Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 30 juni 2014
  • 21:29

Na een lange tijd weer een post/onderwerp van mij.
Ik vroeg me af hoe het zit met het rooten van de S5. Wie heeft het al aangedurfd om de S5 te rooten?

Van wat ik heb gelezen is dat het wel mogelijk is om dit toestel te rooten maar dat dan de Knox counter gaat lopen. Dit is hetzelfde als voorheen de Flash counter. Het verschil is dat deze Knox counter, in tegenstelling tot de Flash counter, vooralsnog niét te resetten is. Men is er nog niet helemaal over uit hoe dit werkt, men vermoed dat het om een soort van fysieke zekering is die “springt” zodra er een andere software geflashed wordt. Tenminste…Als ik het goed heb begrepen…

Wat ik ook gelezen heb is dat als men dus de S5 gaat flashen, de Knox counter in werking zet dat dan de garantie verlopen is. Althans…niet als je een EU bewoner bent. Wie kent hier de wet en regelgeving voor?

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2304
  • Reputatie 70
  • 30 juni 2014
  • 22:38

Dave, het is niet een counter maar een bit dat wordt gezet. Het wordt van 0x0 naar 0x1 gezet. Dit wordt in een deel van de hardware gezet waar de xda dev's nog geen mogelijkheid voor hebben gevonden om deze weer terug te zetten.
Wat betreft garantie geldt voor ons (Nederland) hetzelfde als altijd: Samsung zal niet moeilijk doen de eerste keer dat je aanspraak maakt op garantie. Daarna is het voor eigen rekening.

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 30 juni 2014
  • 23:03

Hey Johan, tijdje niet gesproken! Hoe staat het leven? Leuk je hier weer te spreken!
:-)

JohandeJong
Dave, het is niet een counter maar een bit dat wordt gezet. Het wordt van 0x0 naar 0x1 gezet. Dit wordt in een deel van de hardware gezet waar de xda dev's nog geen mogelijkheid voor hebben gevonden om deze weer terug te zetten.
Dus inderdaad een fysieke/hardware iets.
JohandeJong
Wat betreft garantie geldt voor ons (Nederland) hetzelfde als altijd: Samsung zal niet moeilijk doen de eerste keer dat je aanspraak maakt op garantie. Daarna is het voor eigen rekening.

Kijk hier kan ik wat mee, kan ik het toch een keer proberen.
Heb jij hem al geroot?

root@droid

root@droid

• Lid sinds 28 augustus 2013
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2014
  • 02:42

Beste DaveDH en overige geïnteresseerden.

Ik heb onlangs m'n Samsung Galaxy S5 (SM-G900F) weten te rooten zónder de KNOX-status te beïnvloeden.
Dit was mogelijk dankzij een rooting-tooltje van geohot.

Het programma (welke Towelroot heet) is een .apk, welke je kunt downloaden van http://www.towelroot.com
Er is ook een topic aangemaakt door geohot zélf: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2783157

Ik moet er wel nadrukkelijk bij vermelden:

geohot
Does it trip KNOX?
Most probably not. My phone says “KNOX WARRANTY VOID: 0x0”, but no promises.

Dus neem het mij niet kwalijk als KNOX toevallig tegenwerkt

Houd er óók rekening mee dat deze root(ing)-methode mogelijk niet werkt bij kernel-updates/patches die uitkwamen sinds 5 Juni 2014

Succes en laat iets weten (en vergeet niet te doneren)

Greetz,
- root@droid

Bewerkt (3 juli 2014 16:23)
DaveDH

DaveDH

• Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 1 juli 2014
  • 22:53

Bedankt voor de link! Ik zal hier zeker in duiken!

Wat ik wel een punt vind is dat Chainfire al een tijd mee draait in de top als het gaat om het verkrijgen van root toegang. On deze man heeft nog geen root toegang verkregen zonder de Knox counter af te laten gaan op de S5. Hoe kan het dan dat iemand anders die ik nog niet ken dit wel kan? Neemt niet weg dat ik hem aan een inspectie onderwerp!
:-)
Ik ga de komende dagen wat lezen,zo ver mijn kostbare tijd dat toe
staat.
Bedankt

root@droid

root@droid

• Lid sinds 28 augustus 2013
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2014
  • 03:06

DaveDH
Wat ik wel een punt vind is dat Chainfire al een tijd mee draait in de top als het gaat om het verkrijgen van root toegang. On deze man heeft nog geen root toegang verkregen zonder de Knox counter af te laten gaan op de S5. Hoe kan het dan dat iemand anders die ik nog niet ken dit wel kan? Neemt niet weg dat ik hem aan een inspectie onderwerp!

En niet te vergeten, ChainFire is Nederlander (mag ook best worden vermeld).

Wat geohot betreft, de Apple iOS modders/jailbreakers en PlayStation modders/ombouwers kennen hem waarschijnlijk beter.
Dat geohot óók iets voor Android zou betekenen zag ik niet aankomen.

Succes met het inlezen en uitpluizen! ;-)

Bewerkt (2 juli 2014 15:54)
DaveDH

DaveDH

• Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 2 juli 2014
  • 09:57

Klopt!
Chainfire is inderdaad een nederlander. GeoHot, nu ik iets meer gelezen heb dan alleen zijn naam gaat er zeker wel een aantal belletjes rinkelen.

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 2 juli 2014
  • 10:16

Bij de s4 heb je ook knox counter, deze wordt 1x gratis gereset door samsung volgens mij.
Verder heb ik ook ergens gelezen op xda dat er een bedrag bij elkaar is verzameld (mensen die doneren voor de oplossing) voor de gene die de knox counter kan resetten

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 2 juli 2014
  • 10:24

redbulletnl
Bij de s4 heb je ook knox counter, deze wordt 1x gratis gereset door samsung volgens mij.
Klopt, dit zei Johan ook al, dat het nogmaals bevestigd wordt, klinkt als muziek in de oren, kan ik toch nog mijn favoriete rom draaien op mijn S5.

redbulletnl
Verder heb ik ook ergens gelezen op xda dat er een bedrag bij elkaar is verzameld (mensen die doneren voor de oplossing) voor de gene die de knox counter kan resetten
ja klopt ook!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2486346

en
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2728051

Bewerkt (2 juli 2014 10:54) | extra link toegevoegd
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2304
  • Reputatie 70
  • 2 juli 2014
  • 11:32

Dave, specifiek over de S5 kan ik je niets vertellen. Ik heb de S4 een paar maanden geleden aangeschaft voor 350 Euro (incl. cashback). Ik vond (en vind nog steeds) het prijsverschil met de S5 te groot. Ik ben heel tevreden met mijn S4.
Het wel of niet veranderen van de KNOX counter heeft op de S4 ook nog te maken met wel of niet een nieuwe bootloader flashen. Da aanpassing van de KNOX counter kun je omzeilen door geen nieuwe bootloader te flashen. Dit heeft echter ook enkele nadelen die je dan moet accepteren.
Of dit (bootloader gedoe) ook op de S5 van toepassing is icm KNOX is mij niet bekend.
En ja, ik had de eerste dag mijn S4 al geroot. Je kent mij toch?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren