Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

tommy_2000

tommy_2000

• Lid sinds 11 januari 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2013
  • 11:07

Sinds vorige week heb ik een Galaxy S2 en constateer het volgende probleem:

Als mijn telefoon verbonden is met wifi en vervolgens op standby staat, loopt hij regelmatig vast. Welke knop ik ook aanraak, de telefoon ontwaakt niet uit de standby stand. De enige optie om het toestel aan de praat te krijgen is om de batterij eruit te halen of de aan/uit knop 10 sec vast te houden voor een restart. Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is?

Android 4.0.4
IMM76D.XWLPW

Bewerkt (24 april 2013 16:08)
MijnAndroid

MijnAndroid

• Lid sinds 26 april 2012
  • Berichten 1282
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2013
  • 17:26

Misschien even een factory reset doen of zo?

:palles is op eigen risico

tommy_2000

tommy_2000

• Lid sinds 11 januari 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2013
  • 19:34

Heb ik al gedaan, heeft geen effect.

Rambo_Pisvinger

Rambo_Pisvinger

• Lid sinds 10 april 2010
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 16 januari 2013
  • 22:42

Hier exact hetzelfde probleem. Ook sinds enkele weken de ‘gelukkige’ eigenaar van een S2. Hij is meer onderweg geweest voor retourzendingen dan in mijn zak. Als ik hem gewoon in de standby modus heb staan dan valt uit. Ik heb hem dan niet verbonden met wifi. Dit gebeurt meestal ‘s middags tussen een één en vier uur als ik hem ’s morgens om kwart voor zeven van de lader heb gehaald. Dus plus minus zo'n zeven uur nadat de lader is losgekoppeld. Het lijkt inderdaad een soort freeze omdat hij niet zoals normaal na 3 sec. de knop indrukken aangaat maar hier ongeveer 10 sec overheen gaat.
Als ik bij mijn batterijgebruik kijk valt het volgende te zien:
6653
ik vermoed dat de plotselinge daling in batterij verbruik het moment is voor/tijdens de freeze. Een softwarematig probleem sluit ik uit omdat ik net een update heb gehad en ik de telefoon diverse malen heb teruggezet naar fabrieksinstellingen. Vanaf dag 1 zijn er twee app's die ik gelijk installeer en dat zijn Whatsapp en Songpop. Met mijn S1 had ik echter nooit last met deze apps.

Mijn telefoon is naar een reparatiecentrum gestuurd maar er zijn geen gebreken geconstateerd. Ik kan hem er weer heen sturen voor een seccond opinion met het risico dat ze kosten in rekening brengen als ze het gebrek wederom niet constateren. Dit weerhoudt me er van om hem opnieuw op te sturen.

Hebben meer mensen dit probleem en hebben mensen dit probleem opgelost? Ik hoor het graag.

Bewerkt (24 april 2013 16:10)
AndroidGeert

AndroidGeert

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 16 januari 2013
  • 22:43

Er is iets om dit eerder in te stellen.
Dus later kan ook.
Link: http://www.androidworld.nl/forum/showwiki.php?title=Tutorial:Wifi+Sleep+When+Screen+OFF+timer+verkleinen+van+een+kwartier+naar

Probeer eens een half uur of uur in plaats van een kwartier.

Geert

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

Rambo_Pisvinger

Rambo_Pisvinger

• Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2013
  • 11:15

Na veel googlen heb ik geprobeerd mijn micro-sd kaart eruit te halen om te kijken of dat beter ging. Ik zag dat meer mensen met een SGS2 hier last van hadden. De klacht kwam niet overeen met de onze zoals hier beschreven maar wie niet waagt….

En het werkt! Mijn telefoon heeft al twee dagen niet meer gefreezed! Ene probleem opgelost. En een nieuwe erbij: Hoe krijg ik een goed werkende SD kaart in mijn telefoon? Hebben meer mensen hier problemen mee? En wat is de oplossing? Nieuwe sdkaart?

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 20 januari 2013
  • 01:38

Rambo Pisvinger;375367
Na veel googlen heb ik geprobeerd mijn micro-sd kaart eruit te halen om te kijken of dat beter ging. Ik zag dat meer mensen met een SGS2 hier last van hadden. De klacht kwam niet overeen met de onze zoals hier beschreven maar wie niet waagt….

En het werkt! Mijn telefoon heeft al twee dagen niet meer gefreezed! Ene probleem opgelost. En een nieuwe erbij: Hoe krijg ik een goed werkende SD kaart in mijn telefoon? Hebben meer mensen hier problemen mee? En wat is de oplossing? Nieuwe sdkaart?
Probeer de SD kaart in een andere telefoon, mocht hij daar gewoon vlekkeloos werken, is er iets met de software aan de hand, welke android draai je, want dit staat namelijk ook niet in je profiel.

Mocht hij het in de andere telefoon ook niet werken, dan is de SD kaart kapot

adriaantje

adriaantje

• Lid sinds 18 oktober 2011
  • Berichten 139
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2013
  • 11:56

Rambo Pisvinger;375367

Het probleem zit hem m.i. niet écht in Uw sdkaart.
Het verwijderen van de sd kaart was een (voorlopige) remedie om een een bug op te lossen in de vorige software.
Na het instaleren van de huidige (4.0.4) standaard software zijn alle problemen met het rebooten verholpen en kan de sdkaart terug in het toestel.

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 20 januari 2013
  • 13:02

Aan de afbeelding te zien draait hij al 4.0, echter welke versie hij precies draait weten we niet

Rambo_Pisvinger

Rambo_Pisvinger

• Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2013
  • 22:31

Ik draai op 4.0.4. Gewoon standaard software van Samsung. Wil hem niet rooten ivm garantie.

De SD kaart was inderdaad het probleem niet, want gisteren en vandaag (3x) had hij er gewoon weer last van. Wel balen want ik weet niet wat ik ermee moet. Ben bang dat voor de zoveelste keer opsturen geen heeft omdat er geen gebrek wordt geconstateerd. Aan de andere kant is het toch vreemd dat een toestel af fabriek niet goed functioneert?

Ik vraag me af of meer mensen dit probleem hebben gehad en wat voor hun de oplossing is geweest..

Bewerkt (24 april 2013 16:11)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren