Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Nautilus

Nautilus

• Lid sinds 09 november 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 november 2012
  • 21:52

Mijn SGS2 GT-I9100 heeft al een aantal maanden kuren met WIFI. Is nu een jaar oud, gekocht via Phonehouse web en ik heb via Kies geupdate naar Android versie 4.0.4. Eerst werkte WIFI nog goed, ineens werd het minder en kreeg ik storingen. Wanneer ik de bovenste werkbalk open veeg zie ik het menu-rijtje met icoontjes van Wifi-bluetooth-GPS-melodie-schermrotatie. Waar ik de overige icoontjes aan en uit kan klikken en er een felgroen WIFI-icoontje verschijnt en bij uitklikken verdwijnt, is dit niet meer zo bij WIFI. Dit icoontje wordt alleen maar lichtgroen bij aanklikken en heeft ook geen horizontale groene streep er onder. Ook kan ik het icoontje niet meer uitklikken. Sindsdien heb ik geen WIFI verbinding meer, nergens. Kijk ik bij WIFI geavanceerd dan zie ik wel een Mac-adres maar geen IP-adres (meer).
Ik heb een Hi-abonnement, het toestel is niet geroot en dit wil ik eigenlijk ook nog niet doen want dan zit ik met evt garantie. Het is echter erg hinderlijk. Bij de Phonehousewinkel hebben ze er een gedowngrade versie van android op gezet, hielp niets, en vervolgens weer 4.0.4. Nog geen WIFI. Men gaf bij Phonehouse aan dat het beter was te wachten op Jelly Bean'. Als ik het toestel zou laten opsturen zou er niet veel veranderen ws. (…). Ik heb zelf het toestel een aantal keren terug gezet naar fabrieksinstellingen en gereboot, met en zonder mini-SD-card, etc. Het helpt allemaal geen fluit. Op dit forum vind ik wel e.e.a. over WIFI maar mijn storing ben ik nog niet tegen gekomen. Vandaar een nieuw onderwerp. Wie kan mij uit de brand helpen of heeft iets soortgelijks (gehad)? bedankt vast voor de support!

Bewerkt (24 april 2013 15:50)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6275
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 9 november 2012
  • 21:54

Naar juiste forum (Samsung Galaxy S2) verplaatst, Stel jezelf voor is namelijk bedoeld om… jezelf voor te stellen

Nautilus

Nautilus

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 november 2012
  • 21:57

Hoop dat ik het onderwerp in de goede lijst heb geplaatst, ben hier voor het eerst. Anders excuus….

———- Update van bericht ———-

Hallo, Patrick, ik zie het ook net, sorry. Ik zit te zoeken hoe ik mezelf kan voorstellen, welke knop ik daarvoor dien aan te klikken. Ben een nerd, pfff…

Denny966

Denny966

• Lid sinds 15 juni 2011
  • Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 10 november 2012
  • 02:22

Werkt het ook niet als je via je instellingen wifi aanzet ipv notificatiebalk?

zjelko

zjelko

• Lid sinds 16 mei 2012
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 10 november 2012
  • 03:48

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb er 2 dagen over gedaan om er achter te komen hoe het op te lossen. Het probleem zit hem in 4.0.4 ICS. Er is iets fout met de aansturing in de software. Het enige wat je kan doen is een andere ROM flashen en dan niet 4.0.4 ICS. Ik heb dat gisteren gedaan en mijn WIFI werkt weer. De enige andere oplossing die andere gebruikers deelden op het internet was de vliegtuig modus aanen uit zetten. Bij mij werkte dat niet en dus heb ik een andere ROM moeten flashen. Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel…..

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 10 november 2012
  • 10:26

Inderdaad, vliegmodus aanzetten en na een paar seconden weer uitzetten helpt bij kennissen van me, dan gaat hij gewoon weer verbinding maken. Ze hebben er niet continu last van, maar af en toe blijft het hangen.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Nautilus

Nautilus

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 10 november 2012
  • 11:27

Denny966;356539
Werkt het ook niet als je via je instellingen wifi aanzet ipv notificatiebalk?

Helaas, Denny, ik heb dit ook idd geprobeerd, maar mag niet baten.

Wat aprt met die vliegtuigmodus! Wat wel frappant is dat ik recent gevlogen heb naar Curacao, hem idd in de vliegtuigmodus heb gezet en op Curacao weer uit. Daar heeft ie een week gewerkt en toen begon het uitvallen. Ik zal eens met die vliegtuigmodus instelling ad slag. Wie weet!

zjelko;356541
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb er 2 dagen over gedaan om er achter te komen hoe het op te lossen. Het probleem zit hem in 4.0.4 ICS. Er is iets fout met de aansturing in de software. Het enige wat je kan doen is een andere ROM flashen en dan niet 4.0.4 ICS. Ik heb dat gisteren gedaan en mijn WIFI werkt weer. De enige andere oplossing die andere gebruikers deelden op het internet was de vliegtuig modus aanen uit zetten. Bij mij werkte dat niet en dus heb ik een andere ROM moeten flashen. Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel…..

Dank voor de fb, ik ga in ieder geval die vliegtuigmodus eens proberen. Het is kennelijk in ieder geval softwarematig het probleem en niet hardwarematig. Daar ben ik al blij om.

Ik heb de vliegtuigmodus een aantal keren kort en lang aan- en uitgezet, maar het maakt helaas niets uit.

Ik heb het toestel nog open gemaakt (7 schroefjes los en open klikken aan de zijkant), gekeken of ik enig spoor van vocht zag, ik ben natuurlijk op Curacao geweest, vochtig klimaat, eventueel condens, maar zie niks, kurkdroog en schoon. Weet niet of er ook vochtindicatoren in de SGS2 zitten, zoals in de Apple Iphone. Ik wil hem wel ter reparatie aanbieden maar als het alleen een softwarematig probleem is zie ik de reparateur in staat (programma Kassa of Radar) dat het vochtschade is en dus niet onder de garantie valt. Daarom zou ik het liefst nog met jellybean proberen maar om de garantie niet te verspelen ga ik niet rooten. Eventueel daarna weer terugzetten naar fabriekssoftware is mij te complex, ik heb er niet zo veel sjoeger van. ben wel benieuwd wat het dan verder nog kan zijn. Als het echt een bug is is het erg storend dat Samsung deze niet fixt, ook voor 4.0.4. Voor 't zelfde geld moet ik nog wachten tot begin volgend jaar en heb zolang geen wifi. Any ideas? Thks….

Sjelko, welke ROM heb jij toen geflasht ipv 4.0.4 Icecream?

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 10 november 2012
  • 12:13

Een andere mogelijkheid is om met Odin terug te flashen naar 4.0.3, om te zien of dat je probleem verhelpt.
Voor je nu gaat mopperen dat je niet aan je garantie wilt tornen, Odin is ook een samsung programma, dat in de reparatiewerkplaatsen wordt gebruikt, en alleen het flashen van andere dan stock firmware's doet de teller (en driehoek) oplopen.
Mocht je willen weten hoe, kijk in: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/26746-how-van-custom-naar-stock.html ,Dat is ook de methode die buiten kies omgaat.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Nautilus

Nautilus

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 10 november 2012
  • 13:41

Dankjewel, Peter. Bij Phonehouse hebben ze de firmware nog gedowngrade naar 4.0.3. Dit loste het probleem niet op, waarna ze weer terug naar 4.0.4 zijn gegaan. Ik begrijp van jou dus dat ik de SGS2 wel zelf mag flashen e.d., zolang het maar Samsung programma's zijn? Ik wil het best proberen dan maar kreten die ik bij jouw ‘how-to’ link zie staan als ‘custom kenrnel’ , CSC XEN en CN of MIUI zegt me echt helemaal niks, helaas. Dan kan ik maar zo het verkeerde doen. Wellicht is er ergens een link of uitleg van al deze begrippen en hoe ik het in kleine stapjes aan kan pakken. Velen zijn al door de wol geverfd met dit soort acties, maar voor mij is heel veel nog echt vakjargon, sorry….

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 10 november 2012
  • 17:33

Oeps, ik zie nu pas dat je 4.0.4 hebt en dan werkt de vliegmodus methode inderdaad niet, dat is een oplossing voor 4.0.3.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren