Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2012
  • 23:04

Ik wil alles van mijn interne sd-card wissen. Dus ècht alles er af en met een schone lei er een nieuwe Rom op plaatsen zonder achtergebleven rotzooi? Hoe doe ik dat?

Als je de ‘Fabrieksinstellingen terug’ doet (via Instellingen/ Backup maken en opnieuw instellen) of via CWM ‘Wipe Data/ factory reset doet, dan gaat de telefoon wel terug naar de fabriekstand, maar blijven in de mappen op de interne sd-card nog alle zooi aanwezig van voormalige ROM’s.

Nou wil ik die juist er af hebben. Eigenlijk dus je sd-card formatteren en er een schone ROM overhouden. Maar hoe? Met CWM? Met ROM Toolbox Pro?

Bewerkt (24 april 2013 15:14)
HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2012
  • 23:38

Ik zal je in stapjes uitleggen hoe je een schone rom op je telefoon installeerd want dat is mijn specialiteit
Ik neem aan dat je een custom rom al klaar hebt staan op je pc of op je sd kaartje

1- ga naar cwm recovery en kies wipe data/factory reset
2- Als je de “Ultimate kernel cleaning script” hebt moet je die ook even draaien. Heb je die niet dan slaan we die voor nu even over
3- ga naar ‘mount and storage’ en format je system
4- ga naar ‘mount and storage’ en format ‘emmc internal sd card’

Nu sluit je je USB kabel aan en ga naar ‘mound and storage’ en kies daar USB mount.. als het goed is verschijnen op je PC/Laptop 2 harde schijven, je interne en externe schijf (sd kaartje)

-Je interne schijf hoort helemaal leeg zijn als er op dubbel klikt, en dat is dan goed.
-Je externe schijf (sd kaartje) zitten je persoonlijke bestanden in en je Rom die je daarna wilt flashen ..
Zie je meer bestanden die je niet herkent dan moet je die ook gelijk verwijderen want dat zijn nou net de bestanden (zooi waar jij het over hebt) die weer terug komen na het flashen van een nieuwe verse rom.. dus verwijder alle ‘zooi’ die je niet herkent.

Je bent nu klaar om een rom te installeren, na het installeren niet rebooten maar doe nog even een cash & dalvic wipen en bij Advanced even een fix permissions uitvoeren daarna rebooten.

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 00:12

Geweldig! Duidelijke uitleg, ik ga het precies opvolgen. Dank je wel.

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 00:19

Nog even een ander vraagje … is er ergens op het internet een uitleg of tutorial over de werking van CWM versie 5.5.04?

Ik snap veel maar niet alle onderdelen van dit programmaatje. En dat vind ik jammer. Vooral het ‘Mount & Storage’-gedeelte snap ik niet. Ik wil weten wat het doet en waarvoor je het gebruikt.

Ik kan op internet geen uitleg vinden. Wel van oudere versies van cwm, maar daar staan niet alle onderdelen uitgelegd. Wie weet waar een uitleg te vinden is?

HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 21:35

Geen idee, mischien eens vragen aan enkele rom/kernel makers op XDA of leden hier op ADW als Tjilitjap die oa de DGP en LP9 roms heeft gemaakt Bekijk profiel: tjilitjap - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

Eric_van_Beek

Eric_van_Beek

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2012
  • 15:53

@HD2 : Ik zal je in stapjes uitleggen hoe je een schone ROM op je telefoon installeerd want dat is mijn specialiteit.

@HD2 : Geen idee, mischien eens vragen aan enkele…. Knip…..

Lekkere specialiteit als je geen idee hebt. Daar hebben we dus niet veel aan

HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2012
  • 16:35

Eric van Beek;322908
Lekkere specialiteit als je geen idee hebt. Daar hebben we dus niet veel aan
De volgende keer niet zo bijdehand doen want sommige dingen zijn niet voor ons weggelegd tenzij je er graag zelf in wilt verdiepen. Persoonlijk wil ik het allemaal nu niet weten omdat het nut ervan compleet irrelevant is. Op je laptop zitten ook duizenden bestanden die je beter met rust kan laten, belangrijkste is te weten hoe je een rom installeerd en welk manier voor mij het beste is en dat heb ik netjes beschreven. Een timmerman wilt ook niet weten vanuit welk land zijn hout en spijkers vandaan komen en van welk metaalsoort ze zijn gemaakt en welk fabriek ze zijn geleverd etc… Als hij dat graag wilt weten moet ie dat maar vragen aan mensen die dat wel weten.

Bewerkt (24 april 2013 15:15)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 17 juli 2012
  • 17:55

Houden we het wel gezellig hier..

Bewerkt (24 april 2013 15:15)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

BRENNAN2504

BRENNAN2504

• Lid sinds 20 maart 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 20 maart 2014
  • 20:27

hallo,

ik heb een samsung galaxy advance en ik wil ook mijn interne sd kaart helemaal leeg maken zodat er geen zooi meer op staat.
maar de uitleg die u heeft opgeschreven komen op mijn toestel niet overeen.
ik heb gewoon een normale versie android en dus ook een normale recovery.
hoe kan ik de telefoon helemaal leeg halen?

ik hoor het graag
mvg
BRENNAN

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren