Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

itepietje

itepietje

• Lid sinds 23 december 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 23 december 2014
  • 14:36

Sinds een paar weken gaat mijn batterij heel snel leeg. Als ik bij batterij kijk zie ik dat 44% wordt gebruikt door Mediaserver. Nadat ik kleine dingen had geprobeerd die niet werkte, heb ik vorige week de fabrieks instellingen terug gezet waarna het probleem weg leek te zijn. Vandaag is het alleen weer teruggekomen. Heeft iemand tips?

Ik heb mijn SD kaart al ontkoppeldie ivm eventuele beschadigde files maar dat haalt niets uit.

Alvast bedankt voor de reacties!

Bewerkt (23 december 2014 15:05)
HS5GALAXY

HS5GALAXY

• Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 23 december 2014
  • 21:27

Ik heb sinds afgelopen zaterdag ook hetzelfde probleem. S5 is nog geen 4 mnden oud. Mediaserver gebruikt 60% batterij. Voorheen had ik geen problemen. Batterij gaat super snel leeg..niet normaal. Vanochtend om 11 uur was het 100% opgeladen. Niet eens gebruikt en om 8 uur savonds is er nog maar 13 % over. Voorheen kon ik drie dgn mee doen met wifi aan. Heeft iemand oplossing? Hoe kan ik Mediaserver uitzetten? Help aub..

bigbud68

bigbud68

• Lid sinds 18 november 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 24 december 2014
  • 16:11

Heb hetzelfde probleem, kwam na ff googlen de volgende link tegen, staan ook wat tips in. Heb wat geprobeerd, even aanzien of het helpt;

http://forums.androidcentral.com/ask-question/450645-mediaserver-battery-drain.html

itepietje

itepietje

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 25 december 2014
  • 08:05

bigbud68
Heb hetzelfde probleem, kwam na ff googlen de volgende link tegen, staan ook wat tips in. Heb wat geprobeerd, even aanzien of het helpt;

http://forums.androidcentral.com/ask-question/450645-mediaserver-battery-drain.html

Bedankt voor de reactie. Helaas had ik mijn externe SD al ontkoppeld en daarna mn telefoon herstart. Alle muziek en video's had ik al verwijderd en bij het doorlopen van mijn foto's is geen kapotte file te vinden. Deze tips werken bij mij dus helaas niet.

bigbud68

bigbud68

• Lid sinds 18 november 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 25 december 2014
  • 12:51

Ik heb gisteren de app "Battery Doctor geïnstalleerd. Deze kwam met een hele lijst met apps die energie slurpen en het voorstel om ze te stoppen. Heb dit gedaan en….weg was mijn mediaserver in het batterij overzicht….

gaat tot nu toe prima

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ijinshan.kbatterydoctor_en

suk6!

itepietje

itepietje

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 25 december 2014
  • 12:57

bigbud68
Ik heb gisteren de app "Battery Doctor geïnstalleerd. Deze kwam met een hele lijst met apps die energie slurpen en het voorstel om ze te stoppen. Heb dit gedaan en….weg was mijn mediaserver in het batterij overzicht….

gaat tot nu toe prima

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ijinshan.kbatterydoctor_en

suk6!

Helaas had dat bij mij ook geen effect. Wel flink wat apps afgesloten maar dat heeft geen effect op de hoge mediaserver. Fijn dat jij er iig wel vanaf bent

hansjeg

hansjeg

• Lid sinds 13 september 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 27 december 2014
  • 12:32

Goed om te zien dat ik niet de enige ben… Heb ook sinds kort last van de Media Server die batterij slurpt. Heb al een factory reset gedaan en alleen de hoognodige apps geinstalleerd. Na installeren van Spotify, was het probleem terug. Dus dacht ik: dat is hem. Maar helaas (of gelukkig, zou niet graag zonder Spotify kunnen), vandaag is het probleem er weer. Heb geen externe geheugenkaart geplaatst en er staan geen foto's, video's of muziek op anders dan wat Samsung standaard installeert. Erg vervelend dit…!

itepietje

itepietje

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 27 december 2014
  • 14:05

hansjeg
Goed om te zien dat ik niet de enige ben… Heb ook sinds kort last van de Media Server die batterij slurpt. Heb al een factory reset gedaan en alleen de hoognodige apps geinstalleerd. Na installeren van Spotify, was het probleem terug. Dus dacht ik: dat is hem. Maar helaas (of gelukkig, zou niet graag zonder Spotify kunnen), vandaag is het probleem er weer. Heb geen externe geheugenkaart geplaatst en er staan geen foto's, video's of muziek op anders dan wat Samsung standaard installeert. Erg vervelend dit…!

Wat vervelend. Bij mij lijkt het probleem ineens spontaan verdwenen te zijn. Wat de oorzaak exact is weet ik niet, wellicht de clen master die ik naast vele batterij apps nog heb geïnstalleerd.

wouter334

wouter334

• Lid sinds 28 december 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 28 december 2014
  • 11:32

Ik heb hetzelfde probleem. Heb hem de eerste keer teruggezet naar de factory settings. Dit heeft in het begin geholpen. Maar sinds vanmorgen is de mediaserver weer verantwoordelijk voor 44% van de batterijduur. Hoop dat dit met de komst van Android 5.0 verholpen wordt.

ronny.hendrickx

ronny.hendrickx

• Lid sinds 28 december 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 28 december 2014
  • 11:49

Ik had het probleem ook. Na het installeren van kies 3 op de pc en een firmware update te doen, was het probleem verholpen.
Hopelijk voor jullie ook

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren