Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Androidgirl

Androidgirl

• Lid sinds 20 oktober 2011
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2013
  • 23:27

Hoe kan ik Android 4.2 of 4.3 voor Samsung Galaxy SII installeren?
Ik heb nu al heel lang versie 4.1.2, maar er komen niet meer automatisch updates voor mijn Galaxy SII.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 13 oktober 2013
  • 23:45

Een update naar een hogere Android versie is hoogst onwaarschijnlijk voor de S2. Die zit qua ondersteuning wel aan zijn eindje.
Dan blijven er alleen nog custom ROM's over. Dit houdt in dat je het toestel moet rooten, en vervolgens een firmware moeten installeren welke een hogere Android versie bevat. Hou er wel rekening mee dat dit niet geheel zonder risico is.

Belangrijkere vraag: waarom wil je perse een hogere Android versie?

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Androidgirl

Androidgirl

• Lid sinds 20 oktober 2011
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2013
  • 23:59

Ik wil graag Android 4.3 hebben omdat 4.1.2 nu zo oud is. Hogere versie is meestal beter en veiliger dan oude versies.

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 14 oktober 2013
  • 07:56

zoals sander zegt zal je moeten kijken voor een custom rom,mijn s2 die mijn vriendin gebruikt draaid op 4.3 voor dagelijks gebruik cm10.2 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2382579

Berichten samengevoegd, Sander_M

Bewerkt (14 oktober 2013 11:14)
GreigCo

GreigCo

• Lid sinds 25 oktober 2013
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 25 oktober 2013
  • 12:31

Sentinel Rom v5.0 (xda-developers)

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 1 november 2013
  • 14:28

Ik heb deze versie (4.3 via Cyanomod 10.2) ook geïnstalleerd en moest daarvoor eerst een nieuwere versie van de Android recovery installeren, dit werd uiteindelijk eentje via CWM.

Nu kreeg ik na het installeren van die CWM bij het opstarten onder Samsung Galaxy SII een geel bord met uitroepteken te zien.
Daarna hoorde je hem opstarten maar er gebeurde in beeld niets pas nadat ik de nieuwe versie van Android geïnstalleerd had kreeg ik weer beeld maar de waarschuwing in beeld bleef steeds terug komen.

Ik heb diverse verschillende versies geprobeerd maar allen hebben het zelfde euvel.

Wat zit er in die versies fout of komt dat door dat deze te nieuw is en er nog bugs in zitten?

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen want de standaard versie is wel leuk maar wil van de Samsung versie af.

Greetz,
Marc

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 1 november 2013
  • 19:41

En dat is iets anders dan de bekende “triangle”? Want dat is een gele driehoek met een uitroepteken erin, en die krijg je altijd wanneer je een custom rom op je toestel zet (of hebt gehad).Als die het is kun je er wel af komen, lees de “index belangrijke topics”.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 2 november 2013
  • 11:28

Sorry dat bedoel ik dus…daarna start hij gewoon normaal op.

Maar zal dat eens ff lezen want via Google was ik hem niet tegengekomen. Dacht zelfs dat ik een fout had gemaakt.

Greetz,
Marc

4/11: ik heb inmiddels de hele procedure doorgelezen en alles gedaan wat er stond maar helaas er gebeurde niets. Teller werd niet op 0 gezet zoals er stond en het gele vlak met uitroepteken bleef. Heb uiteindelijk toch maar weer de standaard versie van Samsung (4.1.2) geïnstalleerd.

Bewerkt (4 november 2013 22:59)
Chrischzz

Chrischzz

• Lid sinds 10 november 2011
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 6 november 2013
  • 12:33

Werkt een hogere versie wel lekker op de S2?

Op mn Arc S had Sony bijvoorbeeld bepaald dat een hogere versie wel moest werken.. maar daardoor werd hij zoooo traaag..

Het is zo'n gedoe om weer terug te stappen naar een lagere versie..

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 6 november 2013
  • 13:50

Chrischzz
Werkt een hogere versie wel lekker op de S2?

Op mn Arc S had Sony bijvoorbeeld bepaald dat een hogere versie wel moest werken.. maar daardoor werd hij zoooo traaag..

Het is zo'n gedoe om weer terug te stappen naar een lagere versie..
volgens dat ik lees zou kitkat werken op foons met maar 512 ram dus ben ook benieuwd als er een rom uit is voor de s2 direct kje testen

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren