Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

richh

richh

• Lid sinds 28 maart 2012
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 18 december 2014
  • 16:42

Hi

Ik heb op internationale fora onderstaande vraag geplaatst, maar tot op heden nog geen antwoord. daarom probeer ik het even dichter bij huis, en wie weet kan die genie mij hier wel helpen

NEDERLANDSE SAMENVATTING:
Ik heb drie problemen: met de camera, niet werkende home button en dat na 16 keer kopieeren de telefoon continu herstart. Meerdere fabrieksinstellingen hebben niet geholpen en ik loop er al 4 maanden mee. Kunnen deze problemen verholpen worden met:
- Het flashen naar Cynamogenmode via de one-click installer?
- Het flashen naar een andere rom?
- Is het verstandig om te doen als mijn home-button niet werkt?
- Kan ik blijven internetten en bellen via mijn provider als ik heb geflasht?
- Is de stable CM versie echt geheel bug vrij? Zal bijvoorbeel de wekker altijd afgaan?
- Hoe maak ik een backup van mijn huidge stock rom en hoe kan ik die weer opnieuw laden? Is daar ook een one-click installer voor?

JA de SII is geroot via zo een andere one-click installer maar verder heb ik helemaal geen verstand van rooter, flashen en roms…uitleg zo makkelijk mogelijk a.u.b.

Origineel bericht in het Engels, voor de mensen die wél de Engelse taal machtig zijn.

Summery of my problems:
(1) The famous clipboard bug: when copy text for about 16 times, the phone restarts. Samsung won't update the SII so the problem will not be recovered.
(2) Home button doesn't work: I read somewhere that this can be recoverd trough deleting a special map with root acess. Is that true?
(3) Front cam don't work correct: this is a software problem because when the battery is unloaded (phone go off) and charged for about 20% the front cam works again. Is this a bug?

All the problems don't solve, even after: clean cache per app, clean cache in recovery mode (via the reboot recovery app because home button doesn't work), multiple full factory reset. I have these problems for about 4 months now, and I'm getting CRAZY!

Now comes the part with CM. My 5 questions:
- The one-click installer is compatible with my phone (thank God!). Is it safe without a working home button? Are there other things I need to take care off?
- Will flashing CM solve the above 3 problems?
- My phone is rooted, will this cause problems during installation?
- I want the stable version. I there a danger that functions like the alarm won't work? I read somewhere that CM is not reponsible for eventually a loose of job because the alarm won't work…
- Will there be any problems with my provider? Can I keep on calling and keep to make use of internet via 3G?

3 more questions about CM vs other mods:
- I have now official 4.1.2> if I don't like CM , is there also an one-click program that can backup and reinstall my current version? How can I do it manually if this does not exists?
- Will flashing to a new official android version solve the above three problems?
- What other things I could try to solve the problems, before trying to flash?

I hope someone can provide me with answers and can help me to get a better phone!

Bewerkt (19 december 2014 15:11) | Nederlandse tekst
Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 18 december 2014
  • 16:49

en nu nog gans je tekst in het nederlands vertalen?niet iedereen is het engels gemachtigd.en aw is een nederlandstalig forum.

Bewerkt (18 december 2014 17:00) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
richh

richh

• Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 19 december 2014
  • 15:08

De Nederlandse samenvatting staat erop! Kun je nu helpen of nog steeds niet?

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 19 december 2014
  • 15:18

je kan misschien proberen om met odin de originele laatste firmware voor je toestel te flashen.weet wel nie of dit veel gaat uithalen als je home knop niet werkt.je kan proberen.kweet nie wat een custom rom zou kunnen dat je knop weer werkt.tenzij je de truck toepast in buildprop dat je onscreen buttons krijgt.weet nie of dit zelfs werkt op een s2.en een backup van je huidige stockrom kan je enkel maken in cwm of twrp.dit noemen ze een nandroidbackup.weet je zelf iets over rooten of flashen?

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 19 december 2014
  • 15:19

is ook al een oud beestje he een s2.ligt ier ook nog 1 in mijn kast.

richh

richh

• Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 19 december 2014
  • 15:22

Bedankt voor je reactie

- Laatste firmware staat er al op via KIES
- Onscreen homebutton heb ik via de market gedownload en dat werkt goed met rootacces
- Nandroidbackup nooit van gehoord…flashen weet ik ook niet veel van behalve dat het via Odin moet…en rooten i me gelukt dankzij een programa die dat automatisch heeft gedaan.
- Cynamogenmod heeft ook zo een programma dat automatisch kan flashen (dus niet via Odin) en vandaar mijn voorkeur voor CM. Maar dan moet ik wel weten hoe je een backup moet maken, maar dat staat vast hier ergens of niet?

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 19 december 2014
  • 15:28

hoe dat toolke werkt van cm dat weet ik niet.zelf maak ik backups in cwm.in mijn recovery.op mijn s2 staat slimsaber op.super super rom dit.

richh

richh

• Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 19 december 2014
  • 15:30

werkt het na het flashen goed met de provider? Dus kun je gebruik blijven maken van hun netwerk of moet je dan extra dingen doen?

Wat gebeurd er eiegenlijk bij het flashen? Wordt er OP oude software geschreven of verdijnt de oude software volledig?

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 19 december 2014
  • 15:31

op mijn s2 had ik eerst syah kernel met odin geflasht.en ik had root en ook cwm recovery.en dan vanuit die recovery heb ik de nieuwste cwm geflasht.en kan ik alle roms flashen die ik wil.en wil ik hem weer terug origineel?geen probleem he met odin de stockrom flashen en klaar is ie.

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 19 december 2014
  • 15:32

flashen houd in dat je een volledig andere android versie erop zet he.wel heel belangrijk is een full wipe doen bij wisselen software.
nooit geen problemen gehad na flashen.met provider niet wifi niet.

Bewerkt (19 december 2014 15:33) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren