Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ThiemeWels

ThiemeWels

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2013
  • 10:40

Hallo!

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb sinds augustus 2011 een Galaxy S2 toestel (Android 4.1.2). Sinds kort heb ik het probleem dat mijn apparaatgeheugen (Systeemopslag) vol zit. Ik kan echter maar niet achterhalen wat het probleem is! Al mijn (gedownloade) apps staan op mijn USB opslag (204 mb, 11 GB vrij). Mijn foto's/documenten/etc. staan op mijn SD kaart (2.25 GB van 8GB). Kortom: alleen de toestelbestanden staan op de interne opslag.

Ik krijg nu de melding dat het geheugen bijna vol is (nog 10 mb vrij) en dat bepaalde systeemfuncties niet werken. (Dat klopt, want ik krijg regelmatig een ‘stopbord’ dat ik geen verbinding heb met telefonie/internet. Kortom: ik kan niet bellen of internetten. Of dit te maken heeft met dit probleem weet ik niet.) Ik heb dit probleem eerder gehad, ik heb toen telefoon opnieuw geinstalleerd en alles opnieuw ingesteld. Paar weken later is het probleem weer terug.

Ik heb sowieso het pechtoestel van de serie: de S2 is al drie keer ter reparatie aangeboden ivm met verbindingsproblemen (2x) en het wegvallen van beeldlijnen (1x). Dit is nu het zoveelste probleem. In augustus mag ik een nieuw toestel kiezen, ik zit er toch sterk aan te denken om over te stappen op iPhone… mijn vertrouwen in de Galaxyserie ligt echt ver onder het vriespunt.

Hierbij twee screens:

73067307

Kan iemand mij helpen?

Bewerkt (21 mei 2013 14:09)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5990
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 22 maart 2013
  • 10:46

Verplaatst naar Samsung Galaxy S2Je weet dat er meer merken bestaan dan Samsung Galaxy lijn he, voordat je gelijk naar een iPhone overstapt ;-)

Misschien moet je je cache/tijdelijke bestanden eens proberen te legen, daarvoor kun je apps gebruiken zoals: https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.infolife.cache&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm1vYmkuaW5mb2xpZmUuY2FjaGUiXQ..

na elke grote update wordt een reset wel sterk aangeraden, ik weet niet of je dat hebt uitgevoerd.

PS bovenstaande app heb ik zojuist getest en 1.7GB mee opgeschoond..

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 22 maart 2013
  • 10:57

Je bent waarschijnlijk nog niet zo lang op Android 4.1.2, omdat die onlangs is uitgerold. Als je vergeten bent om daarvoor even je toestel schoon te maken van oude (Android bestanden) kan dit de oorzaak zijn van het rare gedrag van je interne SD kaart.
Dit ‘schoonmaken’ kun je nog steeds doen:

Verstandig is om eerst in recovery mode een kleine schoonmaak uit te voeren.
Ga in recovery mode en doe eerst ‘wipe data/factory reset’ en daarna hetzelfde met ‘wipe cache partition’. Je toestel wordt nu geacht schoon van ‘oude’ bestanden te zijn.
…….
Voordat je begint is het noodzakelijk om te testen of jouw Galaxy S2 via de 3 knoppen combo in download mode gezet kan worden.
Je hebt het sowieso nodig om deze procedure uit te voeren.
* Zet hiervoor je toestel helemaal uit, haal eventueel de batterij er even uit.
* druk de toetsen volume down + home + power in.
* Zodra je beeld krijgt laat je de powerknop los, de andere knoppen houd je vast.
* Krijg je een gevarendriehoek in beeld met de tekst “Downloading” en een Android-poppetje met een schep dan zit je in download mode en werkt het prima.

recovery mode

* Zet hiervoor je toestel helemaal uit, haal eventueel de batterij er even uit.
* druk de toetsen volume up + home + power in.
* Zodra je beeld krijgt, laat je alle knoppen los
* In de lijst, die je nu ziet, kun je met de volume knop naar boven of onderen scrollen en met de menuknop kun je je keuze bevestigen

Laat even weten of dit heeft gewerkt.

Makker

Voor extra info, zie deze HowTo

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

ThiemeWels

ThiemeWels

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2013
  • 12:00

Bedankt voor je reactie! Ik ga het proberen!

———- Update van bericht ———-

Ik heb je stappen gevolgd, telefoon is momenteel druk bezig om alles weer ‘terug te zetten’. Zodra alles klaar is, zal ik jullie updaten.

Melodicloud

Melodicloud

• Lid sinds 19 juni 2011
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 01:44

Hoe is het gegaan?

Bewerkt (21 mei 2013 14:13)
niek77

niek77

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 18:53

Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan, heb hetzelfde probleem.
Je verliest al je gegevens met deze reset toch?

Bewerkt (21 mei 2013 14:14)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 25 maart 2013
  • 21:05

niek77;394638
Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan, heb hetzelfde probleem.
Je verliest al je gegevens met deze reset toch?
Correct, maar als je vóór dat je eraan begint, je contacten (hebt ge-)synchroniseerd met je gmail account, dan komen die automatisch terug wanneer je na de reset weer met dat gmail account aanmeldt, al je apps komen dan ook terug. Zorg er dus voor dat wanneer je opnieuw aanmeldt bij gmail, je wifi aanstaat……..het kan om veel data gaan.
Edit: Je foto's, muziek en video's en documenten blijven ook gewoon op je toestel staan, zolang je tenminste niet de zaken (opnieuw) formatteerd, maar dat is een flinke stap verder dan een reset.

Bewerkt (21 mei 2013 14:15)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 25 maart 2013
  • 22:12

Peter-036;394733
Correct, maar als je vóór dat je eraan begint, je contacten (hebt ge-)synchroniseerd met je gmail account, dan komen die automatisch terug wanneer je na de reset weer met dat gmail account aanmeldt, al je apps komen dan ook terug. Zorg er dus voor dat wanneer je opnieuw aanmeldt bij gmail, je wifi aanstaat……..het kan om veel data gaan.
Edit: Je foto's, muziek en video's en documenten blijven ook gewoon op je toestel staan, zolang je tenminste niet de zaken (opnieuw) formatteerd, maar dat is een flinke stap verder dan een reset.

Je kan ook tijdens de setup ervoor kiezen de backup niet terug te laten zetten. Dan begin je echt met een schone lei.
(handige dingen als opgeslagen wifi wachtwoorden worden dan helaas ook niet teruggezet)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

ThiemeWels

ThiemeWels

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2013
  • 11:46

Hallo allemaal!

We zijn een aantal dagen verder en het ging goed, tot gisteravond (maandag 25 maart). Ik heb alle stappen gevolgd, telefoon opnieuw ‘gereset’ en alles opnieuw ingesteld. Apparaatgeheugen was weer 400 mb ofzo. Op het moment dat ik dit bericht zit te tikken, is mijn apparaatgeheugen 1,4 gb van de 2 gb. Kortom: mijn geheugen loopt weer vol. Ik heb echt geen idee waardoor dit komt. Zoals ik al eerder aangaf: mijn apps / foto's / bestanden / etc staan allemaal op sd card.

Daarnaast heeft mijn telefoon weer last van verbindingsproblemen. Ik krijg een ‘verbodsbord’ en kan geen verbinding maken, alleen WIFI werkt. Kortom: ik loop met een telefoon die niet kan bellen… Ik heb toestel al naar Hi opgestuurd ter reparatie, kreeg toestel terug met opmerking: geen defect gevonden. Toestel deed het ook weer. Daarna regelmatig dat toestel problemen heeft. Ik heb op dit moment 14 uur ‘geen verbinding’. Toestel herstarten (al 1000x gedaan) of batterij er halen heeft geen zin. Batterij loopt ook onwijs snel leeg (in ruim 4 uur). Daarnaast is toestel ook erg warm.

Iemand met dezelfde problemen? Tips? Ik word echt gek van het toestel….

hierbij een aantal schermafbeeldingen:
738973907391

edp_1

edp_1

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 282
  • Reputatie 50
  • 26 maart 2013
  • 12:18

kijk eens met
TrustGo AD Detecor
Misschien vind hij app`s die problemen veroorzaken.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren