Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MijnAndroid

MijnAndroid

• Lid sinds 26 april 2012
  • Berichten 1282
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2012
  • 17:47

Hallo,

Ik zat wat rond te kijken hoe ik mijn batterijduur kon verlengen en toen kwam ik dit tegen:

Werkt 't? - samsung galaxy s2 | samsung galaxy s2 kopen, samsung galaxy s2 forum, samsung galaxy s2 accessoires, samsung galaxy s2 nieuws

Denken jullie dat dit werkt?

En nog 1 klein vraagje:

Is het ook mogelijk om de batterij te kalibreren zonder dat je je telefoon hoeft te rooten?

Bewerkt (24 april 2013 15:05)
Friestyler

Friestyler

• Lid sinds 24 juni 2012
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2012
  • 18:26

batterijduur verlengen is vrij eenvoudig

begin eens met WiFi uit te zetten als je ‘t niet gebruikt.
je gsm gaat, ook al is er geen WiFi voorhanden, continu zoeken naar een verbinding die er dus niet is en dat vreet stroom.

tevens auto updates uitzetten en indien je een geroot toestel hebt, ook de fabrieks apps verwijderen.
neem bijv. AP Mobile, dat is een grote nieuwssite/app en die update continu, ook dat vreet stroom (én MB’s van je bundel)

ook al zet je bepaalde updates uit, sommigen blijven doorgaan…ze stoppen tot aan de eerstvolgende update en gaan dan weer vrolijk verder.

ook kan je kijken voor een andere accu, een 2000 mah bijv.

/edit: ook zaken zoals het beeldscherm kunnen de batterijduur aardig inkorten, gebruik niet de meest flitsende en bewegende instelling, gewoon lekker basic

MijnAndroid

MijnAndroid

• Berichten 1282
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2012
  • 18:39

Friestyler;314783

begin eens met WiFi uit te zetten als je ‘t niet gebruikt.
je gsm gaat, ook al is er geen WiFi voorhanden, continu zoeken naar een verbinding die er dus niet is en dat vreet stroom.

tevens auto updates uitzetten en indien je een geroot toestel hebt, ook de fabrieks apps verwijderen.
neem bijv. AP Mobile, dat is een grote nieuwssite/app en die update continu, ook dat vreet stroom (én MB’s van je bundel)

ook al zet je bepaalde updates uit, sommigen blijven doorgaan…ze stoppen tot aan de eerstvolgende update en gaan dan weer vrolijk verder.

ook kan je kijken voor een andere accu, een 2000 mah bijv.

/edit: ook zaken zoals het beeldscherm kunnen de batterijduur aardig inkorten, gebruik niet de meest flitsende en bewegende instelling, gewoon lekker basic

Hier weet ik allemaal al van en dit doe ik ook altijd al! Wel bedankt voor de reactie.

HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2012
  • 19:16

haha nee ik denk niet dat ik dat bovenstaande ga uittesten en ik denk niet dat het ook gaat werken. Er zit een beveiliging in onze batterij die stop met laden als de batterij vol is.. al zie je de oplaad animatie nog wel werken.

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 25 juni 2012
  • 00:58

Friestyler;314783

begin eens met WiFi uit te zetten als je 't niet gebruikt. (enz)
Dit zijn allemaal goede tips, die ik ook toepaste op mijn s2 met Gingerbread. Mijn telefoon ging bij zeer beperkt gebruik zo'n anderhalve dag mee.

Ik heb pas een week geleden de upgrade naar ICS 4.0.3 gedaan. Eigenlijk verwachtte ik dat het batterijverbruik slechter zou worden, vanwege alle verhalen over ICS. Ik ben zeer verrast dat mijn batterij nu zelfs veel langer meegaat, terwijl ik alle verbindings- en synchronisatieopties (o.a. Wifi) nu altijdheb aanstaan en vanwege dat gemak de telefoon juist veel meer gebruik. Ondanks continu Wifi en veel intensiever gebruik haal ik nu met gemak 2 dagen op één charge. Eindelijk kan ik mijn smartphone gebruiken zoals een smartphone is bedoeld: altijd online.

In mijn geval is de upgrade naar ICS fantastisch geweest voor mijn batterijverbruik. Dat zou bij de topicstarter dus ook moeten kunnen. Ik moet wel zeggen dat ik mijn homescreen heel minimalistisch heb ingericht, zodat het scherm geen felle tinten hoeft te tonen. Daarnaast had ik de eerste dagen na de upgrade juist wél batterijproblemen, omdat de laatste versie van de app Nu.nl mijn hele batterij leegtrok. Misschien heeft de TS ook apps die niet goed sluiten of is er een andere reden.

Ik wil maar zeggen: het kán wel, goede battery performance met de s2 op ICS.

esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 25 juni 2012
  • 01:48

HD2;314806
haha nee ik denk niet dat ik dat bovenstaande ga uittesten en ik denk niet dat het ook gaat werken. Er zit een beveiliging in onze batterij die stop met laden als de batterij vol is.. al zie je de oplaad animatie nog wel werken.

Als je meer uit je batterij wilt halen zou het dus wel eens een handige tip voor je kunnen zijn….om te doen wat Friestyler zegt.
En kalibratie van je batterij is zeker wel goed als je geflashed hebt om te zorgen dat alles weer op orde komt o_O

AW Forum Queen voor het leven

HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2012
  • 11:25

esther1801;314919
Als je meer uit je batterij wilt halen zou het dus wel eens een handige tip voor je kunnen zijn….om te doen wat Friestyler zegt.
En kalibratie van je batterij is zeker wel goed als je geflashed hebt om te zorgen dat alles weer op orde komt o_O
Ja natuurlijk! die stappen van Friestyler doe ik altijd. Ik bedoelde dat ik de stappen in de link van de topicstarter niet ga uitesten.
Kalibreren heb ik nog niet gedaan, ik ga even opzoeken hoe dat precies moet thanx voor de tip

Bewerkt (24 april 2013 15:06)
hanslpd

hanslpd

• Lid sinds 20 september 2011
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2012
  • 15:06

ik heb wifi uitstaan en gebruik de telefoon normaal.
batterij gaat dan circa 4a5 dagen mee
vind ik prima toch

groetjes hans

MijnAndroid

MijnAndroid

• Berichten 1282
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2012
  • 19:09

Ik gebruik mijn telefoon best wel veel dagelijks en doe nu na een factory reset ongeveer 12 uur met een volle lading. De tips van friestyler deed ik altijd al. Mijn vraag was: is kalibreren mogelijk zonder root toegang?

samsung31

samsung31

• Lid sinds 19 juli 2011
  • Berichten 183
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2012
  • 12:30

lijkt me sterk dat hij een volle dag meegaat

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren