Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MrLobaLoba

MrLobaLoba

• Lid sinds 29 juni 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2013
  • 23:58

Beste mensen,

Vandaag wou ik mijn Galaxy S2 van een custom ROM (jellybam) weer terug zetten naar de oude stock software 4.1.2 (als het goed is.)
Alleen bleef mijn S2 na de update steeds op het bootscherm vast zitten. Ik heb het toen weer opnieuw uit en aan gedaan, maar alsnog hetzelfde probleem. Daarna heb ik heel dom instructies lopen volgen via een site en ik heb een PIT bestand via odin geïnstaleerd, en toen gebeurde het…. Mijn Galaxy S2 viel uit en gaat sinds dien niet meer aan.

Nu heb ik een aantal vragen:

- Ik ga maandag langs bij The Phone House om te vragen of het onder de garantie valt (toen de S2 opstarte had ik geen driehoekje in m'n scherm).
- Als het binnen de garantie valt en hij kan gerepareerd worden, hoelang duurt het dan voordat ik hem weer terug krijg, aangezien ik al over 3 weken op vakantie ga.

Ik ben heel dom geweest & dit zal natuurlijk de laatste keer dat ik zoiets doe, maarja ik heb nu wel een oplossing nodig

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Mvg

LL

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 30 juni 2013
  • 00:54

Moderator
Om te beginnen: plaats je vraag in het juiste forum. Algemene vragen over Android is geen goede plaats voor dit soort vragen. Bij deze verplaatst naar het juiste forum: Samsung Galaxy SII

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 30 juni 2013
  • 01:08

Probeer of je hem nog in download mode kunt krijgen. Met de drie knoppen methode is het: toestel uit. Volume up, homeknop en powerknop indrukken. Lukt dat, dan kun je met Odin de stock 4.1.2 erop zetten. Handleiding staat hier op het forum (alleen A doen).
Lukt het niet, dan kun je nog proberen om met een Jig je toestel in download mode te krijgen. Heb je er geen, kijk dan even op dit of anders bij de S1 wie er in de buurt woont die een Jig heeft. Wellicht mag je die even lenen.
Mijn advies is om naar een Samsung Service Centrum te gaan (ik heb slechte ervaringen met PhoneHouse, maar misschien had ik toevallig te maken met ondeskundig personeel).

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

prinsvlad

prinsvlad

• Lid sinds 27 juni 2013
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2013
  • 02:11

MrLobaLoba
Beste mensen,

Vandaag wou ik mijn Galaxy S2 van een custom ROM (jellybam) weer terug zetten naar de oude stock software 4.1.2 (als het goed is.)
Alleen bleef mijn S2 na de update steeds op het bootscherm vast zitten. Ik heb het toen weer opnieuw uit en aan gedaan, maar alsnog hetzelfde probleem. Daarna heb ik heel dom instructies lopen volgen via een site en ik heb een PIT bestand via odin geïnstaleerd, en toen gebeurde het…. Mijn Galaxy S2 viel uit en gaat sinds dien niet meer aan.

- Ik ga maandag langs bij The Phone House om te vragen of het onder de garantie valt (toen de S2 opstarte had ik geen driehoekje in m'n scherm).
- Als het binnen de garantie valt en hij kan gerepareerd worden, hoelang duurt het dan voordat ik hem weer terug krijg, aangezien ik al over 3 weken op vakantie ga.

Ik ben heel dom geweest & dit zal natuurlijk de laatste keer dat ik zoiets doe, maarja ik heb nu wel een oplossing nodig

Mvg

LL

Als je nog in de Custom Recovery mode kan komen is er nog hoop.
Het is aan te bevelen om alle systeem partities te formatteren als je van custom naar stock gaat. Veel custom roms werken nl met een andere partitie structuur dan de stock firmware. Dit formatteren van de afzonderlijke partities heb je waarschijnlijk niet gedaan en is je systeem niet geheel schoon geweest.

Een pit file flashen is ook geen goed idee idd.
Bij de winkel kunnen ze je helpen mits je garantie niet is verlopen en staat je teller op nul?.

Kijken of we er samen uit komen…….

Gr.

Bewerkt (30 juni 2013 02:17)

prinsvlad@aw

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 30 juni 2013
  • 09:19

prinsvlad
Het is aan te bevelen om alle systeem partities te formatteren als je van custom naar stock gaat. Veel custom roms werken nl met een andere partitie structuur dan de stock firmware. Dit formatteren van de afzonderlijke partities heb je waarschijnlijk niet gedaan en is je systeem niet geheel schoon geweest.

Bij de winkel kunnen ze je helpen mits je garantie niet is verlopen en staat je teller op nul?.

Gr.
Toestel doet niets meer dus recovery mode is niet mogelijk. Gelukkig maar want als je werkelijk de partities zou formatteren dan ben je nog verder van huis, want dan is ook je Efs folder weg en kun je niet meer bellen en wordt je SIM kaart niet meer gezien. Slecht advies.
Als je een wipe cache/factory reset bedoelt dan is dat goed, want omdat MrLobaLoba dat niet eerst heeft gedaan voor het flashen van 4.1.2 zal dat de reden zijn geweest dat zijn toestel bij het opstarten bleef hangen.
In download mode komen is nu zijn enige hoop (en dan de stock flashen).

Makker

Bewerkt (30 juni 2013 09:20)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 30 juni 2013
  • 13:17

prinsvlad
MrLobaLoba
Beste mensen,

Mvg

LL

Gr.

Even kijken of ik het goed begrijp aangezien ik geen “dev” ben
Als je een custom rom hebt geflashed en je gaat terug naar stock, moet je je hele partitie wissen?
Vb: ik neem een samsungrom en verwijder hier uit de apps die ik niet wil, verder voeg ik een andere bootanimatie toe. mijn rom is nu niet “stock” meer maar aangepast dus “custom”.
Mijn aanpassingen bevallen mij niet en ik wil terug naar de standaard Samsung rom. Jou advies is dan om mijn gehele partitie te formatteren, want die is (geen idee waar) aangepst?

Heb ik je zo goed begrepen?

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

prinsvlad

prinsvlad

• Lid sinds 27 juni 2013
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2013
  • 14:55

meule
prinsvlad
MrLobaLoba
Beste mensen,

Mvg

LL

Gr.

Even kijken of ik het goed begrijp aangezien ik geen “dev” ben
Als je een custom rom hebt geflashed en je gaat terug naar stock, moet je je hele partitie wissen?
Vb: ik neem een samsungrom en verwijder hier uit de apps die ik niet wil, verder voeg ik een andere bootanimatie toe. mijn rom is nu niet “stock” meer maar aangepast dus “custom”.
Mijn aanpassingen bevallen mij niet en ik wil terug naar de standaard Samsung rom. Jou advies is dan om mijn gehele partitie te formatteren, want die is (geen idee waar) aangepst?

Heb ik je zo goed begrepen?

Ben ook geen dev maar heb alles wat ik nu weet in twee jaar tijd aangeleerd door try and error en veel lezen op voornamelijk XDA Developers. Heb net als jij ook ooit vele problemen gehad , imei kwijt tel die niets meer doet etc etc. Wat ik ooit heb gedaan is de originele firmware , 2.3.6 , flashen. Zoals die dus out of the box kwam. Et voila alles werkte weer. Daarna weer de meest recente android geflasht.
Dus als je nog weet welke versie jij op je telefoon had zou ik die flashen. Wel in acht genomen dat je de versie neemt voor jou provider te downloaden via Sammobile.

En er is een groot verschil tussen een custom rom en slechts het verwijderen van apps. Een custom rom is doorgaans opgebouwd vanaf de source zoals door google aangeleverd.

Bewerkt (30 juni 2013 14:58)

prinsvlad@aw

MrLobaLoba

MrLobaLoba

• Lid sinds 29 juni 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2013
  • 16:01

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn toestel doet helemaal niks meer, gaat niet meer aan etc. Hoogst waarschijnlijk is het dus een hardbrick.
Ik ga maandag sowieso even kijken of ze bij de PhoneHouse iets kunnen doen.
Ik heb nog garantie tot april 2014, maar aangezien ik hem heb geromt weet ik niet of het nog geldig is. (toen hij ging booten, kwam trouwens dat gele driehoekje onderaan niet in beeld. Alleen het Galaxy S2 logo).
Alleen is er nog een probleem, ik ga over 3 weken op vakantie voor 4-5 weken, dus ik weet niet of Samsung het binnen 2 weken kan herstellen.

Ik heb even op internet gezocht naar mensen die een hardbrick kunnen herstellen en kwam uit op Unlockplaza.nl
Heeft iemand misschien hier ervaringen mee?

Mvg,

prinsvlad

prinsvlad

• Lid sinds 27 juni 2013
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2013
  • 16:27

MrLobaLoba
Mijn toestel doet helemaal niks meer, gaat niet meer aan etc. Hoogst waarschijnlijk is het dus een hardbrick.
Ik heb nog garantie tot april 2014, maar aangezien ik hem heb geromt weet ik niet of het nog geldig is. (toen hij ging booten, kwam trouwens dat gele driehoekje onderaan niet in beeld. Alleen het Galaxy S2 logo).
Alleen is er nog een probleem, ik ga over 3 weken op vakantie voor 4-5 weken, dus ik weet niet of Samsung het binnen 2 weken kan herstellen.

Ik heb even op internet gezocht naar mensen die een hardbrick kunnen herstellen en kwam uit op Unlockplaza.nl

Mvg,

Geen usb JiG tot je beschikking? . Als je in de buurt van Almelo woont kan ik je misschien helpen ik heb er eentje liggen nl. Anders veel succes gewenst en niet vertellen dat je een custom rom hebt geïnstalleerd hè….

Gr.

prinsvlad@aw

MrLobaLoba

MrLobaLoba

• Lid sinds 29 juni 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2013
  • 16:50

prinsvlad
MrLobaLoba

Mvg,

Geen usb JiG tot je beschikking? . Als je in de buurt van Almelo woont kan ik je misschien helpen ik heb er eentje liggen nl. Anders veel succes gewenst en niet vertellen dat je een custom rom hebt geïnstalleerd hè….

Gr.

Nee die heb ik niet, maar ik betwijfel of het daarmee zou lukken? Ik woon in de buurt van Den Haag.
En wat moet ik nou precies zeggen tegen de PhoneHouse of Samsung? Want ze kunnen er toch ook zelf achterkomen dat ik een keer een Custom Rom erop heb geïnstalleerd. Ik dacht eraan om te zeggen dat ik een officiële firmware van Android erop wou zetten alleen is het tijdens het updaten fout gegaan doordat er een kabel ofzo los schoot. Maarja misschien geloven ze dat niet etc.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren