Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MichelB

MichelB

• Lid sinds 08 augustus 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2012
  • 01:44

Hallo allemaal,

Toch ook ik heb me maar even aangemeld op het forum. Misschien dat hier nog wat knappe koppen zitten die kunnen helpen

Het probleem is als volgt. Vorige week heeft m'n SGS2 een stukje gezwommen en dat is niet goed bevallen. Binnen enkele seconden natuurlijk uit het water gehaald, batterij eruit, sim en SD eruit. Een paar dagen laten drogen (bakjes rijst ed. allemaal gedaan).

Na 4/5 dagen in de rijst toch een poging gedaan om de telefoon aan te zetten. Dit lukte helaas niet. Na het plaatsen van de oplader in de telefoon, gaf hij aan dat de batterij aan het laden was. Toch nog een beetje hoop. Na een paar uur in de lader weer een poging gedaan de telefoon op te starten, maar helaas.

Vervolgens de lader iets langer laten zitten en met de lader in de telefoon, is het gelukt om de telefoon aan te zetten. Geluid, scherm en trilfuncties deden het nog allemaal. Tijdens het laden (met telefoon uit) werd aangegeven dat de batterij 100% vol was, maar vrijwel direct nadat de telefoon aan ging gaf de batterij indicator aan dat de batterij leeg was… De telefoon ging ook vrijwel direct weer uit. Daarna nog een paar keer de lader in de telefoon gehad, nu gaf de telefoon weer aan dat de batterij opgeladen werd, maar nu met een gele driehoek met uitroepteken. Ook weet ik dat de powerknop niet werkt… en later was ook het teken dat de telefoon aan het opladen wordt niet meer getoond.

Telefoon gisteren aangeboden bij een Samsung Servicepunt. Volgens hen was er niets meer te redden en was het volledige moederbord bedekt met corrosie. Vandaag bij een bedrijfje geweest waar ze het moederbord in een alcoholbad hebben gelegd. Ook dat had geen nut. Het vreemde was wel dat er bijna geen waterschade te zien was aan het moederbord (had samsung geen zin in een reparatie?).

Al met al is m'n telefoon zo goed als dood. Dat is natuurlijk jammer, maar het ergste vind ik dat alle bestanden die erop staan (zoals foto's ed) dan ook weg zijn. Nogal stom dat ik geen backup heb gemaakt, maar ik ben benieuwd of iemand een idee heeft of deze nog te redden zijn op eeen of andere manier en of er nog enigszins hoop is voor m'n telefoon of dat ik er maar gewoon een grote hamer op moet slaan…?

Ik ben benieuwd naar jullie creative ideeen…

(best een lang verhaal trouwens…)

Bewerkt (24 april 2013 15:22)
hanslpd

hanslpd

• Lid sinds 20 september 2011
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2012
  • 08:25

water en electronica gaat nooit samen.
helaas dit komt nooooooooooooooit meer goed.
groetjes hans

Bewerkt (24 april 2013 15:23)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 8 augustus 2012
  • 12:43

Ik zou denken dat de interne sd card nog gelezen moet kunnen worden. Misschien kan dat met adb,of uitbouwen en in een ander apparaat zetten. Er zijn hier vast wel techneuten die daar ideeen over hebben.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 8 augustus 2012
  • 23:35

Dat alcoholbad vind ik een beetje vreemd voor het ‘ontwateren’ van een telefoon. Ik zou eerder een fohn hebben gebruikt. Of corrossie echt je contactjes op je moederboard hebben aangetast is nog maar de vraag, omdat je telefoon zo kort in het water is geweest en het heel verstandig was om hem daarna een paar dagen in de rijst te leggen. Nu is mijn ervaring met het Samsung Service centrum heel wisselvallig. Uit ervaring kan ik zeggen dat de ene de andere niet is, want wat bij de ene nog kapot terug kwam, werd bij de andere zonder problemen gemaakt!!!

Met de SGS S heb ik ervaring in het ‘unbricken’. Inmiddels zes dode toestellen al weer levend gekregen. Zie HowTo http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/32344-hard-brick-zelf-ongedaan-maken.html
Ik heb zelf een SGS2 nu en daar nog nooit een probleem mee gehad. Aangezien je wel nog ‘beeld’ krijgt, denk ik dat je toestel wel ‘goed’ is.

Mijn advies is om het binnenwerk (de schakelingen en het moederboard) te fluxen ofwel goed met fluxvloeistof in te spuiten.
Wil ik ook wel voor je doen als je je toestel opstuurt. Ik geef geen enkele garantie, dat hij het daarna wel doet, maar als je toestel niet werkt heb je er ook niet veel aan. Ik hoor/lees het wel.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

MichelB

MichelB

• Lid sinds 08 augustus 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2012
  • 00:11

@Peter-036, aan zoiets dacht ik zelf ook.

@Makker, het lijkt mij het proberen waard… Het klinkt wel aannemelijk.

@hanslpd, soep en patat gaan ook niet samen. Toch bedankt voor je reactie

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren