Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Anakha

Anakha

• Lid sinds 04 januari 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2013
  • 15:51

Hoihoi,

Ik heb zelf net een Samsung SII en heb al twee maal voorgehad dat ie zogezegd nog 25% batterij heeft en dan toch uitvalt. Voor mij is er wel een groot verschil tussen leeg en 25%, dus ik wou even horen of dit normaal is?
Ik kan hem ook niet meer aanzetten als dit gebeurt. Moet dan eerst de batterij er uithalen en dan weer insteken.
Daarnet nog, had ie nog 26%, maar toch viel ie opeens uit. Toen ik dan de batterij eruit gehaald had en hem daarna weer aanzetten, had ie plotsklaps nog maar 12%!
Ik heb versie 4.0.4 (stond erop toen ik hem kreeg) en er draaiden geen apps meer toen ie uitviel.

Niet blij mee

Bewerkt (24 april 2013 16:08)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2170
  • Reputatie 250
  • 9 januari 2013
  • 16:02

De indicatie op de telefoon hoeft niet gelijk te zijn aan de werkelijke lading van de batterij. Gelukkig is dit eenvoudig op te lossen. Als je in recovery gaat, zie je op het lijstje ‘advanced’ staan. Daar klik je op en dan doe je ‘wipe battery stats’. Vervolgens laad je je telefoon helemaal op tot 100% en doe dit nog een keer (wipe battery stats). Je laat nu je batterij door gebruik zo ver mogelijk leeglopen en laadt hem daarna weer tot 100% op. Als je dit een paar keer volhoudt (helemaal vol-helemaal leeg), dan zou de waarde die je telefoon aan lading aangeeft min of meer hetzelfde moeten zijn als de ‘echte’ lading van je batterij. Bij 25% heb je dan ook ±25% batterij lading.

Makker

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

arjunsm

arjunsm

• Lid sinds 03 april 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2013
  • 16:09

Ik wist niet dat je telefoon ook een verkeerde batterij status kon aangeven

Anakha

Anakha

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2013
  • 22:16

Hm,

Dankje, zal ik aan denken.
Wel bizar.
Dat recovery ding klinkt als iets dat ik zou kunnen verpesten.
Mss moet ik gewoon onthouden “25% = leeg”

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2170
  • Reputatie 250
  • 9 januari 2013
  • 22:28

Anakha;372758
Hm,

Dankje, zal ik aan denken.
Wel bizar.
Dat recovery ding klinkt als iets dat ik zou kunnen verpesten.
Mss moet ik gewoon onthouden “25% = leeg”
Recovery krijg je door je toestel uit te zetten met de start(aan/uit)knop en in plaats van gewoon opstarten nu gelijktijdig op de vol up- menu- en startknop (3 knoppen) te drukken. Dan krijg je een lijstje te zien met daarop ‘advanced’.

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Marco_Murano

Marco_Murano

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 14:21

Misschien heb je iets aan deze methode om je batterij te versterken

<!–><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone> <wunctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <wontGrowAutofit/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><!–> De methode &#8211; die hieronder word uitgelegd &#8211; is zowel de hemel in geprezen als in de grond gestampt.
Het blijkt zeker te werken.

Ga als volgt te werk:

1. Zet je Samsung Galaxy S2 AANen laadt vervolgens het toestel onafgebroken 8 UUR OP.
2. Haal na 8 uur de Galaxy S2 van de lader af en zet het toestel vervolgens UIT. Laad nu het toestel nog 1 UUR OP.
3. Haal de Galaxy S2 weer van de lader af en zet hem AAN. Wacht nu enkele minuten en zet het toestel weer UIT. Je hangt het toestel tot slot nog 1 UUR aan de lader.

Als je bovenstaande stappen hebt uitgevoerd kan je de Samsung Galaxy S2 weer aanzetten en moet de batterijduur aanzienlijk zijn verbeterd
&#8211; tot maximaal een verdubbeling -.

Je kunt de test het best beginnen met een redelijk lege accu om volgens in de nacht 8 uur lang op te laden.
Zet voor de zekerheid een timer neer om je te wekken na die 8 uur.

<!–><xml> <w:LatentStyles DefLockedState=“false” LatentStyleCount=“156”> </w:LatentStyles> </xml><!–><!–> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standaardtabel; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:“”; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:“Times New Roman”; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <!–>

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 14:35

@Anakha, ik denk dat je inderdaad best de wipe battery stats procedure eens uitvoert, zo krijg je terug een realistisch beeld van je batterijverbruik. Uit ervaring met mijn Desire HD weet ik dat het vandaag 25% is, en volgende week misschien op 35%. Of als je bijvoorbeeld een uurtje intensief spelletjes gaat spelen zie je plots 6% staan, dan doe je een herstart van het toestel en staat hij ineens terug op 35%… Ik zou de battery stats toch eens resetten, de procedure die Makker gegeven heeft zou moeten werken.

@Marco_Murano, ik heb toch ook veel zin om deze procedure gelijk de grond in te stampen. Een batterij heeft een maximum capaciteit, die je niet kan verdubbelen door wat te spelen met oplaad-tijden, en het verbruik ervan is helemaal afhankelijk van hardware en software maar niet van de batterij zelf. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het lijkt me zeer bizar.
Trouwens, als dit voor een S2 effectief zou werken, dan zou dit toch op alle toestellen moeten werken met litium batterijen?

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 10 januari 2013
  • 14:54

Battery stats wissen heeft geen zin. Het accu percentage in de S2 word weer gegeven door een zogenaamde fuel gauge chip.
Om deze te calibreren dien je je toestel goed vol te laden. Dus niet direct als hij 100% aangeeft eraf, dan gewoon nog een goed uurtje laten hangen.
Vervolgens uitzetten en 2~3 minuten de accu eruit laten. Daarmee reset je de chip. Accu terug en weer gaan gebruiken.

Het heeft overigens weinig nut, want zodra je zwaar gaat gamen zal hij weer (te) snel in percentage zakken en daarna gewoon weer traag terug lopen naar ongeveer de juiste waarde.

Het heet niet voor niks een battarij indicator

Zie ook: The Best Way to Calibrate our S2 Battery ! - xda-developers

En:MAX17040, MAX17041 Compact, Low-Cost 1S/2S Fuel Gauges

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Marco_Murano

Marco_Murano

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 20:34

@Marco_Murano, ik heb toch ook veel zin om deze procedure gelijk de grond in te stampen. Een batterij heeft een maximum capaciteit, die je niet kan verdubbelen door wat te spelen met oplaad-tijden, en het verbruik ervan is helemaal afhankelijk van hardware en software maar niet van de batterij zelf. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het lijkt me zeer bizar.
Trouwens, als dit voor een S2 effectief zou werken, dan zou dit toch op alle toestellen moeten werken met litium batterijen?

Dat kan maar ik geloof het wel namelijk omdat het bij mij wel werkte
doe maar eens zelf de proef op de som, laat je foon maar eens bijna leeglopen, doe hem eens uit en wacht 15 minuten,
dan zie je dat ie zelf stroom opwekt en de batterij een uurtje extra stroom heeft verkregen, zonder iets te doen….
er zit namelijk altijd een reserve ingebouwd…….

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 10 januari 2013
  • 21:03

Marco_Murano;373066
Dat kan maar ik geloof het wel namelijk omdat het bij mij wel werkte
doe maar eens zelf de proef op de som, laat je foon maar eens bijna leeglopen, doe hem eens uit en wacht 15 minuten,
dan zie je dat ie zelf stroom opwekt en de batterij een uurtje extra stroom heeft verkregen, zonder iets te doen….
er zit namelijk altijd een reserve ingebouwd…….
Dat je accu na een uurtje rust wat meer stroom heeft, komt ook voor bij ‘normale’ batterijen, en heeft echt niets met reserve te maken, wel met herstel. Geloof je echt dat fabrikanten een (extra) verkoopargument als een hogere capaciteit NIET zouden gebruiken?

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren