Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Tumalu

Tumalu

• Lid sinds 22 augustus 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 15:38

Beste allemaal,

Toch maar geregistreerd want ik heb een gigantisch probleem met mijn S2 sinds vanmorgen. Eerst even wat info over mijn telefoon. Het is een normale Galaxy S2 met KPN abbo, ik hem enige tijd geleden kunnen rooten via deze stapHow to Root Galaxy S2! | Galaxy S2 Root , prima gelukt destijds, met name omdat ik mijn PS3 controller gebruik voor het spelen van PS1 games via FPse. Mijn android versie is 2.3.3, is het beter om zowieso een nieuwere te installeren? En ik ben hier wel onbekend in… Odin of Kies is hiervoor te gebruiken?? 2.3.3 werkte in feite altijd goed voor mij, tot aan vanmorgen helaas.

Ik zal het probleem maar uitleggen nu, na een ap “SD Tools” te hebben geïnstalleerd om je snelheid te meten en testen van je SD kaart liep de foon op een gegeven moment helemaal vast, kon hem alleen nog maar uitzetten. Dit heb ik dan ook gedaan, maar bij het aanzetten krijg ik van iedere toepassing de melding “Sorry! De toepassing….. is onverwachts gestops. Probeer het opnieuw.” Ik klik dit weg maar direct weer een nieuwe foutmelding, ik kan dus niets meer. Heel irritant. Ben aan het zoeken gegaan op het internet en ik kom telkens uit bij factory resets etc. Dit zou gigantisch zonde zijn als ik dit echt zou moeten gaan ondernemen.

Wonder boven wonder heb ik via USB kabel nog wel files kunnen overzetten van de interne USB opslag naar mijn computer. Er stonden nog wat dingen op die ik zeer zeker moest hebben.

Mijn telefooncontacten staan in het telefoongeheugen, niet in google, heb ik nog nooit geprobeerd. Al met al, dus een naar probleem. Is er enige mogelijkheid mijn telefoon weer stabiel te krijgen via een extern programma icm USB aan de laptop of pc??

Hopelijk kan iemand mij hier doorheen helpen? Mijn dank zou zeer groot zijn!!

Bewerkt (24 april 2013 15:27)
DNyeah

DNyeah

• Lid sinds 16 oktober 2011
  • Berichten 597
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 16:53

2.3.3 is inderdaad oud. Probeer er eens 4.0.4 op te zetten via odin. Weet je zeker dat de contacten op je telefoongeheugen staan en niet OOK op je google account?

Tumalu

Tumalu

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 17:07

DNyeah;333624
2.3.3 is inderdaad oud. Probeer er eens 4.0.4 op te zetten via odin. Weet je zeker dat de contacten op je telefoongeheugen staan en niet OOK op je google account?

Bedankt voor je reactie! Ja ik weet het zeker, ben hier namelijk nooit actief mee bezig geweest. Het leek mij in eerste instantie niets om privé contacten bij google op te slaan…

Opnieuw flashen zou ik kunnen proberen maar ben toch bang dat ik alle contacten kwijt ben. Ik ben op zoek naar een manier om het OS te herstellen/repareren zonder alles eraf te hoeven gooien… hij is geroot, maakt dit nog wat uit of kan ik echt niets meer?
Als ik met name straks maar weer enige PS1 games kan spelen met controller, maar daarvoor moet ie dus geroot zijn. Kun je 4.0.4 ook weer opnieuw rooten? Ik ben namelijk nog zeer onwetend met android en zeker met nieuwere firmwares… ga je er echt op vooruit t.o.v. 2.3.3 of zijn sommige dingen weer minder geworden?

Een bepaald stappenplan zou me wel helpen nu denk ik, omdat ik nu nog erg in de war ben… (het is ook best veel en nieuw allemaal)

PS: Het 1e dat crasht lijkt wel TwLauncher te zijn, en alle andere apps geven hierna ook foutmeldingen en dit houdt dus niet op, je kunt nergens meer bij omdat je telkens al druk bent met die meldingen wegklikken!

Tumalu

Tumalu

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 18:33

Ik heb overigens het wel voor elkaar gekregen via Odin “ClockWorkMod” te installeren op mijn foon. Via volume up + home + power kan ik er in, toen backup gemaakt wat gelukt is… maar waar staat dit nu exact? Kan ik nu bijv/ Ice Cream flashen en blijft ClockWorkMod erop staan of is dat weer foetsie? Dit begrijp ik alleen nog niet zo.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 22 augustus 2012
  • 19:43

CWM zet dat soort data op de sd-card, dat is dus het interne flashgeheugen, maar geen nood, wat daat staat (foto's ed.) blijft erop staan.Als en wanneer je na flashen van een update dingen wilt terug zetten, de app uit de store, en proberen de data te restoren.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Tumalu

Tumalu

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 19:52

Ok, heb er nu gratis een geel driehoekje bij met zwart uitroepteken, komt dit door ClockWorkMod te hebben geïnstalleerd soms via Odin?
Daar zou ik met een USB jig nog van af kunnen komen las ik.

Maar hoe nu verder, ik loop echt vast, ik wil mijn contacten tenminste opslaan, ik ben waarschijnlijk al het andere kwijt? Blijft alles op de interne SD staan en alleen het telefoongeheugen wordt gewist?

Ik snap er allemaal niets meer van, ik ben het spoor bijster, zo ingewikkeld allemaal en ik zie door de bomen het bos niet meer. Teveel info is er, te verwarrend… moet ik het geval maar tegen de muur gooien en amen zeggen?

Robin_

Robin_

• Lid sinds 20 maart 2010
  • Berichten 88
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 20:00

Ik antwoord even wat ik zeker weet, hopelijk helpt iemand anders je met de rest

Tumalu;333699
Ok, heb er nu gratis een geel driehoekje bij met zwart uitroepteken, komt dit door ClockWorkMod te hebben geïnstalleerd soms via Odin?
Simpel: ja

Daar zou ik met een USB jig nog van af kunnen komen las ik.
Ik heb hem zelf “gewoon” laten staan, maar ook hier is het antwoord ja, een kwestie van wat zoeken op dit forum

Maar hoe nu verder, ik loop echt vast, ik wil mijn contacten tenminste opslaan, ik ben waarschijnlijk al het andere kwijt? Blijft alles op de interne SD staan en alleen het telefoongeheugen wordt gewist?
Die is voor de experts

Ik snap er allemaal niets meer van, ik ben het spoor bijster, zo ingewikkeld allemaal en ik zie door de bomen het bos niet meer. Teveel info is er, te verwarrend… moet ik het geval maar tegen de muur gooien en amen zeggen?
In het begin snapte ik er ook niet veel van, maar wat zeker geldt: veel lezen en in kleine stapjes uitproberen… alleen gaat dat laatste niet als het allemaal niet werkt natuurlijk

Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar: aangezien je voor je android telefoon een google account hebt aangemaakt, heb je al ingelogd op gmail om te zien of je contacten (per ongelijk) gesynchroniseerd zijn? Of staan ze toevallig misschien zelfs ouderwets op je sim-kaart?

Tumalu

Tumalu

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 20:15

"In het begin snapte ik er ook niet veel van, maar wat zeker geldt: veel lezen en in kleine stapjes uitproberen… alleen gaat dat laatste niet als het allemaal niet werkt natuurlijk

Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar: aangezien je voor je Android telefoon een google account hebt aangemaakt, heb je al ingelogd op gmail om te zien of je contacten (per ongelijk) gesynchroniseerd zijn? Of staan ze toevallig misschien zelfs ouderwets op je SIM-kaart?"

Robin, bedankt voor de dingen die je wist… ik moet inderdaad nu maar even geduld hebben. Ik durf nu ook verder niet nog meer te proberen met mijn telefoon. Het is ongelooflijk dat vanmorgen alles nog deed, en een paar keer mijn geheugenkaartje op snelheid te hebben getest de hele telefoon vast liep, dus moest hem uitzetten. Daarna begon het hele verhaal van oneindig meldingen krijgen van iedere toepassing die er bestaat en dat in het oneindige…. zoiets raars heb ik in die 1,5 jr dat ik mijn galaxy s2 heb ook nog nooit gehad.

Ik weet nu ook even niet welke stappen ik moet ondernemen en ben al de hele dag aan het zoeken op het internet en lezen maar mijn hoofd trekt het even niet meer hehe. Wellicht met geduld en van de goede man/vrouw hier op het forum dat ik wat kan leren en dat we het samen op kunnen lossen!

Oh ja en ik kan in mijn gmail account echt geen contacten vinden, ze staan echt in mijn telefoon, wellicht dat ik dit toch ooit nog eens anders ga doen, moet ik dan ook uitzoeken omdat ik hier nooit gebruik van heb gemaakt. Volgens mij heb ik ze juist ook van de SIM verwijderd destijds… ook niet slim misschien maar helaas nu kan ik er niks mee.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 22 augustus 2012
  • 20:19

Tumalu;333708
Ik begrijp nu niet helemaal welke eerste stappen ik nu exact moet volgen, waar de juiste firmwares/kernels vandaan te halen (trouwens, wat is nu het exacte verschil tussen een kernel en een nieuwe OS en Firmware?) en er is dus kennelijk geen enkele reddingsactie meer mogelijk? Alle apps blijven oneindig crashen, ik blijf maar wegklikken op het scherm maar er komt dus geen einde aan.

Ik kan dus ook niet meer bij systeem instellingen, of om te kijken wat mijn build nu is…. ik weet wel dat ik Gingerbread 2.3.3 heb maar meer ook niet.

Waar ik nu met smart op wacht is iemand die mij stap voor stap hierheen zou kunnen lozen. Waar ik heen moet, welke sites, welke downloads ik moet hebben en hoe mijn telefoon weer werkend te krijgen.

Maar voor alle duidelijkheid, er is dus geen mogelijkheid meer om mijn contacten etc te backuppen en weer terug te zetten straks? Dit omdat ik nergens meer bij kan?

Trouwens, gaat die gele driehoek bij het opstarten weg als ik bijv. nieuwe Ice Cream erop zet en/of kernel of hoe werkt dit dus?
Lees eerst eens wat hier staat:http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/25115-index-belangrijke-topics.html
En dan vooral het stukje “van custom naar stock” want dat klinkt vreemd, maar dat is de methode om met Odin een nieuwe rom op je telefoon te zetten(=flashen). dat gele driehoekje gaat pas weg wanneer er weer een stock versie op je telefoon staat.
Het verscil tussen rom en kernel: De kernel is dat essentiele stukje software dat tussen de hardware (je telefoon) en de software (de rom = het besturingssysteem) zit en alle instructies “vertaalt”, zodat de processor en andere hardware weet wat er moet gebeuren.En de rom (ook wel Firmware) is het besturingssysteem, vergelijkbaar met windows of Linux of IOS.
Maar als je wat ingelezen bent weet je allicht al meer van wat er gedaan moet worden.
Ik weet niet of je met de recovery mode nog wat van je huidige data en contacten kunt redden………proberen?
Je komt in recovery mode door tegelijk “home” “power” en “volume UP” ingedrukt te houden bij uitgeschakelde telefoon, en ze los te laten wanneer je ‘beeld’ krijgt.
Edit: Een ingeving, maar als je die externe SD-card er eens uithaalt, en dan opnieuw start?

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Tumalu

Tumalu

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 20:52

Bedankt Robin en Peter-036. Wel een hoop leeswerk, en ben benieuwd of het een leek als mij dan nog lukt… let's keep our fingers crossed!!!

Robin, helaas niks gevonden in mijn Gmail bovenaan bij Contacten… dus niets opgeslagen ben ik bang. Ook mijn SIM-kaart heeft ze niet. Achteraf niet zo slim zo lijkt het…. maar goed, hebben we nu niks aan helaas. Is er echt geen andere manier om toch nog je contacten en eventuele andere zaken te backuppen??

Stel dat ik nu een nieuwe kernel en ROM wil flashen, dan weet ik nog niet exact wat ik moet hebben. Kan namelijk mijn huidige firmware niet checken bij -> Instellingen -> Apparaat omdat ik telkens dus die meldingen krijg en alles afgesloten wordt/crasht.

Ik weet nu dus niet welke ik moet hebben.

PS: Ben weer even aan het lezen gegaan via de links van Peter. Wel handig hoor. Ik kan denk ik straks wel weer handmatig een ROOT toepassen als alles weer zal werken. Moet ik nu eerst een andere kernel installeren alvorens ik er een andere ROM op flash want dit is me toch nog niet helemaal duidelijk.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren