Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Salahowa

Salahowa

• Lid sinds 20 juni 2013
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2013
  • 14:30

Sander_M
Je zou de stock firmware helemaal kunnen flashen.
Mazzeltje voor jou, staat ook in m'n Drive.
Nice, bedankt! Is er nog een speciale manier van installeren? Iets waar ik op moet letten?

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 22 juni 2013
  • 14:47

Nope, Gewoon toestel aansluiten, wachten tot added! en dan het bestand selecteren bij de PDA knop.
Wel het ZIP bestand even uitpakken(1 keer!) zodat je een .tar.md5 krijgt.

Waarschijnlijk zal hij de eerste keer niet doorstarten omdat er nog oude rommel in je /data partitie staat. Doe dan even een factory reset via recovery.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2170
  • Reputatie 250
  • 22 juni 2013
  • 14:52

Salahowa als je de ‘oude’ bootloader van Sander bij PDA (en dat moet)hebt geflashed, dan moet je je toestel helemaal uitzetten en met een Jig naar download gaan. Dan zet je je toestel weer helemaal uit en dan is a) je gele driehoek weg en b) staat je custom teller weer op 0.
Dit komt omdat je daarvoor eerst een custom ROM hebt geflashed en dan heb je na het flashen van de ‘oude bootloader’ (=de second bootloader, zo heet hij officieel) een Jig nodig om alles te resetten.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Salahowa

Salahowa

• Lid sinds 20 juni 2013
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2013
  • 15:18

Oke heren, bedankt voor jullie reacties. Volgens mij bedoelen jullie beide net iets anders en daarom wil ik toch nog even het een en ander zeker weten.

Ik wil aan de slag met de stock firmware. Echter zag ik op een How-to van dit forum nog staan dat ik andere hokjes in ODIN moest aanvinken?
''Van Custom naar Stock'' (2e plaatje, onder stap 5.2)

@Makker, ik heb inderdaad die oude bootloader van Sander_M erop gezet, maar ik heb niet zo'n JIG, ik weet eigenlijk niet eens goed wat het is.

Is het nodig dat ik nog met die JIG aan de slag ga, of kan ik gewoon die oude firmware er opzetten? Het is idd wel zodat die custom teller bij mij nog op 2 staat omdat ik 2 keer die custom kernel erop heb gezet.

Ik hoor het graag even. Alvast ontzettend bedankt voor jullie goede gerichte tips!

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 22 juni 2013
  • 15:41

Alleen auto reboot en f. reset time dienen aan te staan als je de stock firmware gaat flashen.
Als je de stock firmware geflashed hebt, zal je toestel hopelijk weer gaan werken, want dat momenteel prio één neem ik aan?

Dan zal de counter nog steeds op 2 staan, wat voor het functioneren van het toestel niet van belang is.
Wat Makker bedoelt is dat je met de JIG (een USB stekkertje met een weerstandje erin) ervoor zorgt dat je de counter op nul zet.
Nu is het zo dat de nieuwe bootloader ervoor zorgt dat de JIG niet meer werkt om de counter te resetten.(Zal vast opzet in het spel zijn van Samsung omdat het voor hen een controle middel is) Dus als alles weer werkt zou je alsnog de oude bootloader kunnen flashen en dan met de JIG aan de slag om de counter op nul te krijgen.

Dit is dus van latere zorg, eerst dat toestel aan de praat krijgen.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Salahowa

Salahowa

• Lid sinds 20 juni 2013
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2013
  • 16:04

Oke top, nu begrijp ik het volledig. Ik ga het zodadelijk even proberen en dat koppel ik hier weer even terug!

Wordt vervolgd…

Salahowa

Salahowa

• Lid sinds 20 juni 2013
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2013
  • 17:04

Hij doet het weer!!!!

• Al mijn apps en instellingen zijn bewaard gebleven
  • Hij startte vanzelf op, dus heb nog geen factory reset hoeven doen
  • De gele driehoek is weg
  • De binary download count staat nog wel op 2. Maar deze zou dus met die JIG weg kunnen?

Ontzettend bedankt mensen voor de hulp! Ik wil de telefoon nu wel opnieuw rooten, maar ik ga de How-to van Makker even volgen.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2170
  • Reputatie 250
  • 23 juni 2013
  • 17:10

Salahowa
Hij doet het weer!!!!

• Al mijn apps en instellingen zijn bewaard gebleven
  • Hij startte vanzelf op, dus heb nog geen factory reset hoeven doen
  • De gele driehoek is weg
  • De binary download count staat nog wel op 2. Maar deze zou dus met die JIG weg kunnen?

Ontzettend bedankt mensen voor de hulp! Ik wil de telefoon nu wel opnieuw rooten, maar ik ga de How-to van Makker even volgen.
Gefeliciteerd

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren