Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

tim2

tim2

• Lid sinds 04 september 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 4 september 2012
  • 20:46

Beste allemaal,

Via een ruil op vakantie met een chinees ben ik sinds kort eigenaar van een Samsung Galaxy S2. Deze wil ik naast mijn iphone gebruiken om te kijken of ik over enkele maanden door ga met een Iphone of verder ga op een Android toestel.

Verder de note dat ik totaal niet bekend ben met Android.

Het is dus een Chinees toestel en updaten/software veranderen gaat dus niet via KIES.
Via Odin kan het dus wel maar dat loopt weer via een PC (ik heb een mac)
Er schijnt wel een vervanger te zijn voor op de Mac.
De telefoon heb ik iig al gewist door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.

Ik heb de taal uiteraard al op Nederlands laten zetten maar alsnog staat er her en der van alles in het Chinees.

Ik heb de volgende vragen.

- Naar welke Android versie kan ik het beste updaten? 2 of 4?
- Waar kan ik deze versie vinden?
- Hoe kan ik dat dan doen buiten KIES om?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Bvd.

Bewerkt (24 april 2013 15:31)
cor62

cor62

• Lid sinds 13 juli 2012
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 4 september 2012
  • 21:23

Misschien dat je hem kunt rooten en er dan een andere rom opzetten

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 4 september 2012
  • 21:50

tim2;337401
Beste allemaal,

Via een ruil op vakantie met een chinees ben ik sinds kort eigenaar van een Samsung Galaxy S2. Deze wil ik naast mijn iphone gebruiken om te kijken of ik over enkele maanden door ga met een Iphone of verder ga op een Android toestel.

Verder de note dat ik totaal niet bekend ben met Android.

Het is dus een Chinees toestel en updaten/software veranderen gaat dus niet via KIES.
Via Odin kan het dus wel maar dat loopt weer via een PC (ik heb een mac)
Er schijnt wel een vervanger te zijn voor op de Mac.
De telefoon heb ik iig al gewist door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.

Ik heb de taal uiteraard al op Nederlands laten zetten maar alsnog staat er her en der van alles in het Chinees.

Ik heb de volgende vragen.

- Naar welke Android versie kan ik het beste updaten? 2 of 4?
- Waar kan ik deze versie vinden?
- Hoe kan ik dat dan doen buiten KIES om?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Bvd.

Android 4 is de nieuwste je moet zelf de overweging maken naar 2 of 4. Ik adviseer 4
Volgens mij is het programma Heimdall (ofzo) voor mac en Linux maar ik adviseer ook gewoon op een windows pc de procedure uit te voeren..

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6025
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 4 september 2012
  • 22:15

Verplaatst naar het juiste Samsung Galaxy S2) forum

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 5 september 2012
  • 21:26

Heimdall werkt onder IOS, en kan hetzelfde als Odin. je moet alleen wel buiten alle twijfel vaststellen welke versie van de SGS2 je hebt, er zijn er met de letter g of p achter het typenummer i9100, en die maak je stuk met een rom voor de ‘normale’ i9100!Wanneer je zker bent van het type telefoon zoek je daarvoor een rom bij Sammobile.com, dewlke je dan kunt flashen met heimdall.
Er is wel ergens een howto te vinden voor dat programma, maar ik weet zogauw niet meer waar……..

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1434
  • Reputatie 70
  • 5 september 2012
  • 21:46

Je kunt ook even langs een Samsung service point (The Phone House) gaan met je toestel, daar zetten ze er gratis en voor niks de Nederlandse versie op (XEN) en je kunt er op wachten.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2174
  • Reputatie 250
  • 5 september 2012
  • 23:59

Peter-036;337700
Heimdall werkt onder IOS, en kan hetzelfde als Odin. je moet alleen wel buiten alle twijfel vaststellen welke versie van de SGS2 je hebt, er zijn er met de letter g of p achter het typenummer i9100, en die maak je stuk met een rom voor de ‘normale’ i9100!Wanneer je zker bent van het type telefoon zoek je daarvoor een rom bij Sammobile.com, dewlke je dan kunt flashen met heimdall.
Er is wel ergens een howto te vinden voor dat programma, maar ik weet zogauw niet meer waar……..

Je kunt inderdaad op de Mac je toestel flashen met Heimdall. De HowTo heb ik geschreven en staat in de wiki op dit forum. Houd er wel rekening mee dat de voorbeelden voor de SGS S zijn en niet voor de SGS2. Maar via Samfirmware kun je de juiste versie voor jouw toestel vinden. Het is inderdaad belangrijk welk type je hebt. Dat kun je vinden onder je batterij op je telefoon. Mocht het in het chinees daar staan, maak even een plaatje ervan en zet het hier of stuur een pm. Dan laat ik je wel weten wat er staat. Ik vermoed dat het type gewoon in ons schrift staat. Ik was zelf twee jaar geleden nog in China en daar werden erg veel ‘neppers’ (iPhone en SGS S) aangeboden (en goedkoop uiteraard), dus ik hoop dat deze wel origineel is.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

tim2

tim2

• Lid sinds 04 september 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 8 september 2012
  • 00:24

Ik ga morgen dan eerst even langs the phone house!! Mocht dat niet lukken dan heb ik genoeg aanknopingspunten uit de reacties om verder te komen.

Ontzettend bedankt voor de reacties allemaal!

Bewerkt (24 april 2013 15:32)
Asami

Asami

• Lid sinds 09 augustus 2009
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 17 november 2012
  • 14:08

Hoi Tim2,

ik vroeg me af of The Phone House jouw telefoon voor je wilde flashen of niet? Omdat ik een tijdje geleden over de telefoon hoorde dat telefoons die niet in Europe gekocht waren niet in aanmerking kwamen.

Bewerkt (24 april 2013 15:52)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren