat je toestel voldoende is opgeladen voordat je het onderstaand filmpje probeerd.

Bewerkt (31 mei 2016 12:34) | extra info toegevoegt
marrich77

marrich77

• Lid sinds 10 januari 2013
  • Berichten 342
  • Reputatie -10
  • 31 mei 2016
  • 14:36

Ik zie even het probleem niet.

Je schrijft ze wil de telefoon verkopen.
Heeft een reset gedaan.
Nu vraagt het toestel om een google-account.

Mijn conclusie is, dan heeft ze het goed gedaan.
Haar google-gegevens zijn van de telefoon verwijderd.

Of zie ik nu iets over het hoofd in he startbericht

Samsung Galaxy S7
Marshmallow Android 7
Stock Rom
No Root

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 31 mei 2016
  • 14:58

Ik zie even het probleem niet. Je schrijft ze wil de telefoon verkopen. Heeft een reset gedaan. Nu vraagt het toestel om een google-account. Mijn conclusie is, dan heeft ze het goed gedaan. Haar google-gegevens zijn van de telefoon verwijderd. Of zie ik nu iets over het hoofd in he startbericht
Ik lees iets anders.

Maar bij het opstarten wordt er nu gevraag naar een google account die eerder op de telefoon is gebruikt. 

ik vond het ook al raar dat er na een reset gevraagt wordt om in te loggen met het google account die eerder op de telefoon gebruikt is, misschien vergist ze zich met het inloggen van een willekeurig account en kan ze gewoon een met een gmail inloggen.

zoals te zien is in het screenshot wordt het google account gewoon gereset, met de huidige telefoons met vingerprintscanner enz… is dat weer een ander verhaal.

Bewerkt (31 mei 2016 15:17) | extra info toegevoegt
RickD87

RickD87

• Lid sinds 16 juli 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2016
  • 17:01

hoi bedankt voor jullie reacties.

ze heeft inderdaad zo'n reset gedaan en tevens heb ik dit later zelf ook nog eens gedaan. ik heb reeds enkele jaren ervaring met android en bij mijn weten zou alles met zo'n reset moeten verdwijnen, heb het zelf ook gedaan bij verkoop van oude toestel.
hij blijft er echter om vragen en wat ik ook probeer kom geen stap verder

wat betreft die 2de mail adres, naar alle waarschijnlijkheid heeft ze hiervoor haar werkmail gebruikt, echter is deze mail niet meer in gebruik.
ze is met haar 60+ hier in echt een leek en gebruikte haar mobiel enkel voor bellen en whatsapp dus was zich er ook niet bij het instellen destijds van bewust wat te doen met een google account.

zijn er verder nog opties?

Bijlage:

Gr Rick

Eigenaar van een Samsung Galaxy S5 mini en vrouwlief heeft een Samsung Galaxy S4

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 31 mei 2016
  • 17:30

als je een factory reset hebt gedaan in de stock recovery dmv de knoppen en het helpt nog niet dan heb je hoe dan ook het gmail account of herstel email nodig om nog enigszins iets uit te voeren.

het toestel is toch wel helemaal orgineel? dwz geen root,custom recovery enz enz.

het enigste wat je nog kunt doen is bypass het lockscreen dmv het youtube filmpje, ik weet niet of androidworld dit op prijs stelt, maar dat zien we snel genoeg.

Bewerkt (31 mei 2016 17:39) | youtube video toegevoegd
RickD87

RickD87

• Lid sinds 16 juli 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2016
  • 18:09

hij is geheel origineel, ik zal straks thuis het filmpje nogmaals bekijken en dan maar zo'n bypass doen. zoals hij nu is heeft niemand er iets aan dus enige risico lijkt me in dit geval niet erg.

ik laat je het weten vanavond. 

Gr Rick

RickD87

RickD87

• Lid sinds 16 juli 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2016
  • 20:56

gizmobinky schreef: helaas Mocht het niet baten, heb exact gedaan wat op het filmpje maar helaas. Heb het idee dat deze telefoons niet meer bruikbaar is.

Gr Rick

RickD87

RickD87

• Lid sinds 16 juli 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2016
  • 09:45

Ga er vandaag mee naar telefoonwinkel kijken of zij iets kunnen doen.

Gr Rick

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 1 juni 2016
  • 09:47

Is prima, ben benieuwd wat zij voor jouw kunnen betekenen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren