Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Karel12

Karel12

• Lid sinds 05 augustus 2012
  • Berichten 65
  • Reputatie 10
  • 8 september 2014
  • 16:43

Hallo,

Ik krijg binnen enkele dagen internet op mijn telefoon. Daarmee bedoel ik dat ik een internetbundel krijg. Heb dit nog nooit eerder gehad dus vandaar deze vraag.

Hoe kan ik de updates voor mijn apps en telefoon zo instellen dat die alleen updates halen wanneer ik verbonden ben met wifi.
Het zelfde geldt eigenlijk ook voor mijn e-mail. Deze wil ik eigenlijk zo instellen dat hij alleen e-mail haalt bij een wifi verbinding. Kan dit nergens vinden.
Whats app mag wel gewoon berichten blijven ontvangen buiten een wifi bereik om.

Wat voor instellingen moet ik nog meer doen, om niet voor verrassingen te komen staan.

Hoop dat jullie me willen helpen, want is voor mij de eerste keer dat ik een mobiel internet abonnement krijg.

r2go

r2go

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 8 september 2014
  • 21:01

Karel12
Hallo,

Ik krijg binnen enkele dagen internet op mijn telefoon. Daarmee bedoel ik dat ik een internetbundel krijg. Heb dit nog nooit eerder gehad dus vandaar deze vraag.

Hoe kan ik de updates voor mijn apps en telefoon zo instellen dat die alleen updates halen wanneer ik verbonden ben met wifi.
Het zelfde geldt eigenlijk ook voor mijn e-mail. Deze wil ik eigenlijk zo instellen dat hij alleen e-mail haalt bij een wifi verbinding. Kan dit nergens vinden.
Whats app mag wel gewoon berichten blijven ontvangen buiten een wifi bereik om.

Wat voor instellingen moet ik nog meer doen, om niet voor verrassingen te komen staan.

Hoop dat jullie me willen helpen, want is voor mij de eerste keer dat ik een mobiel internet abonnement krijg.

Hoi.

Hoeveel data krijg je bij het abonnement?
De playstore kan je zo instellen dat het alleen via wifi update.
Met Facebook moet je ook opletten.
De filmpjes spelen vanzelf af tenzij je het ook uitzet in de instellingen.
Als je dit ingesteld hebt en je hebt een gig data komt het wel goed.

Succes

Karel12

Karel12

• Berichten 65
  • Reputatie 10
  • 8 september 2014
  • 21:52

Ok. Dat heb ik ingesteld. Maar hoe gaat het dan met de e-mail. Deze wil ik graag dat hij alleen via wifi e-mail ophaalt, of dat ik zelf bepaal wanneer e-mail wordt opgehaald.

Whats app hoe gaat dat dan. Die wil ik wel dat deze berichten binnen komen.

Ik heb 200 mb. Het is niet veel,maar is eerst om te proberen. Maandelijks opzegbaar.

r2go

r2go

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 13 september 2014
  • 21:57

Karel12
Ok. Dat heb ik ingesteld. Maar hoe gaat het dan met de e-mail. Deze wil ik graag dat hij alleen via wifi e-mail ophaalt, of dat ik zelf bepaal wanneer e-mail wordt opgehaald.

Whats app hoe gaat dat dan. Die wil ik wel dat deze berichten binnen komen.

Ik heb 200 mb. Het is niet veel,maar is eerst om te proberen. Maandelijks opzegbaar.

Hoi karel.

Ik gebruik zelf gmail. Dat kan je in het Google account uitzetten.
Als jij iets anders gebruikt moet je ergens in de instellingen kijken.
Voor WhatsApp hoef je niks in te stellen.
Dat komt vanzelf binnen. Let wel…. Als je filmpjes krijgt kost het meer data.

Als je echt wil proberen moet je gewoon als aan laten staan.
Daar is dat apparaat natuurlijk voor.
Zo ervaar je dat natuurlijk niet.
Maar goed daar ben ik.

Succes

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 14 september 2014
  • 00:47

200mb is écht heel weinig!
Zelfs als je zo veel mogelijk op Wi-Fi gebruik instelt is de kans erg groot dat je daar over heen gaat. Houd hier rekening mee! Het lijkt me verstandig dat wanneer er geen Wi-Fi netwerk in de buurt zit dat de mobiele gegevens knop in het dropdown menu wordt uitgeschakeld om zo min mogelijk van de data bundel gebruik te maken. Al snap ik dan stiekem niet waarom dan de S5 gebruikt wordt, is voor mij hetzelfde als dat men met een supersnelle Ferrari alleen om de hoek boodschappen gaat doen.

Om de vraag te beantwoorden: iedere applicatie zou individueel bekeken moeten worden of er ergens een instelling is wat het gebruik van Wi-Fi en mobiel data kan scheiden. Dat zit bij iedere applicatie ergens anders en is in mijn optiek onbegonnen werk om hier een lijst voor samen te stellen.

200mb is écht te weinig,zeker voor de S5.

Bewerkt (14 september 2014 00:49)
Karel12

Karel12

• Berichten 65
  • Reputatie 10
  • 14 september 2014
  • 20:20

Dave,

Het is voor mij nieuw z'n abonnement, dus mocht het te weinig zijn dan kan het altijd verhoogt worden. Dat gaat ook zeker gebeuren. Ook dan probeer je toch binnen je databundel te blijven. Vandaar deze vraag over de app email.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren