Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 2 maart 2013
  • 19:35

Nederlandse Jelly Bean 4.1.2 flashen met Odin A) custom /B) zonder gele driehoek/C) geroot

De nieuwe Nederlandse update naar JB 4.1.2 kan natuurlijk altijd met Kies. Alleen met Odin gaat het veel sneller. Uiteraard ben je zelf verantwoordelijk voor alle veranderingen aan je telefoon.

Verstandig is om eerst in recovery mode een kleine schoonmaak uit te voeren.
Ga in recovery mode en doe eerst ‘wipe data/factory reset’ en daarna hetzelfde met ‘wipe cache partition’. Je toestel wordt nu geacht schoon van ‘oude’ bestanden te zijn.

Lees deze eenvoudige handleiding eerst even helemaal door.

A) Hier gaat het om een originele versie waarbij je garantie intact blijft.

B) Hier verdwijnt de gele driehoek bij het opstarten en blijft de ‘custom’teller op nul staan (in combinatie met JIG)

C) Hier wordt je telefoon geroot

Alternatief met dank aan Peter-036
B + C tegelijk deze flash uitvoeren door het onderstaande bestand via je PC op je SD te zetten en dan in recovery mode "Install zip from sdcard' uit te voeren:
https://dl.dropbox.com/u/12296230/4.1.2XEN/Root_SuperSU.0.96-Busybox.1.20.2-S2-signed.zip

Zorg dat je telefoon voldoende is opgeladen. Meer dan 50% is goed.

Het is echter wel aan te bevelen om een backup te maken van dit alles.

download mode

Voordat je begint is het noodzakelijk om te testen of jouw Galaxy S2 via de 3 knoppen combo in download mode gezet kan worden.
Je hebt het sowieso nodig om deze procedure uit te voeren.
* Zet hiervoor je toestel helemaal uit, haal eventueel de batterij er even uit.
* druk de toetsen volume down + home + power in.
* Zodra je beeld krijgt laat je de powerknop los, de andere knoppen houd je vast.
* Krijg je een gevarendriehoek in beeld met de tekst “Downloading” en een Android-poppetje met een schep dan zit je in download mode en werkt het prima.

recovery mode

* Zet hiervoor je toestel helemaal uit, haal eventueel de batterij er even uit.
* druk de toetsen volume up + home + power in.
* Zodra je beeld krijgt, laat je alle knoppen los
* In de lijst, die je nu ziet, kun je met de volume knop naar boven of onderen scrollen en met de menuknop kun je je keuze bevestigen

Bestanden downloaden

Voor A) heb je een tweetal bestanden nodig om je toestel te voorzien van de officiële release van Samsung.
De Nederlandse Jelly Bean ROM (XEN) 4.1.2:
Download deze van een van de sites ->
site 1: Hotfile.com: 1 klik file hosting: I9100XWLSD_I9100XENLS1_XEN.zip
site 2: https://docs.google.com/file/d/0B83CMh0ptNGJeTVUMlJ6U1JzSjA/edit?usp=sharing met dank aan Sander M
site 3: https://www.dropbox.com/s/z2bdoimnya…XENLS1_XEN.zip met dank aan Melvin

Het flashprogramma om vanaf je pc de update op je toestel te zetten:
* Odin3 v3.04: http://www.4shared.com/zip/pKRCMsBs/Odin3-v304.html

Voor B: Wil je geen gele driehoek plus custom teller dan deze secondaire bootloader (SBl) :https://dl.dropbox.com/u/12296230/4.1.2XEN/GT-I9100_OLD_BOOTLOADER.tar
Voor C: Wil je root hebben dan ook een Kernel bestand: https://dl.dropbox.com/u/12296230/4.1.2XEN/Siyah-s2-v6.0b5.tar
Download dus de ROM en het Odin bestand en zet ze op een plaats op je computer waar je ze weer makkelijk kunt vinden.

Uitvoering
Pak de zip van de ROM (I9100XWLSD_I9100XENLS1_XEN.zip) uit. Er zit 1 .tar file in en die moet je niet uitpakken.
Pak daarna de Odin3 v3.04 zip uit. Hier zitten vier bestanden in.

De stappen

A
1 - Zet je toestel via de 3 knoppen in download mode. Zorg dat er geen kabel verbonden is naar je pc toe.

2 - Start Odin3 v3.04.exe op.

3- Druk nu in Odin op de PDA knop. Er komt nu een klein verkennertje waarmee je even die .tar file moet opzoeken die je daarnet had gedownload en uitgepakt. Heb je hem gevonden, selecteer deze dan.
Uiteindelijk krijg je een situatie zoals onderstaand voorbeeld.

4 - Koppel je toestel aan de usbkabel. Odin moet nu je toestel gaan herkennen
Linksonderin moet Added!! komen te staan en linksbovenin moet een balkje geel worden.

5 - verder kom je nergens aan. Alle vinkjes blijven staan zoals ze stonden wanneer je Odin opstart. Met name re-partition mag niet aangevinkt zijn.

6 - Je bent nu klaar om de software daadwerkelijk op je toestel te gaan zetten. Klik hiervoor in Odin op de knop Start en de boel wordt in werking gezet.

Geduld is een schone zaak
Het flashen van de ROM zal wat tijd in beslag nemen. Boven bij de groene balk in Odin kun je zien hoever het proces al is gevorderd. Op je toestel loopt een een blauwe balk op van links naar rechts en die geeft ook de voortgang aan.

Laat dit proces volledig afronden. Als alles klaar is dan zal je toestel automatisch opnieuw opstarten.
Dit opnieuw opstarten duurt even!

B Het voorkomen van de gele waarschuwing en de flash teller op nul houden.
Geen interesse daarin, ga met C verder.

Volg stappen 1 en 2 van A
Bij stap 3 vul je nu bij PDA in: GT-i9100_Old-bootloader.tar

Nu verder met stap 5 en 6
Om te rooten voer je nu C uit.

C Het rooten van de telefoon

Volg stappen 1 en 2 van A.
Bij stap 3 vul je nu bij PDA in; Siyah-s2-v6.05b.tar

Nu verder met stap 5 en 6

De oplettende lezer zal zien dat je eigenlijk drie keer hetzelfde doet. Eerst de ROM bij PDA, vervolgens (als je dat wilt) de Oude bootloader bij PDA en dan de root Kernel bij PDA.

Succes,

Makker

Bewerkt (17 juli 2013 19:17)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 2 maart 2013
  • 19:49

Makker, je kunt JellyBean ook enkel rooten (dus zonder een CWM recovery) met twee bestandjes in één .zip bestand, dit hier dus: Root_SuperSU.0.96-Busybox.1.20.2-S2-signed.zip en dat bestandje komt bij XDA (PhilZ) vandaan. je flashed het simpel vanuit de stock recovery, en een bijkomend voordeel (vind ik) is dat behalve het superuser appje er niet aan of op de telefoon te zien is dat 'ie geroot is.Tevens vind ik het minder veilig om mensen een beta (hoe goed ook, want van Gokhanmoral;)) kernel aan te reiken.

Bewerkt (21 mei 2013 13:51)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Giolovin

Giolovin

• Lid sinds 26 maart 2012
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2013
  • 20:19

In je tekst staat Galaxy S moet dit niet Galaxy S2 zijn? Verder als je andere csc hebt bijvoorbeeld LUX heb je dan andere Bootloader en kemel nodig?

Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 2 maart 2013
  • 20:38

Peter-036;386736
Makker, je kunt JellyBean ook enkel rooten (dus zonder een CWM recovery) met twee bestandjes in één .zip bestand, dit hier dus: Root_SuperSU.0.96-Busybox.1.20.2-S2-signed.zip en dat bestandje komt bij XDA (PhilZ) vandaan. je flashed het simpel vanuit de stock recovery, en een bijkomend voordeel (vind ik) is dat behalve het superuser appje er niet aan of op de telefoon te zien is dat 'ie geroot is.Tevens vind ik het minder veilig om mensen een beta (hoe goed ook, want van Gokhanmoral) kernel aan te reiken.
Dank je wel Peter, want deze kende ik nog helemaal niet. Het is wel een andere handeling dan in mijn HowTo, want nu moeten de liefhebbers eerst het bestand van hun PC op de SD zetten om het daarna via recovery mode te flashen. Iets ingewikkelder, maar wel handig.

Makker

———- Update van bericht ———-

Giolovin;386743
In je tekst staat Galaxy S moet dit niet Galaxy S2 zijn?

Verder als je andere csc hebt bijvoorbeeld LUX heb je dan andere Bootloader en kemel nodig?
Je hebt gelijk en heb ik verbeterd.

Dank,
Makker

Bewerkt (24 mei 2013 10:43)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 2 maart 2013
  • 22:10

Makker gebruik deze link om de firmware te downloaden
Dat is namelijk mij eigen dropbox link en share ik hier.
https://www.dropbox.com/s/z2bdoimnyayddjv/I9100XWLSD_I9100XENLS1_XEN.zip
En het belangrijkste is dat dropbox ook nog eens veel sneller is

Bewerkt (24 mei 2013 10:48)
Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 2 maart 2013
  • 23:41

melvintje;386791
Makker gebruik deze link om de firmware te downloaden
Dat is namelijk mij eigen dropbox link en share ik hier.
https://www.dropbox.com/s/z2bdoimnyayddjv/I9100XWLSD_I9100XENLS1_XEN.zip
En het belangrijkste is dat dropbox ook nog eens veel sneller is
Dank je Melvin. Is die sneller dan de mijne of die van Sander?
Als dat zo is, zet ik hem er gelijk bij.

Makker

Edit: ik krijg een foutmelding bij jouw download????

Edit 2: nu doet hij het

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 3 maart 2013
  • 04:26

Makker;386808
Dank je Melvin. Is die sneller dan de mijne of die van Sander?
Als dat zo is, zet ik hem er gelijk bij.

Makker

Edit: ik krijg een foutmelding bij jouw download????

Edit 2: nu doet hij het

Die firmware is gewoon 4.1.2 XEN voor de S2, gaat wel via dropbox, is veel sneller dan hotifle

Die van google docs en dropbox lopen niet veel uit de buurt, beide zijn even snel, en de ene iets sneller dan de andere(ligt ook aan de drukte). iederegeval over het algemeen veel sneller dan Hotfile, waar je normaal 1 uur wacht heb je in 30 minuten binnen(maar dat is afhankelijk van je internet verbinding)

nick1

nick1

• Lid sinds 28 april 2012
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 3 maart 2013
  • 19:47

Dankzij deze stap-voor-stap how-to (stap A) heb ik JB zonder problemen geïnstalleerd op mijn S2 waarvoor dank. Alles werkt perfect, alleen kies herkent de software-versie niet maar dat zal wel normaal zijn waarschijnlijk.

Makker

Makker

• Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 3 maart 2013
  • 20:28

Er is van Kies net een nieuwe update verschenen. Misschien eerst Kies openen en dan 'vragen' of er een update is. In principe zou de 'schone' firmware van stap A door Kies herkend moeten worden. Kijk ook even of de drivers (32 bits of 64 bits) voor Galaxy S2 geïnstalleerd zijn. Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

nick1

nick1

• Lid sinds 28 april 2012
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 3 maart 2013
  • 20:46

Nogmaals dank, nieuwe kiesversie op laptop gezet en firmware wordt herkend en gemeld als nieuwste versie

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren