Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

fadingmoments

fadingmoments

• Lid sinds 11 juli 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2013
  • 01:04

Ik zit met een klein probleempje,

ik heb de galaxy s2 die de hele tijd aangeeft dat het geheugen bijna vol is. Eerst had ik hier nooit last van en had ik veel meer apps en gegevens op m'n mobiel staan, maar nu zegt hij na 5 gedownloade apps al vol te zijn. De S2 hoort in principe 12 GB usb-opslag te hebben, en daar is ook 6 GB vrij van als ik bij opslag kijk, maar op de een of andere manier zet hij de apps er niet op. Ik kan ook geen apps meer naar m'n SD-kaart verplaatsen, waardoor alles op het apparaatgeheugen komt. Ik heb nog nergens kunnen vinden hoe ik apps op de usb-opslag kan zetten, wat in principe ook intern geheugen is van de s2, toch? Kan iemand mij hier bij helpen? Geen enkele app functioneert nog goed omdat het geheugen de hele tijd vol is. Ik gebruik al de Advanced Task Killer, dus het ligt ook niet aan teveel cachegebruik.

Als iemand de oplossing heeft of tips, graag!

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 11 juli 2013
  • 09:46

Kan je naar instellingen gaan en dan opslag en daar wat screenshots van posten?
Ik heb zelf ook een S2 en die heeft 2 GB voor apps en 11.5 GB op de interne SD.
Van die 2 GB heb ik 1.3 GB vrije ruimte dus ruim voldoende.

Heb je misschien hele grote spellen erop gezet?

Die task killer kan ook problemen veroorzaken. Deze zal alleen apps uit je ram geheugen halen, maar niet het cache geheugen opschonen.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

bjorn_van_dijk

bjorn_van_dijk

• Lid sinds 25 juli 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2013
  • 08:51

Ik heb het zelfde probleem. 1,8 GB gebruikt en 170 MB vrij
USB: 11,5 GB en 10,41 GB vrij
SD kaart: 1,84 GB en 1,45 GB vrij

Niemand weet wat ik hieraan kan doen.
Alle apps zoveel als mogelijk naar SD verplaatst. Nu is Twitter ook al vastgelopen. Help!!!

fredje8

fredje8

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2013
  • 15:22

bjorn_van_dijk

Buiten ik(denk ik toch).
Ik had deze melding ook, maar nu is deze verdwenen.
Hier is een oplossing:

Je apps op je sd-kaart slaan gegevens op in je intern geheugen.
Het probleem is dat veel mensen dat niet weten en dat hun intern geheugen snel vol raakt door apps op hun sd-kaart.

Hier is de oplossing om gegevens te wissen:

1. Download de app AppMgr III (App 2 SD).
2. Verwijder je cachegeheugen.
3. Ga naar het tabblad “Extern” (dus naar je apps die op je sd-card staan)
4. Klik om de beurt op alle apps . Per app doe je dit:
- Je klikt op de app.
- Je kijkt (in de rubriek opslagruimte) naar “Gegevens”, als hier veel MB gegevens instaan, kan je de app beter verwijderen of de gegevens wissen.
- Je klikt op “Gegevens wissen” (als je de gegevens van van de app wilt wissen bv. je uitgespeelde levels van je spel wordt gewist) of je verwijdert de app.
- Als je de app hebt verwijderd, of de gegevens hebt gewist, open je terug AppMgr III, en je zult zien dat er meer geheugen vrij is op je telefoon!

Een goed voorbeeld, de app iStunt 2:
Ik download AppMgr III, verwijder mijn cachegeheugen en ga naar het tabblad “Extern”.
Ik druk op de app, er stond bij gegevens 9 MB, ik verwijder de app en ik heb 9 MB vrij op mijn intern geheugen.

Ik hoop dat het helpt om meer geheugen vrij te maken!
(TIP: elke MB telt! Ook als een app veel KB heeft. Want twee keer 500KB is 1MB.)

inMind

inMind

• Lid sinds 29 september 2012
  • Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2013
  • 04:35

fredje8
bjorn_van_dijk

Buiten ik(denk ik toch).
Ik had deze melding ook, maar nu is deze verdwenen.
Hier is een oplossing:

Je apps op je sd-kaart slaan gegevens op in je intern geheugen.
Het probleem is dat veel mensen dat niet weten en dat hun intern geheugen snel vol raakt door apps op hun sd-kaart.

Hier is de oplossing om gegevens te wissen:

1. Download de app AppMgr III (App 2 SD).
2. Verwijder je cachegeheugen.
3. Ga naar het tabblad “Extern” (dus naar je apps die op je sd-card staan)
4. Klik om de beurt op alle apps . Per app doe je dit:
- Je klikt op de app.
- Je kijkt (in de rubriek opslagruimte) naar “Gegevens”, als hier veel MB gegevens instaan, kan je de app beter verwijderen of de gegevens wissen.
- Je klikt op “Gegevens wissen” (als je de gegevens van van de app wilt wissen bv. je uitgespeelde levels van je spel wordt gewist) of je verwijdert de app.
- Als je de app hebt verwijderd, of de gegevens hebt gewist, open je terug AppMgr III, en je zult zien dat er meer geheugen vrij is op je telefoon!

Een goed voorbeeld, de app iStunt 2:
Ik download AppMgr III, verwijder mijn cachegeheugen en ga naar het tabblad “Extern”.
Ik druk op de app, er stond bij gegevens 9 MB, ik verwijder de app en ik heb 9 MB vrij op mijn intern geheugen.

Ik hoop dat het helpt om meer geheugen vrij te maken!
(TIP: elke MB telt! Ook als een app veel KB heeft. Want twee keer 500KB is 1MB.)

Dan zou ik eerlijk gezegd “App Cache Cleaner” downloaden in plaats van AppMGR III. Sinds App Cache Cleaner maar 215KB is en AppMGR III 2,3MB. Alhoewel App Cache Cleaner niet de functie heeft om gegevens van een app te wissen. Wel een handige widget om snel je cache te verwijderen.

Samsung Galaxy S2
Cyanogenmod 10.2
CWM recovery
Stock CM kernel

fadingmoments

fadingmoments

• Lid sinds 11 juli 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2013
  • 10:39

Ik heb de AppMgr III (App 2 SD) nu gedownload, wat wel kon omdat die dan op de SD kaart komt. Het probleem is dat mijn mobiel op de een of andere manier zijn USB-opslag niet gebruikt. Ik had eerst veel meer apps, ik denk wel een stuk of 10 meer, waaronder dezelfde als ik nu heb, en toen gaf mijn mobiel nooit de melding dat het geheugen bijna vol was. De apps die ik nu op mijn systeemopslag heb staan: Whatsapp, Facebook (niet gebruikt omdat andere apps dan niet meer werken), Snapchat, Twitter, Google play store, ING bankieren en advanced task killer free. Deze had ik eerst ook allemaal, maar dan op mijn usb-opslag. Mijn mobiel zelf, en de AppMgr III geven beiden aan dat deze apps niet verplaatsbaar zijn. Ik ga even kijken of het me lukt screenshots te sturen

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren