Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

M@rkDroid

M@rkDroid

• Lid sinds 28 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2015
  • 14:05

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste post hier, dus sorry als dit in het verkeerde subforum staat.

Ik heb gisteren geprobeerd een S2 van Resurrection Remix v.5.5.2 te voorzien, maar dat ging niet helemaal volgens plan.
Ik heb allereerst via Odin de CWM recovery + kernel GT-I9100_JB_ClockworkMod-Recovery_6.0.2.9.tar geinstalleerd. Ik kon deze gewoon prima booten, maar als ik Android (stock rom, 4.1.2) opstartte, maakte hij wel het opstart geluid maar gaf geen beeld.

Ik dacht dat dat wel weg ging nadat ik Resurrection Remix had ginstalleerd, dus ik ging verder:
De recovery heb ik naar v.6.0.4.7 geupdated met een flash-able .zip en dat ging ook goed. Kon nog gewoon in recovery en Android booten, maar nog steeds geen beeld. Toen heb ik een factory reset gedaan + format system en toen de rom geflasht. Daarna gapps (HDPI_miniGAPPS-5.1.1-20150716-signed.zip, van XDA) . Toen cache + dalvic leeggemaakt en gereboot, maar nog steeds geen beeld, maar startte nog wel door.

Toen besloten om Philz-CWM advanced recovery (.tar via Odin) erop te zetten, ik dacht dat het iets met de recovery te maken had. Dat ging goed, in de nieuwe recovery heb ik "install new rom" gedaan, rom+gapps geflasht, cache + dalvic leeggemaakt en gereboot. vanaf dat moment startte hij niet meer op. Hij blijft op het GT i9100 logo hangen. Ik kan alleen nog maar naar de download modus komen.
Ik denk dat het beste is om naar stock terug te gaan, maar ik weet niet welke stock rom ik moet flashen met Odin.

Ik weet verder alleen de kernelversie van de stock rom:

3.0.31-1211311
dpi@DELL251_#3
SMP_PREEMPT
Thu May 16 10:05:20
KST 2013

Hopelijk kan iemand mij helpen, alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

Groeten,

Mark

Bewerkt (29 juli 2015 21:53) | Probleem opgelost!
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6010
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 juli 2015
  • 14:27

ik zou inderdaad even opnieuw beginnen met een stock rom. Deze moet je hebben: http://www.sammobile.com/firmwares/download/12100/I9100XWLSD_I9100XENLS1_XEN/

met een "format system" haal je volgens mij ook de ROM zelf weg, dus dat hij dan niet doorstart zou kunnen kloppen.
probeer na het installeren van de CWM recovery je flashable zip te installeren een factory reset (of format data, maar geen format system). Als hij niet doorstart even weer in de recovery booten en dan nog een keer resetten (geen format system). als dat nog steeds niet lukt heb je denk ik een verkeerde versie van de rom te pakken.

M@rkDroid

M@rkDroid

• Lid sinds 28 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2015
  • 14:33

Bedankt voor de link naar de stock rom, die ga ik zo flashen. Vreemd, ik doe altijd format system, nog nooit problemen mee gehad. Maar goed, ik volg jouw advies op, en dan zullen we zien of het werkt. In ieder geval bedankt voor de moeite!

nanders

nanders

• Berichten 6010
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 juli 2015
  • 14:46

ik gebruik altijd TWRP recovery. misschien hebben de termen daar wel een andere betekenis dan bij CWM. dus als format system bij jou eerder wel heeft gewerkt dan misschien nu ook wel.

M@rkDroid

M@rkDroid

• Lid sinds 28 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2015
  • 15:15

Oke. Ik probeer het eerst wel zonder, het gaat er om dat het uineindelijk werkt.

nanders

nanders

• Berichten 6010
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 juli 2015
  • 15:30

Maar een reset is wel nodig!

M@rkDroid

M@rkDroid

• Lid sinds 28 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2015
  • 15:44

Weet ik, zonder format system bedoelde ik.

M@rkDroid

M@rkDroid

• Lid sinds 28 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2015
  • 16:38

Heb je toevallig ook een andere downloadlink voor de stock rom? Dit gaat heel lang duren met 15kb/s …

nanders

nanders

• Berichten 6010
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 juli 2015
  • 17:30

je kan hier zoeken in de browser (ctrl+F) op XEN (nederlandse regiocode):
http://samsung-updates.com/device/?id=GT-I9100

M@rkDroid

M@rkDroid

• Lid sinds 28 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2015
  • 17:58

Hardstikke bedankt! Ik kan dus gewoon elke frimware nemen, als 'ie maar is XEN is?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren