Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Sander123

Sander123

• Lid sinds 10 april 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 april 2014
  • 20:14

Hallo mensen,

Ik heb onlangs een samsung galaxy s4 mini (gt-i9190) op te kop weten te tikken, helaas. Het schijnt een toestel uit Azië te zijn waar ook de software uit deze regio op staat. Het probleem hiermee is dat ik er niet op 3G kan (in de telefoonwinkel zeiden ze dat het te maken heeft dat de software niet overeen komt met frequentie die we hier in Europa hebben). Daarom heb ik geprobeerd er software van een 9195 (Europese s4 mini) op te zetten, maar zonder resultaat.

Ik heb gelezen dat om er nieuwe software op te zetten, je je tel in download-mode moet booten. Als ik voldown+power+home ingedrukt blijf houden, gebeurd er soms niks, soms trilt hij een paar keer en krijg een android poppetje te zien die onder de verf zit ‘colour my world’ als tekst onderin. Oftewel; een groot gedonder.

Om een lang verhaal kort te maken heb ik een aantal vragen;
-Is er iemand bekend met dit probleem? Zo ja, tell me please!
-Is het überhaupt mogelijk dit op te lossen of kan ik 'm net zo goed weggooien?
-Is het veilig software van een 9195 op een 9190 (proberen) te zetten? Het is en blijft een s4 mini, alleen ander model.

Ik ben al dagen lang naar een oplossing aan t zoeken, met name de manier om de software te updaten maar ik kom er gewoon niet meer uit…

Het zou heel tof zijn als er iemand met het gouden antwoord zou komen!!

Groet,
Sander

Bewerkt (10 april 2014 20:22)
henklbr

henklbr

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 1073
  • Reputatie 140
  • 10 april 2014
  • 21:59

Ik denk dat je beter even naar een Samsung Service Point moet gaan: daar kunnen ze ook firmware flashen.

Ik zou zeker niet firmware van een ander type-nummer flashen omdat dan de kans bestaat dat je je toestel brickt!

Greetzzz, Henk.
===========================
Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS 64GB | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I
Android-version: 8.0.0
Kernel-version: 4.4.13-13094739-QB17155977
Build-number: R16NW.N950FXXU3CRC1
Build Info: dpi@SWHE0723 #1 Fri Mar 2 19:02:38 KST 2018
CSC: N950FOXM3CRC4
Baseband-version: N950FXXU3CRB9

Sander123

Sander123

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 april 2014
  • 22:03

Bedankt voor je reactie! Ik ga daar morgen even achteraan, hoe wat en waar.

Ik heb net even lopen pielen en opeens zat ik in ‘factory mode’.
Het volgende probleem alleen is dat ik in een soort keuze menu kom, met een zo simpele lay-out als MS-Dos, wat allemaal in het chinees of wat dan ook is.. Uiteraard ga ik niet lopen klikken aangezien dat het alleen maar erger kan maken.

Mocht je tip niet lukken betreft samsung service point, even een chinees zoeken die het voor me kan vertalen hehe.

Wordt vervolgd….

pappiedappie

pappiedappie

• Lid sinds 19 september 2010
  • Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 11 april 2014
  • 00:23

Sander, overtuig je er eerst van dat het geen kloon is!! Ik heb zelf een S3 kloon uit Thailand en daar gaat hele andere software op, en op een hele andere manier dan onze flash methode. Als je ergens een MTK 6… chipset tegen komt is het een kloon, kan ik je misschien wat helpen hoewel ik tot dinsdag op vakantie ben

Sander123

Sander123

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 11 april 2014
  • 17:39

Hey Pappiedappie! Ik heb even in de info over m'n tel rondgekeken en ik kan nergens iets terug vinden van MTK 6. Ook heb ik samsung zelf een mailtje gestuurd en ze gaven me het volgende als antwoord:

“We appreciate the opportunity to assist you. Kindly be informed that you have reached Samsung Gulf Electronics which we are serving (UAE, Oman, Bahrain, Kuwait, and Qatar).

Please be aware that if your carrier belongs to one of the above countries that was designed to be used in GCC countries only. However, in order to assist you to use 3G connection on your Samsung Galaxy S4 Mini GT-I9190 you will be in need to change the Network mode from the phone Settings > More Settings > Mobile Networks > Network Mode > Select (GSM/WCDMA/auto connect).

To reload the pre-installed software you have to approach the nearest service center in your region to check the possibilities to use European OS as it will be a technician task only.”

Heb ze proberen te bellen bij me in de buurt maar ze zijn na 17:00 al pleiten. Heb twee service points een mailtje gestuurd met mijn vraag OF het mogelijk is, en of hun dat kunnen fixen. Ik waardeer je hulp, laat dat duidelijk zijn, maar je begrijpt dat als het op deze manier opgelost KAN worden, ik het het liefste zo doe.

Ik laat het antwoord weten wanneer ik het heb!

henklbr

henklbr

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 1073
  • Reputatie 140
  • 11 april 2014
  • 18:04

Probeer het eens in Nederland:

Service-Adressen

Greetzzz, Henk.
===========================
Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS 64GB | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I
Android-version: 8.0.0
Kernel-version: 4.4.13-13094739-QB17155977
Build-number: R16NW.N950FXXU3CRC1
Build Info: dpi@SWHE0723 #1 Fri Mar 2 19:02:38 KST 2018
CSC: N950FOXM3CRC4
Baseband-version: N950FXXU3CRB9

pappiedappie

pappiedappie

• Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 12 april 2014
  • 01:24

Hee Sander,
Natuurlijk is het beter als het via een service punt kan, zul je misschien ook iets van garantie erop krijgen. Mocht het echter toch een kloon blijken te zijn (wat ik niet hoop voor je) dan zien we wel verder. En met MTK 6.. bedoel ik bv
MTK 6577 processor of iets dergelijks. Maar we horen het wel, succes

Sander123

Sander123

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 16 april 2014
  • 16:49

Duss… Ik ben onlangs naar een Service Point geweest en hun konden helaas niks voor me betekenen. Alleen Europese software mogen en kunnen ze mee spelen, bij mij toestel zal hij een foutmelding aangeven. Ook heb ik een 1300 mAh batterij, de 9195 1800/1900 mAh wat op de medewerker het idee gaf dat ik een ander moederbord heb. Hierbij de vraag of het uberhaupt mogelijk is Europese software erop te zetten (als ze het konden..)

Ik heb hem (met een eerlijk verhaal) op een handelssite gezet, in de hoop dat ik hem met zo min mogelijk verlies kan verkopen. Ben van plan een ‘normaal’ Europees toestel te halen om 101% van alles af te zijn.

Erg bedankt voor de reacties hierboven, maar ik gooi de handdoek in de ring!

pappiedappie

pappiedappie

• Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 16 april 2014
  • 23:44

Op zich goede aktie van je. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat het dus toch een kloon is. Je zou het kunnen controleren door een test programma van de appstore te downloaden en te installeren en kijken wat voor processor erin zit (als je daar nog zin in hebt). Misschien dat je dan wat wijzer wordt en toch andere software erop kan zetten. Verder succes met de verkoop en mocht je toch met deze verder gaan dan laat maar weer wat weten.

Sander123

Sander123

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 20 april 2014
  • 01:26

Hmm zou nog een optie zijn geweest om voor mezelf te weten te komen of het een kloon was of niet.. Ik heb hem vandaag, met helaas een beetje verlies, verkocht (deze keer een eerlijk verhaal uiteraard!). Ik zie mijn verlies als een wijze les dat je, ookal lijken mensen zo aardig en eerlijk, je ze toch lang niet altijd kan vertrouwen.

Snel opzoek naar een nieuw, en vooral Europees toestel!

Nog een keer bedankt voor de hulp

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren