Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Daan777

Daan777

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2013
  • 21:00

Hallo Peepz,

Ik heb net met 93 procent batterij mijn Galaxy S2 aan het updaten gezet, gewoon via wifi, zonder hulp van de pc.
Toen ik na een kwartiertje even ging kijken hoe het er voor stond schrok ik, want hij stond uit.
Ik heb hem daarna niet meer aan gekregen.

Reageert niet op lader, op computer, andere volle accu, volume down+home+power, niets werkt.

Ik zou graag via de pc nieuwe firmware erop zetten als dit mogelijk is, maar ik heb geen idee hoe.
Ik zag hier op het forum wel een how-to, maar daarvoor moet je hem wel aan kunnen zetten en dat kan ik nu niet.
Kan iemand mij uit de brand helpen?

Mvg. Daan

Bewerkt (21 mei 2013 13:54)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 7 maart 2013
  • 21:36

ik zou de batterij er een paar minuten uithalen, terugplaatsen en kijken of er iets gebeurt als je de telefoon aan de lader hangt. Heb je toevallig een jig, of iemand in de buurt met een jig? De lijst met eigenaren vind je op
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/24391-lijst-van-jig-eigenaren.html

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 7 maart 2013
  • 22:08

Daan, het lijkt alsof je kortsluiting in je telefoon hebt. Is extra vervelend als dat bij het flashen gebeurt met name tijdens het installeren van een van de bootloaders (zou je toestel kunnen bricken). Heb je een voltmeter (of iemand die je kent) om de spanning van je batterij te meten. Boven de 3.6 is goed en hoger is beter (is je batterij in ieder geval in orde). Je hebt ook een andere batterij gebruikt en dat werkte ook niet. Controleer ook daar de spanning van. Als je een aparte lader hebt (buiten je telefoon) zou ik daar even een van de batterijen proberen op te laden.

Heb je dat niet, dan de batterij in je telefoon en minstens een uur aan de lader. Telefoon moet uit zijn uiteraard. Kijk of je dan (na een uurtje) je telefoon wel (normaal) kunt opstarten. Lukt dit, dan kunnen we verder naar de oorzaak zoeken.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Daan777

Daan777

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2013
  • 23:32

Hey makker,

Ik heb een JIG besteld op ebay, zou overmorgen binnen moeten zijn.
Telefoon ligt nu al ruim een uur op de lader en dat heeft niets geholpen.
Ik heb altijd een 2e accu bij me die 100procent is opgeladen. Na dat het probleem zich voor deed heb ik ook deze accu geprobeerd maar daarmee ook 0 resultaat.

Ik heb een externe acculader, ik heb een volt-meter, maar alles ligt bij mij thuis. En ik zit nu voor 4 dagen bij mijn vriendin in Drenthe, 200km bij mijn thuisbasis vandaan.

Ik ga morgen even langs the phone house om te kijken of ik daar een JIG mag lenen, en anders heb ik hem zaterdag binnen. (zo niet dan is de postbode nog niet klaar met me)

Allemaal ***, maar supertof dat jullie klaar staan voor sukkels zoals ik! Dus bedankt in ieder geval.

Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 8 maart 2013
  • 00:29

Afwachten dus. Stel je niet te veel voor van de JIG. Daarmee kun je in download mode komen als je drie knoppen niet werken en dat is bij jou niet het geval.
Je weet toch dat je 2 jaar garantie hebt op je telefoon (als je de aankoopbon hebt) zou je hem kunnen weg brengen naar een Samsung Service Centrum. Adressen zijn te vinden op de Samsung site. Maakt niet uit waar je hem gekocht hebt (alleen phonehouse-Amsterdam-Noord doet wel eens moeilijk, de andere servicepunten in Amsterdam gelukkig niet).
In ieder geval weet je zaterdag waarschijnlijk meer als je je spullen weer hebt.
Een tip nog. Kijk even of je usb-aansluiting van je telefoon niet verbogen is. Het inwendige contact daar zit (moet zitten) een halve millimeter van de onderkant. Als dat verbogen is (naar beneden) dan kun je dat met een dun mesje/plat voorwerp een beetje omhoog duwen, zodat het vrij is van de onderkant. Misschien helpt het.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Daan777

Daan777

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2013
  • 13:17

Die is niet verbogen hoor

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12972-howto-toestel-weer-werkend-krijgen-als-deze-niet-meer-opstart.html

In die how-to staat een link naar de ‘standaard rom’ 2.nogwat
maar volgens mij is die link in die how-to zo corrupt als wat, ik krijg een vage site met een raar .exe bestand dat ik kan downloaden. Dat klopt volgens mij niet.

Weet iemand waar ik een standaard rom van samsung kan downloaden? Maakt me niet uit welke versie, als updaten met kies maar weer mogelijk is. Ik wil absoluut geen custom rom waar van alles niet helemaal 100% werkt, en op google kom ik ALLEEN maar custom roms tegen!

De JIG is binnen, en de buurman komt zo langs met mijn accu die hij vannacht heeft opgeladen in zijn s2.

Rom needed, please help!

Bewerkt (21 mei 2013 13:56)
Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 9 maart 2013
  • 13:44

Daan777;388705
Die is niet verbogen hoor

Weet iemand waar ik een standaard rom van samsung kan downloaden? Maakt me niet uit welke versie, als updaten met kies maar weer mogelijk is. Ik wil absoluut geen custom rom waar van alles niet helemaal 100% werkt, en op google kom ik ALLEEN maar custom roms tegen!

De JIG is binnen, en de buurman komt zo langs met mijn accu die hij vannacht heeft opgeladen in zijn s2.

Rom needed, please help!
Hi Daan,

Hier staat de nieuwste stock rom. Hoef je alleen A flashen en dan heb je de officiële Samsung firmware. Wel even factory reset doen. Info staat er ook bij. Samsung Firmware 4.1.2

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Daan777

Daan777

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 10 maart 2013
  • 12:50

Hey, bedankt voor de ROM

Het is helaas niet gelukt met een volle accu en de JIG om hem in download modus op te starten.
Zo dood als een blije mus.

Dat wordt opsturen, iedereen toch bedankt voor alle info!

sjoerdonio

sjoerdonio

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2013
  • 23:13

He Daan,

Ik heb precies hetzelfde probleem, ineens uitgevallen en daarna geen teken van leven meer. Wat ik ook probeer, ben benieuwd of het jou ondertussen is gelukt?

Greets,

Sjoerdonio

Bewerkt (21 mei 2013 14:03)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren