Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ballie10

Ballie10

• Lid sinds 25 januari 2014
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2014
  • 14:44

Hallo,

Gisteren viel mijn Galaxy S2 ineens uit en sindsdien krijg ik hem niet meer aan de praat. Na opnieuw opstarten kreeg ik wel het opstartscherm te zien van Samsung, maar daar bleef hij steeds hangen. Na een beetje gezocht te hebben op o.a dit forum heb ik de telefoon in de ‘download modus’ gekregen en hier ‘reboot’ gekozen. Nu start hij helemaal niet meer op, scherm blijft zwart, ook als ik hem op de lader aansluit gebeurt er niks.

Iemand enig idee of dit nog te verhelpen is?

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 25 januari 2014
  • 20:47

De batterij ook al uitgehaald voor min of 10?Als ie dan nog nie opstart zou ik via downloadmode met odin de firmware even opnieuw flashen.

Ballie10

Ballie10

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2014
  • 11:00

Ja heb de batterij ook al eruit gehaald en ook een andere batterij geprobeerd. Ik kom nu niet meer in de download modus… Eerst wel, maar na het kiezen van ‘'reboot’ doet hij helemaakl niets meer.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 26 januari 2014
  • 20:32

Ballie10
Ja heb de batterij ook al eruit gehaald en ook een andere batterij geprobeerd. Ik kom nu niet meer in de download modus… Eerst wel, maar na het kiezen van ‘'reboot’ doet hij helemaakl niets meer.
'Met helemaal niets' is dat echt helemaal niets, dus geen tril, lichtje of wat anders? Probeer nog eens wat angelo35 voorstelde. Batterij er even een tijdje uit en er weer in. Vervolgens leg je je telefoon (die uit staat) aan de oplader voor een uur (gaat er na een tijdje misschien het ledje links boven branden?)en haal hem vervolgens van de oplader af.
Je zet nu je PC aan, meer niet. Aan je telefoon doe je het usb-kabeltje en nu druk je op de volume down knop en houdt die vast. Met je andere hand stop je nu het andere eind van je usb-kabeltje in je PC en wacht even.
Als het goed gaat (hoop ik) dan verschijnt er een scherm op je toestel met de vraag of je in download wilt of opstarten. Vol up is doorgaan (naar download) en vol down is ‘opstarten’.
Mocht dit niet lukken, probeer dan eens of je in recovery kunt komen. Opstarten met volume up en de powerknop gelijktijdig indrukken. Komt het Samsung plaatje te voorschijn even wachten (5 a 10 seconden) en dan alleen de powerknop loslaten. Bij het verschijnen van het recovery scherm onmiddellijk de volume up knop loslaten.
Als dit allemaal lukt dan je doe je een ‘wipe data/factory reset’ en vervolgens via “Advanced” doe je een ‘wipe dalvic cache’.
Ga weer via de ‘return back’ naar je begin pagina en daar klik je op ‘reboot …’
Laat even weten waar je eventueel vast loopt, want dat geeft weer extra informatie. Gebeurt het nergens dan ben je nu al gered. ook even laten weten.

Succes,

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

ciryl123

ciryl123

• Lid sinds 26 januari 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2014
  • 21:55

Hoi Ballie en Makker,

vandaag heb ik hetzelfde ondervonden met mijn Galaxy S2. Na wat speurwerk op het net en proberen de telefoon te flashen via Odin en het downloaden (volumeknop omlaag button, homeknop en uitknop) Alles staat nu klaar om te downloaden, drivers ook nog opnieuw gedownload. Maar Odin herkent de telefoon simpelweg niet. ik zie nergens “added” in Odin opduiken. Als jullie nog meer info hebben of tips, dan hoor ik het ook heel graag!

alvast hartelijk dank

groetjes Ciryl

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 26 januari 2014
  • 22:17

ciryl123
Hoi Ballie en Makker,

vandaag heb ik hetzelfde ondervonden met mijn Galaxy S2. Na wat speurwerk op het net en proberen de telefoon te flashen via Odin en het downloaden (volumeknop omlaag button, homeknop en uitknop) Alles staat nu klaar om te downloaden, drivers ook nog opnieuw gedownload. Maar Odin herkent de telefoon simpelweg niet. ik zie nergens “added” in Odin opduiken. Als jullie nog meer info hebben of tips, dan hoor ik het ook heel graag!

alvast hartelijk dank

groetjes Ciryl
Welke Odin gebruik je? Heb je Odin3_1.85 of bijvoorbeeld de Odin3-3.04?
Je kunt Odin ook weer opnieuw even opstarten. Wat vaak problemen geeft, is als je Kies nog hebt aanstaan. Kies en Odin verdragen elkaar niet. Als je de laatste Kies hebt gedownload heb je ook de laatste drivers. Kies uitzetten en daarna Odin opnieuw opstarten. PDA invullen (als je één bestand hebt en anders alle drie de vakjes) en nu je tel in download aansluiten. Geeft Odin ‘Added’ ?
Zo ja, flashen maar. Anders eerst een andere Odin gebruiken.
Laat even weten of het heeft geholpen.

Makker

Bewerkt (26 januari 2014 22:18)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

ciryl123

ciryl123

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2014
  • 22:53

hoi Makker,

had ze allebei gebruikt (al een paar keer :/) maar net nog even alles doorgelopen en nu had ik opeens wel connectie. Volgens mij lag het aan Kies AIR, wat nog op de achtergrond draaide. Ben sowieso al nooit zo gelukkig met dat hele KIES geweest. Hoop dat het nu allemaal weer goed komt. niet voor de telefoon, maar voor alle bestanden die erop staan.
Ik laat nog even weten als hij het weer helemaal doet!
gr. Ciryl

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 26 januari 2014
  • 22:58

Mooi, Ciryl. Ik ben benieuwd en anders ben ik nog wel te vinden
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

ciryl123

ciryl123

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 27 januari 2014
  • 08:51

Goedemorgen,

helaas bleef ik gisteren “hangen” in het NAND to write gedeelte.
na verder zoeken op het web heb ik nog een en ander geprobeerd:
anti virus programma uitgezet, en een PIT file proberen mee te flashen. (misschien niet de juiste)
vanavond maar weer opnieuw proberen.

Of zie ik iets over het hoofd?

gr Ciryl

Ballie10

Ballie10

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 27 januari 2014
  • 09:41

Makker
Ballie10
'Met helemaal niets' is dat echt helemaal niets, dus geen tril, lichtje of wat anders? Probeer nog eens wat angelo35 voorstelde. Batterij er even een tijdje uit en er weer in. Vervolgens leg je je telefoon (die uit staat) aan de oplader voor een uur (gaat er na een tijdje misschien het ledje links boven branden?)en haal hem vervolgens van de oplader af.
Je zet nu je PC aan, meer niet. Aan je telefoon doe je het usb-kabeltje en nu druk je op de volume down knop en houdt die vast. Met je andere hand stop je nu het andere eind van je usb-kabeltje in je PC en wacht even.
Als het goed gaat (hoop ik) dan verschijnt er een scherm op je toestel met de vraag of je in download wilt of opstarten. Vol up is doorgaan (naar download) en vol down is ‘opstarten’.
Mocht dit niet lukken, probeer dan eens of je in recovery kunt komen. Opstarten met volume up en de powerknop gelijktijdig indrukken. Komt het Samsung plaatje te voorschijn even wachten (5 a 10 seconden) en dan alleen de powerknop loslaten. Bij het verschijnen van het recovery scherm onmiddellijk de volume up knop loslaten.
Als dit allemaal lukt dan je doe je een ‘wipe data/factory reset’ en vervolgens via “Advanced” doe je een ‘wipe dalvic cache’.
Ga weer via de ‘return back’ naar je begin pagina en daar klik je op ‘reboot …’
Laat even weten waar je eventueel vast loopt, want dat geeft weer extra informatie. Gebeurt het nergens dan ben je nu al gered. ook even laten weten.

Succes,

Makker

Allereerst bedankt voor je hulp. Ik heb bovenstaand geprobeerd maar er gebeurt helemaal niets. Zoals ik al zei, ik heb de telefoon vrijdag nog in de download modus gekregen en daarna reboot gekozen, sindsdien geen teken van leven meer. Ik heb het toestel meer dan 2 jaar dus de garantie is inmiddels ook vervallen

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren