Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Vannisje

Vannisje

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2015
  • 23:37

Ik wil mijn telefoon binnenkort resetten. Maar nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de sd-kaart als standaard opslag te selecteren? Nu is het me gelukt om de hoofdmap van mn foto's te kopiëren naar de sdkaart. Vanaf toen werden alle foto's die ik maakte automatisch op de sdkaart gezet. Er zijn alleen nog andere mappen van foto's (download, whatsapp, screenshots, instagram etc) die ik ook graag standaard op de sd kaart wil zetten. Is dit mogelijk? Dat ook iedere keer als daar een nieuwe foto bij komt, dat die automatisch in die map wordt gezet. Hetzelfde wilde ik doen met bv muziek mappen etc. Het achterliggende idee is dat wanneer ik ooit een andere telefoon heb of mn telefoon reset, mn mappen wel gewoon bewaard blijven. Bij voorbaat dank!!

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 17 februari 2015
  • 12:28

Vannisje
…… Maar nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de sd-kaart als standaard opslag te selecteren? Nu is het me gelukt om de hoofdmap van mn foto's te kopiëren naar de sdkaart. Vanaf toen werden alle foto's die ik maakte automatisch op de sdkaart gezet. Er zijn alleen nog andere mappen van foto's (download, whatsapp, screenshots, instagram etc) die ik ook graag standaard op de sd kaart wil zetten. Is dit mogelijk? …….
Volgens mij is dat goed mogelijk. Bij mij werkt het prima, maar mijn telefoon (en Tablet 2 10.1)is geroot!
Je kunt apps downloaden, die je andere ‘apps’ naar je externe SD kaart verplaatsen. Gebruik je later zo'n verplaatste app, dan komt alles wat je doet ook op je externe SD terecht. Enkele apps die ik gebruik (op tel en tablet)om andere apps te verplaatsen naar de externe SD kaart zijn AppMgr III en DSApp2SD lite (gratis uit de PlayStore).
Wil je controleren of je afbeeldingen ook daadwerkelijk op je externe SD staat, dan kun je ook ESfile Explorer downloaden (gratis) en met deze app bekijken wat er nog op je ‘interne’ SD (je telefoon dus) staat en wat er op je Externe Sd kaart (je losse micro SD) is terecht gekomen.
Succes.
Makker

Bewerkt (17 februari 2015 12:31)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

maltje

maltje

• Lid sinds 19 december 2010
  • Berichten 112
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2015
  • 10:57

Ik heb tomtom op mijn toestel gezet maar het werkt enkel als ik interne opslag verander van SD naar intern geheugen.
En ik kan ook de map of programma niet zien staan,maar het werkt wel.
Ik moet telkens de plaats van het geheugen dus veranderen.
Iemand een idee?

dheagol

dheagol

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2015
  • 10:02

TomTom is terug te vinden in android/data/com.tomtom.europe, werkt ook vanaf de SD-kaart. Volg daarvoor een workaround.

Bijlage:

attachmentinstall notes II.txt (3,7 KB)

maltje

maltje

• Berichten 112
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2015
  • 10:17

Bedankt,
Ik zie tomtom nu wel staan.
Ik installeer de tomtom rechtstreeks op mijn smartphone dus dat apk bestand heb ik niet?Of waar moet ik dat zoeken?
Het gaat hier over een aangekochte app.

mvg

maltje

maltje

• Berichten 112
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2015
  • 13:19

Ik heb tomtom nu geïnstalleerd op mijn sd kaartje maar als ik tomtom start dan zegt hij dat er geen kaarten gevonden zijn.

mvg

dheagol

dheagol

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2015
  • 15:57

In de map com.tomtom.europe zit een (verborgen) XML-bestand, deze verwijst naar een pad op de interne SD-kaart. Dit kun je aanpassen, gebruik daarvoor het bijgaand aangepaste bestandje en verwijder de tomtom-map op de interne SD-kaart.

Edit: vergeten te vermelden dat er eerst een nieuwe map “files” moet worden aangemaakt, dus dan wordt het android/data/com.tomtom.europe/files/files + mestadata.xml. In de vet onderstreepte map files staan dan alle bestanden van tomtom.

Bijlage:

attachment.metadata.xml (394 bytes)

Bewerkt (9 maart 2015 16:18) | belangrijk
maltje

maltje

• Berichten 112
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2015
  • 16:05

moet ik dat bestandje openen op mijn android phone?
Ik zie enkel tekst.

mvg

dheagol

dheagol

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2015
  • 16:17

Opslaan en kopiëren.

maltje

maltje

• Berichten 112
  • Reputatie 0
  • 10 maart 2015
  • 11:44

Dus die nieuwe map toch op externe SD zetten he?
Dan kies ik geheugen SD kaart en dan wordt de gedownloade map op SD gezet?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren