Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Lisa.K

Lisa.K

• Lid sinds 11 december 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 11 december 2014
  • 22:13

Hallo,

Aangezien ik niet zo'n kenner ben op dit gebied hoop ik dat jullie mij kunnen helpen
Mijn Galaxy s2 loopt momenteel op android versie 4.0.3, ik ben altijd bang geweest om een update door te voeren omdat ik vreesde voor de batterijduur (nu gaat de batterij zeker 20 uur mee) en dat mijn S2 niet goed meer zou functioneren (aantal jaar geleden heb ik hem laten repareren wegens opstart problemen).

Maar nu overweeg ik om toch een update door te voeren om de volgende redenen:
- Ik ben van plan om na 2,5 jaar een nieuwe samsung batterij aan te schaffen (deze zou de update misschien wel aan kunnen?)
- S2 loopt regelmatig vast, voornamelijk bij facebook. Soms sluit hij de vastgelopen app en soms schakelt hij zichzelf uit.
- De camera is niet meer zo snel als het zou moeten zijn, vooral de sluitertijd is niet meer zoals het geweest is.
- Het overschakelen van achter-camera naar voor-camera gaat erg moeizaam.
- S2 loopt vaak vast bij het in- en uit schakelen van de wifi.

Vinden jullie dat een een software update een goede oplossing zou zijn voor deze problemen?

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6178
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 11 december 2014
  • 23:50

Verplaatst naar S II-forum

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 12 december 2014
  • 00:57

Lisa.K

Vinden jullie dat een een software update een goede oplossing zou zijn voor deze problemen?
Misschien helpt deze eenvoudige oplossing voor je problemen. In bijvoorbeeld ‘recovery’ kun je je dalvic cache cleanen. Waarschijnlijk helpt dat. Je kunt ook op je toestel het volgende nummer opnbellen = *#9900# en druk vervolgens op regel 2 = Delete dumpstate/logcat. Nu worden er al je overbodige bestanden (log-bestanden en cache) schoon gemaakt en zou je toestel na het opnieuw opstarten een stuk sneller moeten zijn. Probeer het in ieder geval. Updaten kan sowieso zonder dat je toestel ‘minder’ wordt.
Laat even weten of het gelukt is.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Lisa.K

Lisa.K

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 13 december 2014
  • 11:12

Bedankt voor je reactie!
Is het nodig om vooraf een back-up te maken van foto's e.d?

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 13 december 2014
  • 12:24

Nee, @Lisa K, dat is voor de door Makker gegeven tip niet nodig.
En als alles goed gaat, is het ook voor een update of een factory reset ook niet nodig.
Maar het is wel een goed idee om ze al dan niet regelmatig te ‘back-uppen’, evenals documenten, video's en muziek.
Overigens gebruik ik al een klein jaar de voor m'n S2 laatst uitgekomen versie: 4.1.2, en heb geen klachten over batterijduur.
Mocht je willen gaan updaten, maak dan eerst een full back-up bij google, dan krijg je ‘automatisch’ je app's en contacten weer terug.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Lisa.K

Lisa.K

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 13 december 2014
  • 13:12

Bedankt voor je reactie @Peter-036!
Zou je mij misschien even kort kunnen uitleggen hoe ik die back-up bij google maak? Ik ben niet zo'n held op dit gebied haha :$
Fijn om te horen dat je geen klachten hebt over de batterijduur bij 4.1.2, wellicht stap ik dan binnenkort ook over. Mijn S2 geeft zelf al ‘software update’ aan, kan ik via dit overgaan naar 4.1.2 of moet ik dit via Kies doen?

Peter-036

Peter-036

• Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 13 december 2014
  • 17:16

Als je een gmail(=google) account hebt, ga je via:
apps
-instellingen
-(omlaag scrollen naarback-up maken en terugzetten
-vinkjes plaatsen bij Back-up mijn gegevens en bij automatisch herstellen.
En tussen die twee staat dan:Back-up van account “jouw g-mail adres”.
Als je (nog) geen gmail adres hebt, is het handig om er eerst een aan te maken.
Doe dit het liefst (of zelfs alleen!) wanneer je via WiFi verbonden bent, want er gaat veel data verstuurd worden…..Kosten!
Dit laatste geldt ook als je na het updaten een factory reset hebt gedaan,dan vraagt je toestel zelf eerst wel om de inloggegevens voor je WiFi.
Als je de update krijgt via die ‘software update’ is het mogelijk dat ‘ie veel stroom gebruikt (in het begin, en mogelijk blijft dat zo) (slechte batterijduur), als dat zo is, moet je een factory reset uitvoeren, wanneer je daarna weer alles in orde hebt, is ’ie weer net zo zuinig als nu.
De werkwijze voor die acties kun je teruglezen in dit topic: http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/25115-index-belangrijke-topics.html
Daar kun je een heleboel nuttige info vinden.

Bewerkt (13 december 2014 17:17) | edit/uitbreiding.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 13 december 2014
  • 17:28

Lisa.K
Bedankt voor je reactie @Peter-036!
Zou je mij misschien even kort kunnen uitleggen hoe ik die back-up bij google maak? Ik ben niet zo'n held op dit gebied haha :$
Fijn om te horen dat je geen klachten hebt over de batterijduur bij 4.1.2, wellicht stap ik dan binnenkort ook over. Mijn S2 geeft zelf al ‘software update’ aan, kan ik via dit overgaan naar 4.1.2 of moet ik dit via Kies doen?
Ik weet niet waar je mail adres zit (gmail, KPN,UCP, Het Net…?) en dat geeft ook niets. Op je telefoon heb je dit adres als account staan waarschijnlijk. Als dit gmail is, dan kun je je account (instellingen/settings -> accounts) openen en daar de onderwerpen aanklikken die je wilt synchroniseren. Dat is alles.
Je kunt op je tel ook een nieuw account ‘Samsung’ toevoegen/registeren. Hier vul je je e-mail adres in (van je originele account) en dan een wachtwoord wat je makkelijk kunt onthouden (schrijf het desnoods ergens op). Gebruik NIET je wachtwoord van je mail, maar een andere). Ben je geregistreerd bij Samsung dan kun je daar bij de instellingen drukken op ‘back up’. De inhoud van je telefoon is dan bij dit Samsung account opgeslagen. Ga je nu van ROM veranderen of updaten dan vul je na afloop je Samsung (naast je gewone account op je tel) weer in en nu kun je bij je Samsung account op herstel drukken en alles komt weer op je telefoon te staan.
Samengevat -> instellingen -> extra account bij Samsung registeren -> je e-mail adres (orginele account van je tel) invullen, nieuw wachtwoord verzinnen -> bij je Samsung account op instellingen drukken (knop linksonder op je tel = Instellingen van je Samsung account), op backup drukken daar en klaar ben je . Later bij verandering van ROM of update weer naar dit Samsung account gaan en bij instellingen op herstel drukken.
Succes,

Makker

Edit: ik zie net dat Peter036 ook heeft gereageerd. Nu kan het eigenlijk niet meer mis gaan

Bewerkt (13 december 2014 17:31)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Peter-036

Peter-036

• Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 13 december 2014
  • 17:42

Ik ben er zelf nooit toe gekomen om een Samsung account aan te maken,dus daarom heb ik er ook niet aan gedacht…….we live and learn!

Lisa.K

Lisa.K

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 13 december 2014
  • 18:09

Beide super bedankt!
Ik heb inderdaad gewoon een gmail account op mijn telefoon, gebruik ik ook voor agenda e.d

Ik heb geprobeerd een nieuwe account aan te maken maar ik kreeg de melding ‘account bestaat al’. Dus ik ben gewoon verder gegaan met het huidige account. Wanneer ik op mijn account tip krijg ik een scherm met ‘account gegevens’ ‘wachtwoord wijzigen’ en ‘algemene voorwaarden’ maar ik kan niet op de linker knop van mijn telefoon drukken en ik kan nergens vinden waar ik de back-up zou kunnen maken. Zit ik dan op de verkeerde pagina?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren