Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jvo

jvo

• Lid sinds 11 december 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 18:37

Goedemiddag,

Ik heb iets met mijn telefoon, ga morgen wel even naar de vodafone winkel, maar misschien is er iemand die een idee heeft…

ik heb via instellingen/apps een aantal apps weggegooid, volgens mij niet van systeembeheer en dergelijke, maar nu doet het ÜSB-geheugen het dus niet meer

heb de volgende melding in mijn meldingenscherm staan

usb opslag leeg of bestandssysteem niet ondersteund, en als ik daar op tik krijg ik

“formatteer USB opslag

Door formatteren usb opslag worden alle bestanden verwijderd.Gegevens kunnen niet worden hersteld. Doorgaan?”

Dat wil ik dus nietmaar ik kan ook met de kabel aan de laptop niet meer mijn telefoongeheugen meer in

telefoon is SGS2, android 4.04

Help? Onder andere mijn camera en Waze doen het niet, dat zijn toch lastige dingen(camera vooral, mijn dochter is net 7 weken)

Bewerkt (24 april 2013 16:00)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 11 december 2012
  • 18:55

Als je zeker weet dat je 4.0.4 erop hebt, zou je die met Odin er terug op kunnen zetten, omdat het dezelfde is hoef je dan niets te wissen of formatteren, en al je essentiele apps staan er dan ook weer op.Een andere mogelijkheid is om de camera app en waze(ken ik niet) uit de play store te halen, maar dan heb je de usb opslag nog niet leesbaar.
Als je 'm met de kabel aan de laptop hangt komt er dan niet een ikoontje in de notificatiebalk (bovenaan) bij? Of mogelijk helpt het om foutopsporing aan of uit te zetten. Ik ben bang dat ze bij vodafone ook niet anders doen dan formatteren en opnieuw flashen (met Odin).
Lees de items in http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/26746-how-van-custom-naar-stock.html even door, dat klinkt raar, maar is ook de methode om zonder Kies van stock naar stock te gaan.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6010
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 11 december 2012
  • 19:10

Ik vrees dat je USB opslag corrupt is geraakt en formatteren de enige optie is, maar ben benieuwd wat ze bij vodafone voor je kunnen betekenen.

De rom opnieuw installeren heeft mijns inziens alleen effect op het systeem geheugen en niet op je USB opslag.

Ik heb die melding wel gehad bij externe sd kaarten maar niet eerder bij het interne opslaggeheugen.

Peter-036

Peter-036

• Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 11 december 2012
  • 19:51

@ Nanders, maar wat ik ‘m aanraad is een poging om die telefoon weer aan de pc te kunnen ’lezen' om misschien die data te redden.
Edit: en er is een (klein) kansje dat als je pc/laptop ‘m weer ’ziet' je middels schijfcontrole de zaak zover fixt dat je je data kunt redden (een heeeeeel klein kansje……).

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

jvo

jvo

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 19:54

Peter-036;365217
Als je zeker weet dat je 4.0.4 erop hebt, zou je die met Odin er terug op kunnen zetten, omdat het dezelfde is hoef je dan niets te wissen of formatteren, en al je essentiele apps staan er dan ook weer op.Een andere mogelijkheid is om de camera app en waze(ken ik niet) uit de play store te halen, maar dan heb je de usb opslag nog niet leesbaar.
Als je 'm met de kabel aan de laptop hangt komt er dan niet een ikoontje in de notificatiebalk (bovenaan) bij? Of mogelijk helpt het om foutopsporing aan of uit te zetten. Ik ben bang dat ze bij vodafone ook niet anders doen dan formatteren en opnieuw flashen (met Odin).
Lees de items in http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/26746-how-van-custom-naar-stock.html even door, dat klinkt raar, maar is ook de methode om zonder Kies van stock naar stock te gaan.
Ik krijg wel een icoontje als ik de kabel aansluit, dan geeft hij : verbonden als een extern opslagapparaat, tik voor overige USB opties. tik ik die aan kan ik kiezen tussen media apparaat(Mtp) en camera(ptp), maar allebei de modi zorgen niet voor contact met KIES…

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 11 december 2012
  • 19:57

jvo;365237
Ik krijg wel een icoontje als ik de kabel aansluit, dan geeft hij : verbonden als een extern opslagapparaat, tik voor overige USB opties. tik ik die aan kan ik kiezen tussen media apparaat(Mtp) en camera(ptp), maar allebei de modi zorgen niet voor contact met KIES…

Wel met de computer, kijk eens als je hem verbind in mijn computer/computer via start.

daar kan je zien of hij erstaat

Peter-036

Peter-036

• Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 11 december 2012
  • 19:57

Maar je hebt kies niet nodig om die opslag te benaderen, als je voor mtp kiest kun je je interne sd card zien als schijf. Ik hier wel tenminste.
Edit: Melvintje zag het ook, en vlugger.

melvintje

melvintje

• Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 11 december 2012
  • 20:09

Peter-036;365240
Maar je hebt kies niet nodig om die opslag te benaderen, als je voor mtp kiest kun je je interne sd card zien als schijf. Ik hier wel tenminste.
Edit: Melvintje zag het ook, en vlugger.

Ja dat heb je als je forum king ben, dan zie je alles sneller :p

jvo

jvo

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 21:39

melvintje;365239
Wel met de computer, kijk eens als je hem verbind in mijn computer/computer via start.

daar kan je zien of hij erstaat

Nee, dan staat hij er niet… er staat wel een I: schijf “combo Socket”, maar daar kan ik niets mee… laptop geeft nu ook dat ie geen stuurprogramma heeft voor MTP… Kies is wel geinstalleerd, volgens mij zitten daar de stuurprogramma's normaal bij toch?

/edit dit krijg ik als ik probeer te flashen
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> I9100BULPG_I9100VDFLP9_I9100BULP8_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 0)

melvintje

melvintje

• Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 11 december 2012
  • 22:07

jvo;365254
Nee, dan staat hij er niet… er staat wel een I: schijf “combo Socket”, maar daar kan ik niets mee… laptop geeft nu ook dat ie geen stuurprogramma heeft voor MTP… Kies is wel geinstalleerd, volgens mij zitten daar de stuurprogramma's normaal bij toch?

/edit dit krijg ik als ik probeer te flashen
<osm> Enter CS for MD5..
<osm> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<osm> Please wait..
<osm> I9100BULPG_I9100VDFLP9_I9100BULP8_HOME.tar.md5 is valid.
<osm> Checking MD5 finished Sucessfully..
<osm> Leave CS..
<osm> All threads completed. (succeed 0 / failed 0)

Herinstalleer kies eens, probeer ook een andere usb poort, en waarom probeer je de software te flashen van Vodafone, pak gewoon de XEN versie, ben je gelijk unbranded en heb je de update zodra samsung hem uitgebracht heeft</osm></osm></osm></osm></osm></osm></osm>

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren