Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

KaelElendil

KaelElendil

• Lid sinds 20 juli 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2012
  • 17:45

Sinds november vorig jaar heb ik een Vodafone Galaxy S2, en die heeft altijd volledig naar tevredenheid gewerkt. Maar sinds de update naar Android 4.0.3 werkt mijn GPS niet meer. Het duurt eeuwen voordat ik een fix krijg (áls ik al een fix krijg), en navigeren kan ik helemaal vergeten. Op een rit van 180km krijg ik misschien een keer of vijf een fix, maar, voor de rest is het alleen maar “wachten op bruikbaar signaal”. Echt om gék van te worden. Ik heb juist de S2 genomen onder andere om hem als navset te gebruiken, en op 2.3.5 deed-ie dat perfect. Ik gebruik Sygic als navigatie-app, en dacht ook eerst dat het daaraan lag (compatibiliteit met ICS of zoiets), maar ook bij Google Maps werkt de gps niet.
Iemand enig idee of gelijke ervaringen?

Bewerkt (24 april 2013 15:16)
Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1438
  • Reputatie 70
  • 20 juli 2012
  • 18:42

Ik hoop dat iemand de oplossing voor je aandraagt, ik heb werkelijk geen idee wat de oorzaak is. Ik gebruik Sygic vaak en veel op mijn S2 en merk geen enkel verschil na de update naar ICS.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

KaelElendil

KaelElendil

• Lid sinds 20 juli 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2012
  • 20:30

ja, ik ook, ik vind Sygic een geweldige app, maar sinds de ICS-update kan ik er dus niks meer mee. Het zit ‘m ook niet in Sygic, maar in de telefoon zelf; het OS of de hardware. Ik heb al diverse resets gedaan, ook diverse tooltjes gedownload om de GPS te controleren, en die zien uiteindelijk wel een paar satellieten, maar er iets mee doen, ho maar!
Ik dacht ook, “laat ik eens die Vodafone Smartphone-crew bellen”; met al die hotshot-reclames zou je denken dat die je wel verder kunnen helpen, maar verder dan een advies om een factory-reset te doen kwamen zij ook niet, en hij kon me niet eens precies vertellen hóe, “omdat ik nog niet bekend ben met Android 4, maar dat zal wel ergens onder instellingen zitten denk ik”. Kon ik ’m dus gaan uitleggen hoe dat moet, aangezien ik dat al drie keer had gedaan. Heb je dus ook geen bal aan, die lui.
Maar evengoed ben ik dus nog geen steek verder gekomen.

Tucker

Tucker

• Berichten 1438
  • Reputatie 70
  • 20 juli 2012
  • 21:10

Ik snap er niks van, Sygic gisteren en eergisteren nog gebruikt en werkt gewoon naar behoren. Ik heb trouwens de stock firmware.
Vandaag kreeg ik een Sygic software en kaart update, misschien werkt die voor jullie beter. Zelf heb ik hem nog niet kunnen proberen.

Galaxy S5 stock v4.4.2

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 21 juli 2012
  • 00:09

GPS is op mijn S2 altijd een probleem geweest. Zowel met Gingerbread als ICS. Het duurt vaak minuten voordat satellieten worden gevonden, vervolgens nog eens minuten voordat er een fix komt, en vaak volgt er helemaal geen fix. Ik had ook gehoopt dat het probleem met ICS verholpen zou zijn, maar dus niet. Het lijkt zelfs weer een beetje erger te zijn.

Ik heb geen oplossing, maar wel een (omslachtige) methode die min of meer werkt. Maar zelfs met deze methode krijg ik niet altijd een fix.

Eerst dowload je de gratis app GPS Status & Toolbar: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eclipsim.gpsstatus2 Deze app laat zien welke satellieten worden gevonden en probeert een fix te krijgen. Bij het eerste gebruik van deze app geef je in de instellingen van de app aan dat het scherm altijd aan moet blijven als de app draait (want als het scherm uitgaat zoekt de app niet meer).

Als je eenmaal de app hebt geïnstalleerd en de instellingen hebt veranderd, is de procedure als volgt:

- Zet de telefoon op vliegtuigstand. Ik weet niet hoe het komt, maar uit ervaring heb ik gemerkt dat GPS Status sneller een fix krijgt als geen enkele verbinding actief is.

- Start GPS Status. De app zal binnen enkele minuten (dus meestal niet sneller) een paar satellieten vinden. Pas als er meer dan 5 of 6 satellieten worden gevonden heb je kans dat je ook werkelijk een fix krijgt, maar dit kan wel 10 minuten duren en soms dus helemaal niet.

- Als GPS Status een paar fixes heeft gekregen zet je de app uit. Zet daarna de vliegtuigstand weer uit, zodat je een normale 3G-verbinding hebt.

- Start daarna je Google navigatie-app. Deze app moet weer opnieuw satellieten zoeken en fixen, maar doordat GPS Status ze eerder al had gevonden gaat het met de nav-app ook sneller. Vraag me niet waarom, maar het is zo.

Het is allemaal omslachtig en je moet dus wat voorbereidingstijd inplannen. Maar meestal werkt het wel.

Ik snap trouwens niet waarom de meeste S2-bezitters (ook Vodafone-abonnees) geen enkel probleem hebben met GPS en anderen wel. Lijkt me toch echt een hardwareprobleem. Een productiefout dus in een van de productiebatches.

Succes ermee.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 21 juli 2012
  • 14:56

Paulo, ik weetdat er bij een aantal custom's een mogelijkheid is om gps bij het zoeken naar een fix te beperken tot Europa, nu weet ik niet of dat bij de stock ICS er ook in zit, maar zoek daar eens naar. Allicht vindt ‘ie sneller een fix als ’ie niet de hele wereld hoeft te checken. Verder help je ‘m ook door in instellingen- locatieservices- google locatie service aan te vinken, dan kijkt ’ie niet alleen naar de lucht, maar ook om zich heen om erachter te komen waar 'ie zich bevindt. Misschien had je dit allemaal al gedaan, maar zo niet, alle beetjes helpen.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Tucker

Tucker

• Berichten 1438
  • Reputatie 70
  • 21 juli 2012
  • 15:34

Ik heb vanmorgen ruim een uur de nieuwe Sygic versie getest, en de fix was nog sneller dan voorheen bij mij.

Galaxy S5 stock v4.4.2

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 22 juli 2012
  • 00:17

Peter-036;324212
Paulo, ik weetdat er bij een aantal custom's een mogelijkheid is om gps bij het zoeken naar een fix te beperken tot Europa, nu weet ik niet of dat bij de stock ICS er ook in zit, maar zoek daar eens naar. Allicht vindt ‘ie sneller een fix als ’ie niet de hele wereld hoeft te checken. Verder help je ‘m ook door in instellingen- locatieservices- google locatie service aan te vinken, dan kijkt ’ie niet alleen naar de lucht, maar ook om zich heen om erachter te komen waar 'ie zich bevindt. Misschien had je dit allemaal al gedaan, maar zo niet, alle beetjes helpen.
Bedankt voor de tips, Peter. Ik heb inderdaad al alle mogelijke instellingen aangevinkt die misschien zouden helpen. Maar dat geeft geen verbetering.

Het beperken tot Europa is een goede optie. Maar waar kun jij dat instellen bij jouw custom ROM? Ik zie daarvoor geen optie in de instellingen van mij stock ROM.

HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 22 juli 2012
  • 00:22

ik heb altijd super snelle fix, binnen 15 seconden thuis in de woonkamer nogaliefst!
sygic 4 life :thumbs:

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 22 juli 2012
  • 10:05

Ik heb die optie een paar keer kunnen kiezen direct na het flashen van een nieuwe/andere custom rom. Heb net gezocht(DGP ICS), maar kan het hier in de instellingen ook niet (meer?) veranderen.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren