Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ellenth

ellenth

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 mei 2013
  • 15:27

Hallo,

Ik heb van een vriend een oude galaxy s2 gekregen. Hier is naar zijn zeggen zwaar mee geflashed en hij is niet meer origineel. Het gaat me denk ik wel lukken om de originele software terug te zetten, maar hoe krijg ik dan het orignele modem (baseband?) weer terug. Waar kan ik deze vinden? Of eigenlijk wat is het orignele modem hier? Op zich werkt het toestel wel. Ik heb de "orginele rom (I9100XWLSD_I9100XENLS1_XEN) al te pakken maar als ik het goed heb zit hier geen modem bij. En echt een expert ben ik niet met flashen.

Heeft er iemand een idee?

bvd

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 26 mei 2013
  • 18:24

Een ROM komt altijd samen met een modem. Aals je een originele ROM installeert (bv die van sammobile) dan zit daar ook de originele modem in. Je hoeft dus geen aparte modem te installeren.

ellenth

ellenth

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 mei 2013
  • 20:25

nanders
Een ROM komt altijd samen met een modem. Aals je een originele ROM installeert (bv die van sammobile) dan zit daar ook de originele modem in. Je hoeft dus geen aparte modem te installeren.

ahh, Dankjewel. Ik dacht dat de modem net als de kernel er los van stond. Mooi, Dan is dus alleen de laatste echte rom installeren voldoende

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 26 mei 2013
  • 20:48

Staat er ook los van maar bij originele roms zitten ze er standaard bij. Het wil wel eens zo zijn dat er een gelekte versie uitkomt. Deze is dan ook van desbetreffende fabrikant maar is vaak zonder modem omdat het een testversie betreft. Als je een rom zonder modem flashed pakt hij automatisch de modem die al op je toestel aanwezig is.

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

haka12

haka12

• Lid sinds 11 juli 2010
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2013
  • 16:19

als ik dit gedaan heb begint wel het opstart menu maar krijg ik continue de melding proces.com android phone is gestopt. het toestel hangt aan de voeding en de batterij is vol.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 9 juni 2013
  • 19:17

haka12
als ik dit gedaan heb begint wel het opstart menu maar krijg ik continue de melding proces.com android phone is gestopt. het toestel hangt aan de voeding en de batterij is vol.
Doe een factory reset, dan zou het over moeten zijn.
Je kunt ook even googlen op: “proces.com android phone has stopped”, maar daar zul je vermoedelijk dezelfde raad vinden.

Bewerkt (9 juni 2013 19:18)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren