Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

BJB58

BJB58

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 485
  • Reputatie 0
  • 2 april 2015
  • 19:09

Hallo ,

Ik had al een hele tijd problemen dat ik buiten mijn eigen wifi om geen mail kon versturen vanaf mijn S5 , vandaag naar een KPN XL vestiging geweest en daar hebben ze de account uiteindelijk opnieuw ingesteld als pop3 account .

Nu kan ik dus wel weer mail versturen , maar mijn oude mappen zie ik niet terug , wat ik dus wel gelijk terug heb als ik de account als imap aanmaak.
Heeft iemand ervaring of een idee hoe ik vrij gemakkelijk al mijn oude mail ( zit keurig verdeeld in mappen ) in die KPN POP3 account krijg ?

Huawei P9 origineel met NOVA premium launcher . Android 6.0

Galaxy S5
Rooted CM 13 android 6.0.1

Samsung Galaxy S3
Cyanogenmod 12 Rooted android version 5.0.2

Samsung Tablet 3 uit actie , rooted.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 2 april 2015
  • 21:15

Raar dat ze dat zo doen, want imap heeft niets met de uitgaande mail te maken. Imap is de inkomende mail server en is vele malen handiger dan pop3.

Wat je kan proberen is de voor de uitgaande mail server niet je kpn adres te gebruiken maar bv je Gmail adres (smtp.gmail.com uit mijn hoofd, inlog is je Google account)

BJB58

BJB58

• Berichten 485
  • Reputatie 0
  • 3 april 2015
  • 11:42

nanders
Raar dat ze dat zo doen, want imap heeft niets met de uitgaande mail te maken. Imap is de inkomende mail server en is vele malen handiger dan pop3. Wat je kan proberen is de voor de uitgaande mail server niet je kpn adres te gebruiken maar bv je Gmail adres (smtp.gmail.com uit mijn hoofd, inlog is je Google account)

Het probleem bij KPN is dan ook de smtp server , deze schijnt alleen te werken als je thuis op je eigen WIFI zit.
Op mijn werk heb ik ook KPN en ook de Xperiabox maar daar werkt de uitgaande mail dus niet , wat ook bekend is bij KPN .
Wel kan ik vanuit webmail uitgaande mail doen , maar zou toch ook moeten werken vanuit de standaard app.

Nanders ; jou voorstel heb ik ook geprobeerd , echter ook daar dezelfde foutmelding .

Op dit moment heb ik 2 keuzes , of alle uitgaande mail als ik niet thuis ben via GMail doen , of KPN met POP3 gebruiken , maar dan synchroniseert de S% alle mappen niet vanaf IMAP.

Bewerkt (3 april 2015 11:44)

Galaxy S5

Samsung Galaxy S3

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 3 april 2015
  • 14:34

Maar pop3 is een inkomende mail server. Welke uitgaande serveradres vul je dan in op het moment dat je de pop hebt ingesteld?

BJB58

BJB58

• Berichten 485
  • Reputatie 0
  • 3 april 2015
  • 16:21

Inkomend hebbende pop.kpnmail.nl zonder beveiliging op poort 110 gedaan en uitgaand mail.kpnmail.nl ook zonder beveiliging op poort 25 en inloggen niet aangevinkt ( met deze instelling kan ik dus wel versturen maar alle mappen zijn niet zichtbaar )

Bewerkt (6 april 2015 11:06)

Galaxy S5

Samsung Galaxy S3

Flotsamkees

Flotsamkees

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 april 2015
  • 14:49

Hallo

Ik heb ook lang lopen zoeken naar een oplossing met dat smtp gebeuren van KPN.

Tot ik de app “My Mail” heb geïnstalleerd en uitgeprobeerd.
Die doet het met de kpn-accounts probleemloos.'
En deze app bevalt mij reuze goed.

Kortom: Niet verder zoeken en deze gebruiken.

Gr Kees

BJB58

BJB58

• Berichten 485
  • Reputatie 0
  • 9 april 2015
  • 20:27

Flotsamkees
Hallo Ik heb ook lang lopen zoeken naar een oplossing met dat smtp gebeuren van KPN. Tot ik de app “My Mail” heb geïnstalleerd en uitgeprobeerd. Die doet het met de kpn-accounts probleemloos.' En deze app bevalt mij reuze goed. Kortom: Niet verder zoeken en deze gebruiken. Gr Kees

Hallo Flotsamkees

Allereerst hartstikke bedankt voor je reactie , ik heb de app geïnstalleerd en ben onder de indruk , het gemak waarmee een account toevoegen gaat , alleen maar e-mailadres en wachtwoord , en de app regelt de gehele instelling automatisch .
Straks zal ik nog even kijken of de app buiten mijn eigen wifi netwerk om ook goed gaat , want dat was uiteindelijk mijn grootste probleem .

Dat laat ik hier ook nog wel even weten want volgens mij hebben veel meer mensen met KPN dit probleem, google voor de aardigheid maar eens hiernaar .

Galaxy S5

Samsung Galaxy S3

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1426
  • Reputatie 70
  • 10 april 2015
  • 09:54

Geen enkele email app kan KPN email verzenden als je niet op je eigen wifi netwerk zit, het probleem ligt nl. bij de KPN server. De enige goede oplossing is webmail gebruiken buiten de deur, maar dat is erg omslachtig als je meer dan 1 email adres hebt. Je kunt er ook voor kiezen om als uitgaande server de instellingen van je Gmail account te gebruik, maar dat heeft als nadeel dat de afzender je Gmail adres wordt en je niet meer alle verzonden email overzichtelijk in 1 account hebt. Hopelijk gaat KPN ooit haar server hiervoor openstellen, maar ik heb hier weinig hoop op…

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 10 april 2015
  • 11:19

Klopt exact Tucker ik heb hetzelfde probleem met Telfort mail=kpn dat lukt je met geen mogelijkheid.

Als iemand de oplossing dan graag.

Flotsamkees

Flotsamkees

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 10 april 2015
  • 12:03

Ik ben bij my mail terecht gekomen omdat ik in de app-recensies iemand tegenkwam
die zei dat KPN mail probleemloos
gaat verzenden.
Toch net even een testmail gezonden onder 4G om mijn stelling aan te toenen en ook nu weer vlekkeloos.

Dus als jullie het zelf ook even proberen zal je zien dat het WEL werkt.

Bewerkt (10 april 2015 12:03)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren