Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Juliette66

Juliette66

• Lid sinds 28 december 2014
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2015
  • 14:28

Heb 't echt ooooveral al opgezocht maar nergens wordt er 'n afdoende oplossing gegeven. Telkens komt er 'n schermgrote popup van de playstore op m'n S5. Random. Met iedere keer 'n suggestie voor 'n een of ander spel. De ene keer als ik ontgrendel, de andere keer als ik whatever app open.

Heb er al tig adwareapps opgezet en die detecteren idd adware maar dat is 't niet. Heb m'n telefoon al 3x terug naar fabrieksinstellingen gezet (gedoeee!!) en 'verdachte' apps niet meer geinstalleerd maar ze blijven terugkomen.

Iemand hier 'n idee??

Bewerkt (26 juni 2015 14:58) | Schuttingtaal verwijderd
booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 29 juni 2015
  • 12:31

Het lijkt mij handig om er eerst achter te komen wat de oorzaak is. Ik had begrepen dat je een factory reset had gedaan? Heb je daarna toevallig een backup teruggezet? Zou je even naar instellingen-apps-alles-Google Play Store willen gaan? druk daar op het vinkje bij meldingen inschakelen eens weg? Ik snap dat dit niet de ideale oplossing is maar dan kunnen we in iedergeval uitsluiten dat de Play Store de meldingen geeft.

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Juliette66

Juliette66

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2015
  • 21:34

Ja 3x factory reset. En wel backup gemaakt idd en weer teruggezet. Heb inmiddels meldingen voor Google playstore uitgevinkt maar mag niet baten.

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 29 juni 2015
  • 22:23

Dan mag je de meldingen weer aanzetten, is wel zo makkelijk;p! ik had al het vermoeden dat het niet door de Play Store zelf komt, dat is nu dus bevestigd. 1 van de teruggezette apps is dus de oorzaak. Deze apps kan je voortaan van te voren herkennen aan de permissie "weergeven over andere apps". Bij sommige apps is deze permissie noodzakelijk, zoals bij MX speler en andere video players. Deze permissie kan voor deze popups zorgen. Om te kijken welke app deze popups veroorzaakt wil ik je adviseren om deze app te proberen in de hoop dat de veroorzakende app snel gevonden wordt:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.trustgo.addetector

ik hoop dat we het hiermee op kunnen lossen

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Juliette66

Juliette66

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2015
  • 22:37

Thnx voor de tip. App geïnstalleerd en stopt na enkele seconden analyseren. Werkt dus niet :-(

Bewerkt (29 juni 2015 22:37)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 juni 2015
  • 00:07

Heel lastig probeer anders dit appje en anders je browser geschiedenis wissen of als er een popup komt kijk dan even of sleep je notificatie balk naar beneden en als er een melding staat lang erop drukken misschien krijg je optie om te verwijderen als je die mogelijkheid hebt.

Anders wat @booyb al voorsteld een Factory reset en de apps een voor een terug zetten in hoop dat je de boosdoener vindt.

Bewerkt (30 juni 2015 00:09) | text aangepast
Juliette66

Juliette66

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2015
  • 11:55

Ook jij dankjewel voor de tip maar ook deze app sluit na enkele seconden. Is ook raar? Ga m niet voor de 4e keer terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dan blijf ik er voorlopig maar mee leven :-(

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 30 juni 2015
  • 13:26

Er zijn enkele soorten apps die er bekend om staan dat ze dit kunnen veroorzaken. Dit zijn gratis spelletjes, screensaver, wallpaper, launchers en lockscreen apps. Ook zie je het vaker bij download apps enzo. Kan je je toevallig herinneren of je 1 van dit soort apps geinstalleerd hebt voordat de problemen begonnen? En hoe had je je apps gebackupt, inclusief data of zonder data? Als het zonder data was dan heeft er waarschijnlijk een app een update gehad met de extra permissie `weergeven over andere apps

KellyDietz444

KellyDietz444

• Lid sinds 23 december 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 23 december 2015
  • 09:02

Ik heb t denk ik gevonden. De irritante popup app heet bij mij 'MyApps'. Deze heb ik net gevonden bij instellingen - apps - alles en gewoon verwijderd!

hildeboth

hildeboth

• Lid sinds 17 april 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 17 april 2018
  • 23:35

Ik werd er ook gek van, ik kreeg die advertenties na een update.
.Ik heb heel google play eraf gesodemieterd. Probleem.opgelost. Als je een nieuwe app wilt installeren, gewoon google play weer even op inschakelen zetten in je instellingen. Wel even gedoe maar stukken minder irritant dan 100 x per dag advertenties wegklikken. Google: doe hier iets aan ! Dat is tegelijk de boodschap als je uitschakelt.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren