Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

herpi

herpi

• Lid sinds 28 september 2011
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2013
  • 12:38

Ik heb nu een Galaxy 2S die, tot de laatste update van Samsung, vrij aardig werkte.
Maar na deze update: oververhitting, hangen etc etc. Vaak moet de batterij eruit om opnieuw op te starten.

Ben op XDA gaan kijken naar de S3 en S4 maar ook daar zie ik problemen met oververhitting en spontaan vastlopen.

Vraag: is er een telefoon op de markt die nooit oververhit raakt, geen plotselinge battery drops heeft en niet vastloopt.

Of ligt dit aan Android of de apps en moet ik, helaas want geen widgets, naar Iphone?

Huib

Bewerkt (29 juni 2013 10:01)
psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 19 juni 2013
  • 12:52

De nieuwere toestellen zullen niet zomaar oververhitten, je moet daar goed je best voor doen.
i-phones kunnen net zo goed oververhitten. Als je volop spelletjes speelt die veel vragen van je telefoon en je je telefoon met twee handen vast hebt dan kan de warmte gewoon niet weg.

herpi

herpi

• Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2013
  • 13:06

Ik speel geen spelletjes. Heb ze niet eens op de phone.
Kan ook moeilijk herleiden waar het van komt. Het is meestal op een ongelukkige plek, buiten bijvoorbeeld.
Verdachte apps?
9292?
Moeilijk, maar de S2 had dat probleem never voordat ik naar 4,1,2 ging

maar ik lees ook dit verhaal http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/50551-s4-wordt-gloeiend-heet.html

Bewerkt (19 juni 2013 13:09)
psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 19 juni 2013
  • 14:22

Zoals in dat topic beschreven wordt kan het zijn dat je één app heel veel stroom verbruikt op de achtergrond.
Dit kan je zien bij instellingen –> accu.
Het kan uiteraard ook altijd een fabricage fout zijn. Ik denk dat je bij elk apparaat wat er is wel een topic kan vinden over dat het toestel oververhit raakt of dat diegene bang is dat dit aan de hand is.

Als je binnenkort een nieuw toestel koopt kan je ook kijken naar andere merken, het hoeft natuurlijk niet persé een Samsung of iPhone te zijn?

herpi

herpi

• Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2013
  • 14:27

psybi
Zoals in dat topic beschreven wordt kan het zijn dat je één app heel veel stroom verbruikt op de achtergrond.
Dit kan je zien bij instellingen –> accu.
Het kan uiteraard ook altijd een fabricage fout zijn. Ik denk dat je bij elk apparaat wat er is wel een topic kan vinden over dat het toestel oververhit raakt of dat diegene bang is dat dit aan de hand is.

Als je binnenkort een nieuw toestel koopt kan je ook kijken naar andere merken, het hoeft natuurlijk niet persé een Samsung of iPhone te zijn?

Kom op , geef eens een advies…..

psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 19 juni 2013
  • 14:32

Ga naar een telefoon winkel of de media markt en test een paar toestellen uit, maak wat foto's ermee scroll door de menu's en voel welk toestel het lekkers aanvoelt.

herpi

herpi

• Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2013
  • 14:40

Nee, dat is al een gepasseerd station.
Ik wil alleen zo weinig mogelijk storingen.
Via de Nokia 9210, honderd jaar geleden, ben ik ook nog door de hel van Windows Mobile gegaan (HTC e.a. gemakkelijk 900 euro/stuk) en via Iphone toch maar bij Android uitgekomen. De S2 was de uitkomst. Widgets… wow. (Evernote!)
Nu het begint te hangen wil ik zo graag mogelijk een Android maar nu eentje die het blijft doen.

Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2013
  • 15:36

Het antwoord is m.i. vrij simpel: nagenoeg alle telefoons raken niet oververhit. Daar worden ze in de fabriek en bij het ontwerpproces op getest. Natuurlijk kan het voorkomen dat dit, bijvoorbeeld door softwarematige fouten, toch voorkomt, maar ik ken geen toestellen die dit standaard hebben (d.w.z. dat ze uitvallen of vastlopen als gevolg van oververhitting).
Heb je al een geprobeerd om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

Los van het oververhittingsprobleem: ik vind de HTC One een erg mooi toestel (al is hij erg prijzig). De Nexus 4, die ik op dit moment zelf heb, is ook erg fijn (maar wel kwetsbaar door de glazen behuizing).

herpi

herpi

• Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2013
  • 16:44

Nou, het af en toe hangen is ook een probleem. Dan moet ik de batterij er eerst uithalen voordat ik verder kan.
Hoop stilletjes op een nieuwe update van Samsung want verder vind ik het een prima apparaat. Pas na de nieuwe versie is het misgegaan. Jammer.

maar dank voor het meedenken. Ik zie wel…

Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2013
  • 19:40

Maar heb je al een fabrieksherstel geprobeerd? Je apps kan je gewoon backuppen met het programma Helium, en je data kan je tijdelijk even op je pc zetten. Dit biedt mogelijk al een oplossing. Ik heb meerdere mensen in mijn omgeving met een S2, en geen van allen hebben dit probleem.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren