Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Salahowa

Salahowa

• Lid sinds 20 juni 2013
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2013
  • 14:35

Hallo,

Na mijn telefoon geroot te hebben is er een probleem ontstaan, waardoor ik mijn telefoon nu niet meer kan opstarten. De S2 met JB (Android 4.2.1) blijft in het opstart menu staan met een geel uitroepteken eronder. (zo'n verkeersbord) Ik hoop dat één van jullie weet wat ik precies fout heb gedaan en hoe ik dit nu moet herstellen. Ik heb als volgt gehandeld:

Na mijn GS2 succesvol geroot te hebben met deze tutorial ben ik aan de slag gegaan met de Titanium Backup App.

Voor de root zelf heb ik een custom kernel van Jeboo geïnstalleerd via ODIN, waarna ik SuperSU heb geinstaleerd via deze site. Tot daar geen problemen.

Nu begint de ellende…

Titanium Backup gedownload via de Playstore en toen ben ik begonnen met het deinstalleren van onzin apps (zoals Yahoo finance en news).
Toen kwam ik bij ‘Internet’ uit. Ik gebruik zelf Chrome op mijn telefoon, dus ik wilde de standaard ‘Internet’ App eraf hebben. Ik ontdekte dat je deze ook helemaal kon verwijderen (ipv deinstalleren) en dat heb ik ook gedaan. Het laatste wat ik van mijn S2 zag, is dat deze 2 maal gereboot zou worden, waarna de App er helemaal af moest zijn.

En nu zit ik met het volgende opstartscherm.

Het enige wat ik nu nog kan is in de download mode komen.. Dat ik dus iets fout heb gedaan lijkt me wel duidelijk en ik vermoed dat ik die ‘Internet’ App er niet had moeten afgooien.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen?

Alvast heel erg bedankt.

Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2013
  • 15:50

Vreemd. Ik vrees dat je het beste een (andere) ROM kan flashen (dan zijn al je huidige apps weg, maar als het goed is niet je muziek, foto's en documenten). Dit kan je doen d.m.v. Odin (in download-mode) of sideloaden via je recovery.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2170
  • Reputatie 250
  • 20 juni 2013
  • 16:29

Salahowa
Hallo,

Na mijn telefoon geroot te hebben is er een probleem ontstaan, waardoor ik mijn telefoon nu niet meer kan opstarten. De S2 met JB (Android 4.2.1) blijft in het opstart menu staan met een geel uitroepteken eronder. (zo'n verkeersbord) Ik hoop dat één van jullie weet wat ik precies fout heb gedaan en hoe ik dit nu moet herstellen. Ik heb als volgt gehandeld:

………
En nu zit ik met het volgende opstartscherm.

Het enige wat ik nu nog kan is in de download mode komen.. Dat ik dus iets fout heb gedaan lijkt me wel duidelijk en ik vermoed dat ik die ‘Internet’ App er niet had moeten afgooien.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen?

Alvast heel erg bedankt.
Je kunt beginnen om in download met Odin de oude bootloader te flashen. Dan ben je van die gele driehoek af. Je kunt hem in het S2 forum vinden (“Foute bootloader” bij belangrijke topics) en anders heb ik er wel een voor je.
Wat ik wel vreemd vind, is dat je niet in recovery mode kunt komen terwijl je wel geroot bent.
Heb je dit wel eens zo geprobeerd-> Toestel uit. Vol up + Home + startknop ingedrukt houden. Bij het verschijnen van het eerste plaatje (Samsung) alleen de startknop loslaten en de andere twee blijven vasthouden en bij het tevoorschijn komen van de recovery teksten onmiddellijk alles los laten.
Lukt dit, dan een wipe data/factory reset uitvoeren.
Nu zou je telefoon gewoon moeten opstarten.

Makker

Bewerkt (20 juni 2013 16:34)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 20 juni 2013
  • 16:33

ik vrees dat je iets anders eraf hebt gegooid, mits je met internet die standaard app (wereldbol) bedoelt.

wat gebeurt er als je 10 sec de aan/uitknop vasthoud?

kun je ook niet meer in recovery komen middels de 3 button combo?

En het belangrijkste: Heb je een backup gemaakt voor je begon te rommelen ?

Bewerkt (20 juni 2013 16:41)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Salahowa

Salahowa

• Lid sinds 20 juni 2013
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2013
  • 01:27

Bedankt voor jullie reacties. Het enige wat ik sinds het grote probleem geprobeerd is, is de custom kernel van Jaboo nog een keer installeren. Dus die count in download staat nu op 2.

Pindasmeer
Vreemd. Ik vrees dat je het beste een (andere) ROM kan flashen (dan zijn al je huidige apps weg, maar als het goed is niet je muziek, foto's en documenten). Dit kan je doen d.m.v. Odin (in download-mode) of sideloaden via je recovery.
Het liefst behoud ik de huidige ROM. (dit is de firmware die erop staat toch?) Ik zou overigens niet weten hoe ik zop’n sideload moet uitvoeren. En recovery mode openen (met vol up+home/+startknop) werkt niet.

meule
ik vrees dat je iets anders eraf hebt gegooid, mits je met internet die standaard app (wereldbol) bedoelt.
wat gebeurt er als je 10 sec de aan/uitknop vasthoud?
En het belangrijkste: Heb je een backup gemaakt voor je begon te rommelen ?
Met internet bedoel ik inderdaad die standaard wereldbol. Die heb ik via Titanium Backup verwijderd waardoor ik in de problemen kwam.
Als ik 10 sec de aan/uitknop vasthoud gaat het scherm uit, waarna deze weer aangaat en ik weer bij het zelfde plaatje terecht kom.
Ik heb inderdaad via Kies een backup van mijn telefoon gemaakt toen deze nog niet geroot was. Maar ik weet niet of dit genoeg is om alle rommel weer te herstellen.

Makker
Je kunt beginnen om in download met Odin de oude bootloader te flashen. Dan ben je van die gele driehoek af. Je kunt hem in het S2 forum vinden (“Foute bootloader” bij belangrijke topics) en anders heb ik er wel een voor je. .
De oude bootloader heb ik kunnen vinden. Ik zal deze nu gaan uitproberen. Of dat lukt koppel ik hier wel even terug.
Edit:De link naar die oude bootloader is offline. Weet jij waar die nog staat? Denk je trouwens dat dit het probleem op kan lossen?

Bewerkt (21 juni 2013 01:46)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 21 juni 2013
  • 09:38

Ik heb de oude bootloader in mijn Drive staan. Ik heb even de share open gezet zodat je hem hier kunt downloaden.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Salahowa

Salahowa

• Lid sinds 20 juni 2013
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2013
  • 13:54

Hmm, geen succes vrees ik. Ik heb die bootloader erop gezet via ODIN bij PDA. (zoals in dat topic staat) Maar ik zit nog steeds met het gele driehoekje en hij start niet meer op.

Misschien dat ook daadwerkelijk bij bootloader er opzetten, niet zoals in het topic?

Sander_M

Sander_M

• Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 21 juni 2013
  • 14:02

Salahowa
Hmm, geen succes vrees ik. Ik heb die bootloader erop gezet via ODIN bij PDA. (zoals in dat topic staat) Maar ik zit nog steeds met het gele driehoekje en hij start niet meer op.

Misschien dat ook daadwerkelijk bij bootloader er opzetten, niet zoals in het topic?

Tja ik durf het niet te bevestigen. Persoonlijk heb ik die bootloader altijd zonder probleem toegepast via PDA.
Met als enige doel de download counter te kunnen resetten met een JIG.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Salahowa

Salahowa

• Lid sinds 20 juni 2013
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2013
  • 14:08

Toch maar even geprobeerd en ook zonder succes.

De custom Binary Download count blijft op 2 staan. (ik heb toen een 2e x geprobeerd om die custom kernel erop te zetten.)

Ik blijf precies bij waar ik ben gestrand.

Is er een manier waarmee ik helemaal terug kan na de oude situatie?

Sander_M

Sander_M

• Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 21 juni 2013
  • 14:16

Je zou de stock firmware helemaal kunnen flashen.
Mazzeltje voor jou, staat ook in m'n Drive.(dus lekkere vlotte download)

4.1.2 XWLSD

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren