Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Barthez

Barthez

• Lid sinds 04 oktober 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 19 april 2015
  • 22:40

Tijdens het opstarten blijft het toestel tijdens opstartprocedure hangen in het Samsung Galaxy SII scherm met de gele driehoek.

• Telefoon gaat nog wel in download modus, maar
  • telefoon wil niet meer in CMW -Recovery modus

Hoe nu verder?

Misschien kan een stukje voorgeschiedenis jullie helpen bij het aanreiken van de oplossing.

Eergisteren heb ik aanvankelijk succesvol mijn telefoon geroot mbv. van de deze aanwijzingen:
http://galaxys2root.com/galaxy-s2-root/how-to-root-galaxy-s2-gt-i9100-jelly-bean-android-4-1-14-1-2/

Zoals beschreven heb ik daarvoor Odin3_1.85 gebruikt
En jeboo_kernel_i9100_v1-2a

Met behulp van de Superuser App heb ik Titanium Backup de gevraagde root access gegeven.
Vervolgens heb ik waarschijnlijk een verkeerde button gedrukt (iets met ‘aanbevolen voor HTC devices).
Daarna sindsdien zit mijn telefoon muurvast in opstartmodus ter hoogte van ’de gele driehoek met uitroiepteken'

Ik krijg de telefoon niet meer in Clockworkmode Recovery modus over:
- om hem op nieuw met CMW te flashen,
- of een factory reset uit te voeren.

Ik heb de procedure in Odin nog eens herhaald en de kernell opnieuw geflashed, maar de telefoon start niet meer opnieuw op.

Alvast dank voor jullie hulp!!

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6010
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 20 april 2015
  • 09:52

ik zou even met odin een stock rom installeren, dan komt daar ook een stock recovery mee. Dan evt. in de recovery booten om een reset uit te voeren, en opnieuw het rooten proberen.

Barthez

Barthez

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 20 april 2015
  • 11:13

Dank voor je reactie Nanders.

Ik krijg de telefoon niet meer in recovery mode (Volume up + home + power)
Een hele enkele keer krijg ik ‘m nog in download mode.

Heb je ’n linkje voor me, waar ik ‘n betrouwbare stock ROM kan downloaden? En evt. bijbehorende kernell?

Model: GTI9100
SSN: I9100GSMH

3.0.31-889555
dpi@DELL228 #3
SMP PREEMPT

ps. Ik slinger wel met jargon als ’kernell' en "stock ROM' etc…Maar dat neemt niet eg dat ik niet bepaald een voleerd rooter/ flasher ben (anders was ik vermoedleijk ook niet in deze situatie beland)

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 20 april 2015
  • 19:26

De juiste stock rom kun je vinden (en na registratie downloaden) bij sammobile.
Die flash je op dezelfde manier als dat je nu met die geroote kernel hebt gedaan.
Na het opnieuw starten doe je een factory reset, en dan ben je evenver als toen je nog niet geroot was.
Howto's vind je in de allereerste post van dit forumdeel.
En je telefoon is nooit helemaal onbruikbaar/stuk wanneer je nog in download mode kunt krijgen

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Barthez

Barthez

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2015
  • 14:04

Dank je Peter,
Er is even een tijd overheen gegaan (excuses dat ik niet van me liet horen). Heb in die tussentijd een leentelefoon gebruikt en kon de energie even niet meer opbrengen om nieuwe pogingen te wagen. Vandaag met nieuw elan weer aan de slag gegaan en….hoera! Er lijkt weer leven in te zitten.

Nu nog even op zoek naar een duidelijke 'How to Root'. #superuser app laat ik even achterwegen, want daar was de hele ellende mee begonnen.

Nogmaals dank voor je hulp.

Groet,
Bart

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren