Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

afseloth

afseloth

• Lid sinds 25 augustus 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2014
  • 19:20

Beste leden van Androidworld,

De titel; drastisch hulp nodig anders nieuwe telefoon is geen lokkertje om “sneller” hulp te krijgen, maar in mijn vraag c.q. uitleg over mijn probleem met de SGS2 zeer van toepassing.

Er zijn een x-aantal delen van het probleem welke ik apart zal uitleggen om het overzicht te bewaren, deze zijn dan ook dikgedrukt.

Odin
Mijn telefoon wordt niet herkend door Odin of door de computer.

Wat heb ik zelf aan dit probleem gedaan?
- 6 verschillende USB-kabels gebruikt; zowel van Samsung als onbekende merken;
- Windows XP (32-bit en 64-bit), Windows Vista en Windows 7 logischerwijs op verschillende computers geprobeerd;
- Samsung Kies (laatste update)

Custom ROM's
Eerst CM11 gehad, waar ik niet tevreden over ben. Daarna Biftor ROM geprobeerd en als laatst - waar ik zeer tevreden over ben - heb ik AOKP Milestone 2 geprobeerd.

Uiteraard is/was CWM op de telefoon geïnstalleerd. Hier kom ik later op terug.

Na het installeren van AOKP M2, heb ik GApps moeten installeren. Ik hou er niet van om mijn telefoon vol met crap te hebben van google danwel Samsung. Dus uiteraard ging ik voor GApps standaard, met zo weinig mogelijk features (incl. Play Store).

Na de installatie bleef de telefoon hangen in het bootscherm. Verkeerde versie van GApps bleek achteraf.

Eenmaal terug in recovery mode wilde ik de rom opnieuw flashen en een nieuwe GApps downloaden. Na verschillende GApps geprobeerd te hebben werkte het nogsteeds niet.

Back-up
In de CWM recovery een backup proberen te flashen; niet gelukt. Error status 7

Factory-, Cache- en Dalvik Cache gereset en proberen om maar CM11 er weer op te krijgen. Dus, de telefoon uit en terug naar recovery mode.

Toen kon ik wel huilen; Android's e3 recovery mode en niet in CWM recovery mode. Hier zit ik dus nu in vast, als de SGS2 opgestart wordt komt deze niet verder dan het start-up Samsung logo.

Stock-rom en errors
Op zoek naar een STOCK rom ben ik via XDA op SamFirmware uitgekomen. Helaas staat hier geen Nederlandse stock rom op, maar een belgische (Benelux heeft dezelfde rom) dus deze heb ik gedownload en proberen op de S2 te zetten. Hierbij krijg ik de error: “Error in tmp/sideload/package.zip status 7 installation aborted”.

Zodra ik verschillende custom roms probeer krijg ik of de sideload/package.zip error, status 7 error of een Signature verification failed error.

Het enige wat ik momenteel kan is in recovery mode en download mode.

Ik hoop dat er iemand is die weet hoe het probleem te verhelpen; anders zit er niets anders op dan een nieuwe telefoon aan te schaffen.

Met vriendelijke groeten,
Afseloth

Bewerkt (25 augustus 2014 21:00)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6178
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 25 augustus 2014
  • 19:35

Pas aub de titel aan want “DRASTISCH HULP NODIG!!! Anders nieuwe phone” is geen duidelijke omschrijving van jouw vraag/probleem

Deckwitz

Deckwitz

• Lid sinds 19 maart 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 19 maart 2015
  • 13:26

Hoi Afseloth,

Ik zit met exact hetzelfde probleem. ik heb jaren gelden een keer een rom gedownload van de nieuwsgroepen omdat ik niet kon wachten op de update van kies en nu zit in met een e error in /tmp/sideload/package.zip (status 7) galaxy s2. Echt balen want ik kan geen custom mods op mijn galaxy s2 zetten. ik heb de kernel en de frimware al gereset naar de officiële android gedownload via een torrent van deze site afgehaald en ik heb mijn tel geroot met supersu via deze site maar nog kan ik geen cyanogenmod installeren of wat voor andere custum mod dan ook.

Ben jij al verder gekomen met het herstellen van de telefoon zodat die foutmelding zich niet meer voordoet?

Weet iemand anders een oplossing?

smeets2211

smeets2211

• Lid sinds 24 mei 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2015
  • 01:09

ik heb hetzelfde probleem en heb alles al geprobeerd. ik heb al 10 verschillende roms geprobeerd en krijg steeds fout in sd card "status 7" ik heb het script al aangepast een keer maar dat werkt ook niet helaas.

ik kan wel elke keer gewoon 4.1 stock android terugzetten via odin gelukkig .

bvd voor degene met de oplossing

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren