Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

xlumos

xlumos

• Lid sinds 19 mei 2012
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2014
  • 12:35

Mijn galaxy s2 bleef hangen dus haalde ik de batterij eruit en nu als ik hem opstart bleef hij hangen bij het begin plaatsje met de titel en nu blijft hij hangen bij de gloeiende ‘samsung’ en ik weet dus niet wat ik er mee moet. Ik heb hme maar even uitgezet en in de la gelegd misschien moet hij even rusten maar ik heb echt geen idee of ik dit kan laten maken stel hij wil niet meer opstarten.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 15 oktober 2014
  • 20:05

xlumos
Mijn galaxy s2 bleef hangen dus haalde ik de batterij eruit en nu als ik hem opstart bleef hij hangen bij het begin plaatsje met de titel en nu blijft hij hangen bij de gloeiende ‘samsung’ en ik weet dus niet wat ik er mee moet. Ik heb hme maar even uitgezet en in de la gelegd misschien moet hij even rusten maar ik heb echt geen idee of ik dit kan laten maken stel hij wil niet meer opstarten.
Kun je nog in recovery komen? (vol up, menu en powerknop indrukken). Zo ja, dan daar een factory reset doen en waarschijnlijk start je telefoon weer helemaal op. Je bent wel al je persoonlijke gegevens kwijt en die moet je dan opnieuw invullen (wifi, account, enz).
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

ZeldaJH

ZeldaJH

• Lid sinds 26 oktober 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2014
  • 19:56

Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem met mijn S2. Hij liep vast dus heb ik een battery pull gedaan, daarna wou hij niet meer opstarten en bleef ook hangen bij het Samsung logo. Is het bij jou inmiddels al opgelost?

Makker

Makker

• Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 26 oktober 2014
  • 21:23

ZeldaJH
Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem met mijn S2. Hij liep vast dus heb ik een battery pull gedaan, daarna wou hij niet meer opstarten en bleef ook hangen bij het Samsung logo. Is het bij jou inmiddels al opgelost?
Beste Zelda,

Om in recovery te komen, moet je eerst je toestel helemaal uitzetten. Je kunt dit bijvoorbeeld ook doen door je batterij er even uit te halen en weer terug te zetten. Ben je in ieder geval verzekerd dat hij echt uit is geweest.
Om in recovery te komen druk je op de volume up knop (zijkant, links bovenaan de knop). Die houd je ingedrukt en nu druk je ook de menu knop (midden onder in).
Vervolgens druk je op de power/start knop (zijkant, rechts bovenaan).
Je hebt nu alle drie de knoppen ingedrukt en als het goed is komt nu het Samsung logo op je scherm tevoorschijn. Als je dat logo weer ziet verdwijnen, laat je ALLEEN de power/startknop los en de andere twee houd je ingedrukt.
Na een korte tijd licht je scherm weer op en tegelijk laat je nu beide andere knoppen los. Als het niet lukt en dat kan, nogmaals proberen tot het wel lukt.
Zit je eenmaal in ‘recovery’ dan scroll je met de volumeknop naar ‘wipe data, factory reset’ en dan druk je op de menuknop (midden onder) om de opdracht uit te voeren.
Nu scroll je met je volume knop terug naar ‘reboot’ , bevestig weer met de menu knop en kijk nu of je toestel weer ‘normaal’ opstart.
Lukt het niet, dan hoor ik het graag.
Makker

Bewerkt (26 oktober 2014 21:24)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

ZeldaJH

ZeldaJH

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2014
  • 21:48

Makker
ZeldaJH
Beste Zelda,

Om in recovery te komen, moet je eerst je toestel helemaal uitzetten. Je kunt dit bijvoorbeeld ook doen door je batterij er even uit te halen en weer terug te zetten. Ben je in ieder geval verzekerd dat hij echt uit is geweest.
Om in recovery te komen druk je op de volume up knop (zijkant, links bovenaan de knop). Die houd je ingedrukt en nu druk je ook de menu knop (midden onder in).
Vervolgens druk je op de power/start knop (zijkant, rechts bovenaan).
Je hebt nu alle drie de knoppen ingedrukt en als het goed is komt nu het Samsung logo op je scherm tevoorschijn. Als je dat logo weer ziet verdwijnen, laat je ALLEEN de power/startknop los en de andere twee houd je ingedrukt.
Na een korte tijd licht je scherm weer op en tegelijk laat je nu beide andere knoppen los. Als het niet lukt en dat kan, nogmaals proberen tot het wel lukt.
Zit je eenmaal in ‘recovery’ dan scroll je met de volumeknop naar ‘wipe data, factory reset’ en dan druk je op de menuknop (midden onder) om de opdracht uit te voeren.
Nu scroll je met je volume knop terug naar ‘reboot’ , bevestig weer met de menu knop en kijk nu of je toestel weer ‘normaal’ opstart.
Lukt het niet, dan hoor ik het graag.
Makker

Bedankt vcor de reactie! Ik heb nu een aantal keer geprobeerd om in recovery te komen op de manier wat je zei maar het wilt niet lukken. Als ik de 3 knoppen inhou komt als eerst in beeld : Samunng Galaxy S2 GT-I9100, zodra dat verdwijnt laat ik dus alleen de power knop los, dan word het scherm weer zwart maar dan blijft hij ook zwart, heb de 2 andere knoppen (home en volume) wel vastgehouden voor een goeie 10/15 sec, maar het beeld blijft zwart.

Makker

Makker

• Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 26 oktober 2014
  • 21:59

ZeldaJH
Bedankt vcor de reactie! Ik heb nu een aantal keer geprobeerd om in recovery te komen op de manier wat je zei maar het wilt niet lukken. Als ik de 3 knoppen inhou komt als eerst in beeld : Samunng Galaxy S2 GT-I9100, zodra dat verdwijnt laat ik dus alleen de power knop los, dan word het scherm weer zwart maar dan blijft hij ook zwart, heb de 2 andere knoppen (home en volume) wel vastgehouden voor een goeie 10/15 sec, maar het beeld blijft zwart.

Probeer die twee knoppen wat langer vast te houden, want het duurt altijd even voordat het beeld er aan komt. Het kan zijn dat er eerst nog een tril komt. Gewoon even wachten en kijken wat er gebeurt. Start je telefoon ‘gewoon’ op, dan heb je te lang gewacht en moet je het nogmaals proberen. Uit, drie knoppen, beeld-> powerknop los -> bij het verschijnen van volgende beeld onmiddellijk de knoppen loslaten.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

ZeldaJH

ZeldaJH

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2014
  • 22:26

Heb weer een paar pogingen gedaan maar het beeld blijft echt zwart. Ben het een aantal langer als een minuut vast blijven houden maar er gebeurd niks. Is het mogelijk dat dat echt aan me telefoon ligt of doe ik toch iets fout?

Makker

Makker

• Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 26 oktober 2014
  • 22:44

ZeldaJH
Heb weer een paar pogingen gedaan maar het beeld blijft echt zwart. Ben het een aantal langer als een minuut vast blijven houden maar er gebeurd niks. Is het mogelijk dat dat echt aan me telefoon ligt of doe ik toch iets fout?
Dat is vreemd. Probeer het nog eens, maar nu door alledrie de knoppen vast te houden totdat je het tweede beeld (recovery) krijgt? Anders moeten we iets anders doen. Je toestel kan nog wel in download mode komen? Dezelfde knoppen, maar nu met de volume knop down (omlaag). Als dat werkt dan krijg je een groen Android poppetje op je scherm te zien (door de batterij eruit te halen zet je je toestel weer uit). Kijk eens of dit werkt.
Als dat werkt, zou je met Odin op je PC je besturingssysteem kunnen verversen (opnieuw op je toestel zetten). Heb je al eens zoiets met Odin gedaan???
Makker

Bewerkt (26 oktober 2014 22:49) | Edit: korte toevoeging 1ste zin

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

ZeldaJH

ZeldaJH

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2014
  • 23:00

Ja, in download mode komen lukt wel. En nee, heb daar helemaal geen ervaring mee. Heb dus al wel een beetje van alles op internet opgezocht wat het probleem nou is dat mijn telefoon niet helemaal door start en wat ik moet doen, had ook al iets gelezen over wat je net zei (dat met Odin) maar heb daar dus helemaal geen verstand van! Heb ook nog nooit eerder zo'n probleem gehad dus nooit nodig geweest om me daar in te verdiepen. Maar zoiets zou nu dus wel nodig zijn? Erg bedankt voor de snelle reacties trouwens!

Makker

Makker

• Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 26 oktober 2014
  • 23:08

ZeldaJH
Ja, in download mode komen lukt wel. En nee, heb daar helemaal geen ervaring mee. Heb dus al wel een beetje van alles op internet opgezocht wat het probleem nou is dat mijn telefoon niet helemaal door start en wat ik moet doen, had ook al iets gelezen over wat je net zei (dat met Odin) maar heb daar dus helemaal geen verstand van! Heb ook nog nooit eerder zo'n probleem gehad dus nooit nodig geweest om me daar in te verdiepen. Maar zoiets zou nu dus wel nodig zijn? Erg bedankt voor de snelle reacties trouwens!
Prima, want je probleem is op te lossen. Ik wil het ook wel voor je doen als dat qua afstand gaat. Ik stuur wel een mailtje. Nu is het laat. Morgen mogelijk verder.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren