Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

ZeldaJH

ZeldaJH

• Lid sinds 26 oktober 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2014
  • 23:15

Is helemaal goed, dan wacht ik je mailtje af. Hartstikke bedankt alvast!

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 27 oktober 2014
  • 17:40

ZeldaJH
Is helemaal goed, dan wacht ik je mailtje af. Hartstikke bedankt alvast!
Allereerst zorg dat je batterij voor minstens 70% is opgeladen. Ook als hij uitstaat kun je hem opladen

De laatste officiële Nederlandse ROM voor de SGS2 is; i9100XWLSD met CSC XENLS1 en modem XXLS8. Die kun je hier downloaden uit mijn dropbox.

Maak een mapje op het hoofdscherm van je PC (je werkt met Windows, veronderstel ik?) en geeft dat mapje een naam. ‘Herstel’ bijvoorbeeld. Haal de ROM uit je downloadmap en zet hem in je mapje ’Herstel’.
Je hebt ook Odin nodig om die ROM op je telefoon te zetten. In mijn dropbox staat Odin3-v3.04.zip en die kun je ook hier downloaden.

Haal vervolgens deze Odin uit je downloadmap en zet die eveneens in je mapje ‘Telefoon’.
In je mapje ‘Herstel’ staan nu twee bestanden; de ROM en de Odin.zip. De Odin.zip moet je eenmaal uitpakken en dan krijg je vier bestandjes waaronder de Odin.exe. Als deze vier bestandjes op een andere lokatie staan, dan sleep je ze eerst weer naar je mapje ‘Herstel’. Nu ga je Odin.exe installeren door hierop te klikken met je rechter muisknop. Als het goed is krijg je nu hetzelfde plaatje te zien als in dit voorbeeld

plaatje Odin

Nu druk je alleen en nergens anders op PDA en ga je naar je mapje ‘Herstel’ en selecteer daar de ROM. Als het goed gaat staat het ‘adres’ van de ROM nu in het vakje van PDA. Klop dat?
Zo ja, dan staat Odin klaar om je ROM op je telefoon te zetten.
(Indien nee, dan heb je iets verkeerds gedaan. Sluit Odin eerst en start hem daarna weer op. Probeer het nogmaals door het bestand van de ROM in het PDA vakje te zetten (eerst op het PDA vakje klikken en dan met je verkenner/pijltje op het ROM bestand in het mapje ’Herstel’. )
Zet nu je telefoon in download met de drie knoppen; vol down, home-knop en power/start-knop.
Zie je het groene Android mannetje dan je telefoon verbinden met je PC.
Nu MOET er in het linker vakje Message van Odin het woord ‘Added’ komen te staan.
(Staat er niets, dan heb je iets fout gedaan en moet je weer overnieuw beginnen).
Staat er ‘Added’, dan druk je op de ‘Start’ en wacht vervolgens rustig af, wat er allemaal gebeurt.
Op je telefoon verschijnt een streepje die langzaam van linksaf naar rechts langer wordt.
In Odin zie je links bovenin het vakje verkleuren en als dat helemaal verkleurd is, komt er linksonder de mededeling (als het goed is) Succeed 1, failed 0 en vervolgens ‘removed’. Als je removed ziet, kun je je usb kabeltje losmaken en verder doe je niets. Je telefoon is nu namelijk aan het opstarten en dat best een tijdje duren. Wacht minimaal tien minuten. Door daarna de batterij eruit te halen, weet je zeker dat hij gestopt is.

Wees niet verbaasd als je telefoon weer blijft hangen op het Samsung logo, want je hebt nog geen ‘factory reset’ kunnen doen. Grote kans overigens dat hij wel gewoon opstart.
Daarna zou je in recovery moeten kunnen komen en dan zou je alsnog een factory reset kunnen doen, zodat je zeker weet dat er geen ‘resten’ van je oude ROM blijven zitten.
Succes,
Makker

Bewerkt (27 oktober 2014 17:42)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

xlifeisnothingbutadream

xlifeisnothingbutadream

• Lid sinds 28 oktober 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2014
  • 19:48

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kreeg eerst het samsung logo de hele tijd en nu krijg ik steeds de naam van mijn telefoon “samsung galaxy s2”, Ik heb geprobeerd m te resetten door de knoppen in te drukken en ik krijg wel het android mannete maar die verdwijnt dan weer steeds. Ik heb nu geprobeerd via odin maar ik snap daar helemaal niks van dus weet niet hoe het moet. iemand help me alsjeblieft!

ZeldaJH

ZeldaJH

• Lid sinds 26 oktober 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2014
  • 20:00

Hoi,

Makker heeft hierboven precies stap voor stap uitgelegd hoe je het moet doen en wat je precies moet downloaden allemaal. Heb je dat al wel allemaal door gelezen en geprobeerd?

ofon

ofon

• Lid sinds 18 april 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 18 april 2015
  • 10:36

Makker, bij mij wil mijn galaxy mini 2 niet opstarten .
Het blijft altijd vasthangen wanneer er samsung galaxy mini 2 gt-S… op staat
Kunt u alstublieft ook tips aan mij geven

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 18 april 2015
  • 17:50

ofon
Makker, bij mij wil mijn galaxy mini 2 niet opstarten . Het blijft altijd vasthangen wanneer er samsung galaxy mini 2 gt-S… op staat Kunt u alstublieft ook tips aan mij geven
Probeer eerst even een factory reset/wipe cache uit te voeren. Je bent dan wel je eigen gegevens kwijt, maar die kun je natuurlijk wel weer invullen (wifi, wachtwoord, account enzovoort).
Ga eerst in recovery (knoppen volume up, menu knop en powerknop ingedrukt houden. Na het verdwijnen van eerste plaatje laat je alleen de powerknop los.
In recovery ga je naar factory reset en bevestigen met de menu knop (soms is dat de powerknop, maar ik weet dat niet voor een Galaxy mini 2)
Laat even weten of het gelukt is (de factory reset en later het opstarten natuurlijk).
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

dekeseljoeri

dekeseljoeri

• Lid sinds 18 september 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 18 september 2018
  • 12:38

mijn samsung s5 wil ook niet meer opstarten, heb de batterji er al meerdere malen uitgehaald en alle knoppen samen ingedrukt maar er gebeurt niks. iemand aan idee wat ik nog kan doen

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2264
  • Reputatie 20
  • 18 september 2018
  • 20:08

Aan mij verkopen voor 5 euro ?

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 779
  • Reputatie 0
  • 19 september 2018
  • 06:59

Gaat hjj ook niet aan als je hem aan de oplader legt?

GerKuijn

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren