Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Larissa_de_Baar

Larissa_de_Baar

• Lid sinds 02 mei 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2013
  • 15:40

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn galaxy s2.. Ik zal het zo duidelijk mogelijk vanaf het begin uit proberen te leggen.

Omstreeks juni 2012 heb ik deze telefoon van iemand overgekocht. Zij heeft het abonnement(hi) gehouden en ik heb het toestel gekocht. Er zat voor zover ik weet geen simlock op (ik heb vodafone, was geen probleem) en draaide op 2.3.5. Zelf heb ik hier nooit iets aan verandert. Tot hij steeds meer problemen kreeg (batterij ineens leeg, vastlopen, uitvallen, ect.). Sinds vorige week doet hij niks meer dan opstarten en uitvallen.

Op internet las ik dat ik de telefoon handmatig via Odin kon updaten. Ik heb er update 4.1.2 opgezet maar sinds toen geeft hij aan dat ik een controlesleutel voor netwerkvergrendeling moet ingeven. Omdat ik niet wist wat ik daar mee moest heb ik update 4.0.3 er op gezet. Deze heb ik nu maar hij blijft om de controle sleutel voor netwerkvergrendeling vragen.

Wat moet ik hier aan doen?
Zelf ben ik helaas een leek op dit gebied vandaar dat ik hier mijn probleem post!

Gr. Larissa

Bewerkt (2 mei 2013 15:40)
congusto

congusto

• Lid sinds 16 december 2011
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2013
  • 16:39

Helpt dit? Forum | Samsung Galaxy S2 Blog
Het zou betekenen dat je telefoon geroot is (dit betekent zeg maar dat de afscherming van bepaalde delen van het besturingssysteem is weggehaald) geweest om het toestel simlock vrij te maken. De simlock is er dan na de update weer opgekomen.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je oorspronkelijke problemen met een update te verhelpen zijn. Ik vermoed eerder dat je batterij aan zijn eind is gekomen en vervangen moet worden.

Bewerkt (2 mei 2013 16:39)
Larissa_de_Baar

Larissa_de_Baar

• Lid sinds 02 mei 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2013
  • 17:17

Nee sorry met de link kom ik niets verder..
En dat van de batterij dacht ik ook al dus heb nu sinds een paar dagen een nieuwe erin maar hij blijft uitvallen!

Weet u misschien nog een andere manier om hem weer aan de praat te krijgen?
In ieder geval alvast bedankt voor uw hulp!

Bewerkt (2 mei 2013 17:17)
congusto

congusto

• Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2013
  • 18:16

Om het voor je zelf niet te moeilijk te maken zou ik hem naar een Samsung Service Centre brengen, daar de situatie uitleggen en hopen dat zij hem kunnen resetten.

Bewerkt (2 mei 2013 18:16)
Larissa_de_Baar

Larissa_de_Baar

• Lid sinds 02 mei 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2013
  • 18:28

:cry:
Kan dat via de vodafone winkel?
Hoe lang duurt dit?
En ik neem aan dat dit duur is..?

Wat zou ik moeten doen als ik het mijzelf wel moeilijk ga maken? Bedoelt u dan rooten?

Bewerkt (2 mei 2013 18:28)
congusto

congusto

• Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2013
  • 22:04

Zeg in ieder geval jij tegen u, ok?
De oplossing die op website staat die ik je gaf betekent inderdaad dat je je telefoon root en een applicatie er op zet die de simlock eraf haalt, zodat je in ieder geval verder kunt met het oplossen van het uitvallen van je telefoon.
Als dat niet door de batterij komt dan is het of een slecht functionerende firmware (normaal gesproken op te lossen met een factory reset) of het is een hardware probleem, dat opgelost moet worden door een technicus. Je geeft aan dat je niet verder kunt met die website en een leek bent op dit gebied. Vandaar mijn voorstel om je telefoon te reparatie aan te bieden. Je kunt vragen om een kosten opgave voordat de reparatie wordt uitgevoerd en je bent in het slechtste geval je telefoon een paar weken kwijt. Rooten is niet zonder risico en als het fout gaat moet je weten waar je mee bezig bent om het te herstellen. Ik zou er in jouw geval niet aan beginnen.

Bewerkt (2 mei 2013 22:04)
Optie1Tilburg

Optie1Tilburg

• Lid sinds 03 september 2011
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2013
  • 13:11

Dit kunnen wij niet verhelpen met het resetten /software update. Het toestel is waarschijnlijk een gesimlockte versie en bij het updaten naar een nieuwere versie, komt dit automatisch terug. Je kunt alleen de simlock /netwerk code aanvragen bij het netwerk zelf. Dit is pas na 1 jaar gratis en anders kost het geld. En dan is het nog uitzoeken van welke netwerk het is. Ik vermoed dat het een buitenlandse toestel betreft…

Bewerkt (4 mei 2013 13:11)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 4 mei 2013
  • 18:08

Larissa de Baar;403597
:cry:
Kan dat via de vodafone winkel?
Hoe lang duurt dit?
En ik neem aan dat dit duur is..?

Wat zou ik moeten doen als ik het mijzelf wel moeilijk ga maken? Bedoelt u dan rooten?
Rooten is niet zo moeilijk, en minder riskant dan je zou denken, de simpelste methode staat onder C in: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/46613-howto-nederlandse-4-1-2-flashen-met-odin-custom-zonder-driehoek-root.html .
Als(of wanneer) je dat gedaan hebt, kun je op zoek naar een unlock code of app.
En Sammobile heeft een link naar een online unlocker: Unlock | SamMobile

Bewerkt (4 mei 2013 18:08)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

cecoto

cecoto

• Lid sinds 28 augustus 2011
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2013
  • 10:36

Ik had het zelfde probleem.Met de App Galaxy simunlock heb ik het verholpen.

Bewerkt (6 mei 2013 10:36)
Weegee

Weegee

• Lid sinds 19 februari 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2013
  • 12:35

Ik kampte ook met hetzelfde probleem. De telefoon bij Coolblue gekocht dus op geen enkel moment had ik gedacht dat ie ooit simlocked zou zijn of kunnen zijn. Na de laatste update lockte hij en heb ik hem moeten rooten en Galaxy S unlock erop moeten zetten. Uitermate frustrerend, vooral omdat ik niet gepland was hem te rooten.

Bewerkt (8 mei 2013 12:35)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren