Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Barthez

Barthez

• Lid sinds 04 oktober 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2012
  • 13:50

Heren (en dames),
Ondanks dat ik al vele uren heb afgestruind op dit forum, ben ik nog een behoorlijke newbie. Graag jullie advies over het volgende:

Ik heb mijn SG2 nu een jaar en heb nog nooit een update gedaan (if it ain't broken don't try to fix it)
De laatste tijd krijgt mijn SG2 vaker last van freezes, en herstarts. Ik overweeg nu wel een update, als dat tenminste een betrouwbaarder toestel oplevert en de prestaties verbetert. Puur alleen upgraden voor wat cosmetische aanpassingen hoeft voor mij niet.

Is het eigenlijk überhaupt zinvol om dan over te gaan op ICS?
We zijn nu 6 maanden verder na het uitkomen van ICS, maar ik lees eigenlijk alleen maar horrorverhalen over batterijproblemen, freezes herstarts etc…

Overige informatie:
Android 2.3.3
PDA: 19100XWKG1
PHONE. 19100XXKG1
CSC: 19100XEFKG2

Ik heb mijn toestel zonder abbo gekocht bij een webshop. Volgens mij is het wel een branded toestel, want ik heb bij ontvangst eerst een andere taal moeten instellen om het bruikbaar te maken…

Dank voor jullie reactie,
Bart

Bewerkt (24 april 2013 15:38)
Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1428
  • Reputatie 70
  • 4 oktober 2012
  • 14:39

Het feit dat je phone een andere taal had betekent alleen dat hij uit een ander land komt, niet dat hij branded is. Als hij branded is dan staat er diverse info van een provider op als je hem krijgt, en dat is zelden het geval als je hem via een webshop koopt. De mijne komt ook van een webshop en was Pools. Of je wel of niet wilt updaten is persoonlijk. Updates zijn er natuurlijk niet voor niets. Vaak bevatten ze verbeteringen in performance of zijn er bugs uitgehaald, maar soms werkt het na een update beroerder dan voorheen. Zelf heb ik updates gedaan t/m 4.0.3. Op dit moment wordt de update naar 4.0.4. aangeboden, maar zoals je op dit forum kunt lezen heeft de helft van de mensen na deze update meer problemen gekregen. Aangezien binnenkort (waarschijnlijk volgende maand) de update naar JellyBean gaat komen zou ik daarop wachten als ik jou was, tenzij je nu zoveel problemen hebt dat je echt niet nog een paar weken kunt wachten.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Barthez

Barthez

• Lid sinds 04 oktober 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2012
  • 15:29

Dank voor de toelichting Tucker. Mijn telefoon was inderdaad van een webshop en heeft verder geen provider info.
Natuurlijk worden updates uitgebracht om verbeteringen door te voeren, maar ik heb nog nergens een postief verhaal over ICS teruggezien. Natuurlijk lees je de problemgevallen altijd eerder terug, dan de succesverhalen (daar hoor je vaak niets over). Wat is jou iegen ervaring met de updates op de GS2? Merkbare verbetering van prestaties?

Problemen zijn nu hanteerbaar, dus ik wacht denk ik nog even. Ik zou kunnen wachten op JellyBean, maar wellicht is dat het zelfde verhaal…maandenlang kinderziektes.

Kan ik overigens na een update weer terug naar de oude situatie?
Dan zou het een kwestie van uitproberen zijn, en als het tegenvalt de boel weer terugzetten…

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1428
  • Reputatie 70
  • 4 oktober 2012
  • 15:58

Zelf heb ik tot op heden geen klachten over de updates t/m 4.0.3. Ik hou altijd dit forum in de gaten of er problemen worden gemeld met een update voordat ik hem zelf installeer. Daarom heb ik besloten om hem deze keer over te slaan, er is grote kans op problemen terwijl de voordelen als het wel goed gaat minimaal zijn. Dus ook als JellyBean komt zal ik eerst afwachten of het een verbetering is voordat ik hem ga installeren.

Natuurlijk kan je altijd terug naar een eerdere versie, maar dan moet je je phone rooten. Maar ook daarmee zie ik vaak problemen ontstaan, en bovendien ben je dan wel je eventuele garantie kwijt. Het schijnt dat je een root ook weer ongedaan kunt maken, maar al met al vind ik het een heel gedoe waar vaak iets mee fout gaat.

Denk er wel aan dat je een backup moet maken voordat je gaat updaten naar ICS of JB, want je toestel staat daarna weer terug naar hoe je hem kreeg. Alleen wat op je externe sd kaart staat (als je die hebt) blijft bewaard.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 4 oktober 2012
  • 18:51

Barthez vroeg: Kan ik overigens na een update weer terug naar de oude situatie?
Dan zou het een kwestie van uitproberen zijn, en als het tegenvalt de boel weer terugzetten…

Antwoord: Ja dat kan , en daarvoor hoef je niet je toestel te rooten, zowel de ‘nieuwe’ als de ‘oude’ rom kun je vinden bij Sammobile.com, en daar vind je ook het (windows) programma Odin, dat je nodig zult hebben om een andere rom op je toestel te zetten. De werkwijze is goed beschreven in: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/26746-how-van-custom-naar-stock.html ondanks de naam is dat ook de manier om van stock naar stock te gaan, want omdat je geen nederlandse rom (die hebben in de CSC code ‘XEN’) op je toestel hebt, zal het niet lukken met kies.

Tucker meldde: Denk er wel aan dat je een backup moet maken voordat je gaat updaten naar ICS of JB, want je toestel staat daarna weer terug naar hoe je hem kreeg. Alleen wat op je externe sd kaart staat (als je die hebt) blijft bewaard.

Dat is niet helemaal waar, ook veel data op je interne sd card blijft bewaard, foto's, documenten, in het algemeen wat je er zelf opgezet hebt (dingen die niet op de systeempartitie staan) worden niet gewist.
Je apps, contacten en mail (instellingen zowel als berichten) gaan er wel af, maar als je je contacten vooraf synchroniseert met google/gmail, komen die evenals je apps vanzelf weer terug wanneer je je weer aanmeldt met je google/gmail account.
Doe dit pas als je je wifi weer aan hebt gezet, ivm. datagebruik.
De backup die je maakt met kies,kun je alleen terugzetten op je telefoon als je teruggaat naar 2.3.x ,maar delen daarvan zul je wel naar ICS kunnen zetten, alleen systeemapps en dergelijke geven vaak grote problemen als je ze terugzet van Gb naar ICS.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren