Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 30 juni 2013
  • 19:20

MrLobaLoba
Nee die heb ik niet, maar ik betwijfel of het daarmee zou lukken? Ik woon in de buurt van Den Haag.
En wat moet ik nou precies zeggen tegen de PhoneHouse of Samsung? Want ze kunnen er toch ook zelf achterkomen dat ik een keer een Custom Rom erop heb geïnstalleerd. Ik dacht eraan om te zeggen dat ik een officiële firmware van Android erop wou zetten alleen is het tijdens het updaten fout gegaan doordat er een kabel ofzo los schoot. Maarja misschien geloven ze dat niet etc.

Een hardbrick gebeurt bijna altijd als tijdens het flashen van de primaire of secundaire bootloader het flashen wordt onderbroken. Bijvoorbeeld als op dat moment per ongeluk je usb kabeltje losschoot of dat tijdens het installeren via Kies je internet uitvalt.
Je zit dan met een gebrickt toestel en de manier om dit te verhelpen bij de S2 is het gebruik van JTAG. Je hele systeem wordt opgeschoond en voorzien van een nieuw systeem. Dit kost wel wat tijd en een alternatief is dat ze je moederboord vervangen. Dit kan binnen vijf minuten. Wat er op je toestel stond is niet meer te zien (behalve als ze je oude bestand (firmware) helemaal gaan ontleden, maar dat kost wel heel veel tijd en volgens mij gebeurt dat nooit.) Bij een nog werkend toestel met mankementen is dat anders, want daar kunnen ze aan de inhoud zien wat er mee is gedaan.
Als je je aankoopbon hebt (en die heb je nodig) en je hebt geen waterschade dan heb je twee jaar garantie.
Wat ik weet is dat zo'n reparatie/vervanging van het moederboord één a twee weken duurt. Het zou dus op tijd terug kunnen zijn voor je vakantie. Als je nog een vorig toestel hebt of er een kunt lenen, hoeft dat ook geen zorg te zijn.
Succes,

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

MrLobaLoba

MrLobaLoba

• Lid sinds 29 juni 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2013
  • 22:36

Makker
MrLobaLoba
Nee die heb ik niet, maar ik betwijfel of het daarmee zou lukken? Ik woon in de buurt van Den Haag.
En wat moet ik nou precies zeggen tegen de PhoneHouse of Samsung? Want ze kunnen er toch ook zelf achterkomen dat ik een keer een Custom Rom erop heb geïnstalleerd. Ik dacht eraan om te zeggen dat ik een officiële firmware van Android erop wou zetten alleen is het tijdens het updaten fout gegaan doordat er een kabel ofzo los schoot. Maarja misschien geloven ze dat niet etc.

Een hardbrick gebeurt bijna altijd als tijdens het flashen van de primaire of secundaire bootloader het flashen wordt onderbroken. Bijvoorbeeld als op dat moment per ongeluk je usb kabeltje losschoot of dat tijdens het installeren via Kies je internet uitvalt.
Je zit dan met een gebrickt toestel en de manier om dit te verhelpen bij de S2 is het gebruik van JTAG. Je hele systeem wordt opgeschoond en voorzien van een nieuw systeem. Dit kost wel wat tijd en een alternatief is dat ze je moederboord vervangen. Dit kan binnen vijf minuten. Wat er op je toestel stond is niet meer te zien (behalve als ze je oude bestand (firmware) helemaal gaan ontleden, maar dat kost wel heel veel tijd en volgens mij gebeurt dat nooit.) Bij een nog werkend toestel met mankementen is dat anders, want daar kunnen ze aan de inhoud zien wat er mee is gedaan.
Als je je aankoopbon hebt (en die heb je nodig) en je hebt geen waterschade dan heb je twee jaar garantie.
Wat ik weet is dat zo'n reparatie/vervanging van het moederboord één a twee weken duurt. Het zou dus op tijd terug kunnen zijn voor je vakantie. Als je nog een vorig toestel hebt of er een kunt lenen, hoeft dat ook geen zorg te zijn.
Succes,

Makker

Hartelijk dank voor je hulp. Ik heb nog één laatste vraag voordat ik naar de PhoneHouse ga eerst. (Want op de samsung website stond dat ik eerst langs de winkel moest gaan waar ik m'n mobiel heb gekocht.)

Als ik morgenmiddag even naar de PhoneHouse ga, is het het beste om te zeggen:
Dat toen ik mijn GS2 wou updaten via Kies, m'n internet verbinding even uitviel en toen ook mijn GS2 uitviel en sinds dien niet meer aankan & dat waarschijnlijk de moederboord moet worden vervangen.

Want de medewerkers van de PhoneHouse kunnen toch niet weten of mijn mobiel werd gehardbricked door mijn persoonlijke fout of door die reden wat ik net opnoemde?

Daarnaast nog even 1 laatste vraag: Stel dat Samsung het ziet dat mijn GS2 is gebricked door het Custom ROM gedoe, kunnen ze er dan voor kiezen om mijn GS2 niet te herstellen en het weer zoals ik het naar hun heb gestuurd weer terugsturen? Of zullen ze daarover niet te moeilijk doen? (En als het goed is valt alles onder de garantie en hoef ik niks te betalen toch?)

Alvast bedankt voor je antwoord & de tijd die je in m'n vragen hebt gestoken

Groeten.

Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 30 juni 2013
  • 23:00

Even simpel. Als je usb kabeltje is los gesloten terwijl jij probeerde om er een nieuwe Rom op te zetten, wordt je telefoon gebrickt. Hij doet het gewoon niet meer. Valt je internet weg terwijl jij via Kies aan het updaten ben, doet je telefoon het ook niet meer. Wij hebben hier regelmatig storing met het internet en meestal is dat na een uur en soms zelfs langer weer in orde. Ik flash daarom nooit via Kies, maar je kunt er ergens anders best door overvallen worden (bij jou bijvoorbeeld). Ik weet niet of dat bij jou gebeurde, maar het kan gewoon. Wel lullig dat je toestel het daarna helemaal niet meer doet.
Er is geen enkele reden om juist naar de winkel (of internetwinkel) te gaan waar jij je toestel hebt gekocht. Garantie geldt voor twee jaar conform de Nederlandse wet. Elk service punt van Samsung is goed.
Je hebt wel je aankoopbon nodig en uiteraard je verhaal dat hij niets meer doet omdat er iets is mis gegaan.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

magnum

magnum

• Lid sinds 27 juni 2013
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2013
  • 00:11

beste ik heb zoiest ook voor gehad me EFS gewist niet goed dus
nog veel meer dingen waar ik geen verstand van had en nu helemaal niks meer doet de foon is twee weken oud
ben naar de winkel gegaan en heb het eerlijk gezegt
het valt niet onder garantie het zou me 35 euro kosten ALS het zou lukken en anders rijp voor de vuilbak
ze gaan het toch zien kunt alleen maar hopen
eerlijkheid duurt het langst
mvg magnum

Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 1 juli 2013
  • 02:01

magnum

eerlijkheid duurt het langst
mvg magnum
Ben ik helemaal mee eens. Geldt voor beide partijen toch? (Een beetje laat met de reactie misschien vanwege het voetbal vanavond)

Even een vraag; wat is het verschil tussen informatie en eerlijkheid?
Uiteraard van fabrikant of gebruiker want daar zit toch geen verschil tussen? Of wel?

Makker

Bewerkt (1 juli 2013 02:01)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

MrLobaLoba

MrLobaLoba

• Lid sinds 29 juni 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2013
  • 11:24

Mijn GS2 is weer gefixt en werkt net zo snel als de 1e dag dat ik hem had
Ik ben uiteindelijk naar de PhoneHouse geweest, maar die zeiden dat het 3-4 weken minimaal zou duren, uiteindelijk heb ik op internet gezocht en ben ik uitgekomen bij Unlockplaza.nl. Die persoon heeft het keurig voor mij binnen 1 dag gefixt (via de Jtag methode waarschijnlijk).

Dus hier kan weer een slotje op & mensen met een gebrickde S2 weten nu waar ze naar toe kunnen (als ze geen garantie meer hebben etc.)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren