Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Shaolin

Shaolin

• Lid sinds 23 december 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 16:40

Iemand ervaringen in het oplossen van een Hard Brick Probleem? Mij S2 wordt niet meer wakker, zelfs niet met een USB JIG.

Help….

Bewerkt (24 april 2013 15:02)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 17 juni 2012
  • 17:02

Gebeurt er nog iets als je hem aan de lader hangt?

Bewerkt (24 april 2013 15:02)
android-sgs

android-sgs

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 528
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2012
  • 15:03

jtag reparatie

Bewerkt (24 april 2013 15:03)
dvr123

dvr123

• Lid sinds 24 maart 2012
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2012
  • 15:39

android-sgs;312337
jtag reparatie
Das nogal kort door de bocht, je kan hem ook proberen te helpen

Bewerkt (24 april 2013 15:03)
samsung31

samsung31

• Lid sinds 19 juli 2011
  • Berichten 183
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2012
  • 17:17

Shaolin;311979
Iemand ervaringen in het oplossen van een Hard Brick Probleem? Mij S2 wordt niet meer wakker, zelfs niet met een USB JIG.

Help….
hoe is die hard brick gebeurd zomaar ? of tijdens het flashen van een rom ?

Bewerkt (24 april 2013 15:04)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2184
  • Reputatie 250
  • 22 juni 2012
  • 23:12

Shaolin;311979

Help….
Beste Shaolin,

Ik heb ervaring met een Hard Brick gehad en deze ook opgelost. Alleen in mijn geval waren dat SGS S toestellen. Ik heb daar ook een HowTo over geschreven en dat vind je hier:http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/32344-hard-brick-zelf-ongedaan-maken.html

Zelf heb ik nu een SGS 2 en daar heb ik geen ervaring mee. Maar daar is nu wel iets over bekend. Degene die het mogelijk heeft gemaakt om een SGS S uit een hard brick te halen (Adam Outler) heeft ook de weerstandjes die doorverbonden moeten worden bij de SGS 2 gevonden. Helaas geen schriftelijk verslag, maar wel een YouTube filmpje hierover: https://www.youtube.com/watch?v=X1qDZPsrzXc&feature=youtube_gdata_player
Wellicht heb je hier iets aan.

Succes,

Makker

Bewerkt (24 april 2013 15:05)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Rickvi

Rickvi

• Lid sinds 21 mei 2012
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2012
  • 04:36

Hoi Shaolin,

Ik heb een paar maanden geleden ook een hardbrick gehad met mijn SGS2, gebeurde tijdens het flashen van de officiele 4.0.3 rom in KIES.
Omdat het laden van die rom halverwege bleef steken, heb ik de usbkabel eruitgetrokken om opnieuw die rom te flashen.
De bedoeling was eigenlijk om eerst alle programma's op de achtergrond te sluiten en opnieuw proberen te flashen.
Toen ik de foon in DLM wilde zetten deed hij helemaal niets meer. Ook rondgevraagd om een RIFF box of JTAG reparatie uit te laten voeren maar heb uiteindelijk gekozen voor een reparatie bij Solid Vision. Was een week weg, moederboard vervangen en weer als nieuw, gelukkig bij mij was het garantie…het schijnt dat de eerste versie van 4.0.3 een paar bug's had, er is inmiddels een update.

Als je foon niets laat zien als je m aan de oplader hangt, of als je er een jig in stopt en hij doet niks, dan heb je zo'n hardbrick waar je zelf niets aan kan doen.
Stel dat je je foon opstuurd naar dat bedrijf, komen ze eerst met een prijsopgaaf mocht het geen garantie zijn, en die kosten zijn 30 euro. Ik hoop voor je dat je m alsnog aan de praat krijgt!!

Bewerkt (24 april 2013 15:05)
Ongeloferoos

Ongeloferoos

• Lid sinds 16 mei 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 16:18

Rickvi;314113
Hoi Shaolin,

Ik heb een paar maanden geleden ook een hardbrick gehad met mijn SGS2, gebeurde tijdens het flashen van de officiele 4.0.3 rom in KIES.
Omdat het laden van die rom halverwege bleef steken, heb ik de usbkabel eruitgetrokken om opnieuw die rom te flashen.
De bedoeling was eigenlijk om eerst alle programma's op de achtergrond te sluiten en opnieuw proberen te flashen.
Toen ik de foon in DLM wilde zetten deed hij helemaal niets meer. Ook rondgevraagd om een RIFF box of JTAG reparatie uit te laten voeren maar heb uiteindelijk gekozen voor een reparatie bij Solid Vision. Was een week weg, moederboard vervangen en weer als nieuw, gelukkig bij mij was het garantie…het schijnt dat de eerste versie van 4.0.3 een paar bug's had, er is inmiddels een update.

Als je foon niets laat zien als je m aan de oplader hangt, of als je er een jig in stopt en hij doet niks, dan heb je zo'n hardbrick waar je zelf niets aan kan doen.
Stel dat je je foon opstuurd naar dat bedrijf, komen ze eerst met een prijsopgaaf mocht het geen garantie zijn, en die kosten zijn 30 euro. Ik hoop voor je dat je m alsnog aan de praat krijgt!!

Hi Rickvi,

Ik heb zo'n zelfde probleem, al had mijn telefoon eerst andere kuren. Maar die hardbrick klinkt nu wel logisch.
Heb je bij Solid Vision gezegd dat je telefoon geroot was en hoe reageerden ze daarop?

Bewerkt (21 mei 2013 10:04)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren