Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

  • Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

  • Samsung Galaxy Note 10 Plus

  • ASUS ZenFone 6

  • OnePlus 7 Pro

  • Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

paweterings

paweterings

  • Lid sinds 31 december 2012
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • #1
  • 17 maart 2013
  • 21:29

Sinds er in mijn Samsung Galaxy S2 een nieuw moederbord is geplaatst omdat het toestel vanaf het begin steeds spontaan uitging en update 4.1.2 is geïnstalleerd krijg ik om de haverklap de melding: “het proces com.google.process.gapps is gestopt”. Als je dan op OK tikt (de enige optie) gebeurt er meestal niets, maar soms komen er ineens allerlei downloadmeldingen. Het lijkt dus alsof het iets met het downloaden van updates cq synchroniseren van apps te maken heeft.
Weet iemand wat je hieraan kunt doen?

Bewerkt (21 mei 2013 14:04)
Roy97

Roy97

  • Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • #2
  • 17 maart 2013
  • 21:39

Heb je al een factory reset geprobeerd?

Bewerkt (21 mei 2013 14:04)

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505


Carlos0_0

Carlos0_0

  • Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • #3
  • 17 maart 2013
  • 22:26

Z'n melding kreeg ik op mijn htc one x ook en meer hadden hier last van, dit bleek een software fout te zijn welke in een update van de contacten app verholpen is toen der tijd.
Als ik me synchronisatie aan zetten welke ik altijd uit had op mijn one x kwam deze melding, misschien als je synchronisatie eens uit zet dat die melding weg is.

Bewerkt (21 mei 2013 14:04)
ficino

ficino

  • Lid sinds 27 oktober 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • #4
  • 17 maart 2013
  • 22:57

Als het niet de synchronisatie is, is het waarschijnlijk de Play Store die dit veroorzaakt. Via instellingen /apps naar play store en daar cache etcetera legen. Zou het probleem moeten oplossen.

Bewerkt (21 mei 2013 14:04)
paweterings

paweterings

  • Lid sinds 31 december 2012
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • #5
  • 21 maart 2013
  • 13:31

Ik wist niet wat je daarmee bedoelt, maar inmiddels heb ik via internet de oplossing gevonden: inderdaad, als je via Instellingen -> Back-up maken en terugzetten -> Standaardgegevens herstellen een “factory reset???” doet is de melding verdwenen en gaat het synchroniseren (werkte ook niet goed meer) weer perfect.
Sorry dat ik als beginner niet precies wist wat je met “factory reset” bedoelde, maar bedankt voor de tip.

Bewerkt (21 mei 2013 14:08)
daandun

daandun

  • Lid sinds 27 oktober 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • #6
  • 29 april 2013
  • 11:02

Ik had het probleem ook.. Dit heeft het bij mij verholpen.. geen harde reset nodig! com.google.process.gapps solution for the problem. (ROOTED NOT REQUIRED) - YouTube

Bewerkt (29 april 2013 11:02)
adriaantje

adriaantje

  • Lid sinds 18 oktober 2011
  • Berichten 139
  • Reputatie 0
  • #7
  • 29 april 2013
  • 12:38

Dank U voor de reactie.
Toch begrijp ik, door mijn slechte kennis van Engels, niet helemaal wat er juist moet gedaan worden.
Ik kom tot de “Downloadmanager”. Moet die “uitgezet” worden, of de “gegevens wissen” ? Of moet hij integendeel juist “terug aangezet” worden ?

Bewerkt (29 april 2013 12:38)
hansdoosje

hansdoosje

  • Lid sinds 15 juni 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • #8
  • 15 juni 2013
  • 08:58

Fantastic it works!

mauropiteu@hotmai.com

mauropiteu@hotmai.com

  • Lid sinds 06 november 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • #9
  • 6 november 2013
  • 16:53

Mijn gapps doe het niet

melike

melike

  • Lid sinds 10 oktober 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • #10
  • 10 oktober 2015
  • 08:20

Ik krijg steeds een balkje en daar staat dan op proces
Com.google.process.gapps
Is gestopt zo irritant ik kan zelfs niet meer naar play store ik kan hele maal niks meer asjeblieft
Help!!!!
En trouwens ik heb een lg 70

Bewerkt (10 oktober 2015 08:22)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren