Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 17 juni 2012
  • 16:10

Ik ben op mijn SGS2 nu pas overgestapt op ICS 4.0.3 (incl. factory reset). Alles werkt prima, alleen wordt het toestel af en toe heel warm. Ik gebruik geen andere apps dan vóór de upgrade en sluit alle applicaties regelmatig via de home button af.

Maar al bij het spelen van een simpel spelletje zoals Solitaire wordt de telefoon warm. Ik zag aan mijn batterijverbruik dat de app van Nu.nl 50% inneemt, terwijl het scherm maar 30% verbruikt. Dat betekent volgens mij dat de Nu.nl app op de achtergrond bleef draaien. Als ik met een force close (via Instellingen > Batterij) de Nu-app afsluit en daarna weer het spelletje Solitaire speel, blijft de telefoon koel. Als ik de Nu-app later weer opstart en opnieuw een speeletje speel, krijg ik weer hetzelfde probleem (warme foon) totdat ik de Nu-app weer force close.

Het probleem zit dus zonder meer in de Nu-app. Maar ik heb het probleem pas ná de ICS-upgrade. Met Gingerbread was alles okee. Hebben meer mensen hier last van?

Bewerkt (24 april 2013 15:02)
werker123

werker123

• Lid sinds 13 december 2010
  • Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 16:15

Ik gebruik de nu app zelf niet maar ik merk wel dat mijn s2 heel warm kan worden met bijv infiniteGAG. Misschien eens proberen om hem opnieuw te installeren? Helpt soms wel bij mij maar weet niet of dat nu ook zo is. Misschien is het wel een klein foutje dat ie blijft draaien en dat ze het met een update oplossen

aroe

aroe

• Lid sinds 13 maart 2011
  • Berichten 308
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 17:26

Die app van nu.nl spoort m niet watn mijn hele telefoon gaat down als ik die app open en hij word kokend heet ik kan er wel een ei op bakken

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 17 juni 2012
  • 17:33

Kan haast niet aan nu.nl liggen want hier draait ie probleemloos op twee S2's. Eentje op 2.3.6 en andere op 4.0.4

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 17 juni 2012
  • 17:59

Toch ligt het echt aan de Nu-app. Zelfs als ik alleen de Nu-app gebruik en hem daarna normaal sluit, en vervolgens niets anders doe, dan blijft de telefoon heet. Alof de CPU nog steeds overuren aan het maken is, zonder dat er een app openstaat. Dit is alleen bij de Nu-app het geval.

Ik zal hem eraf gooien en opnieuw installeren. Kijken of het dan is opgelost.

Ik weet het nu zeker: de Nu-app is de boosdoener. Ik heb hem eerst verwijderd en daarna de telefoon opnieuw opgestart. Zoals verwacht geven de battery stats aan dat nu het scherm de grootste verbruiker is (58%), de Nu-app staat niet meer in de lijst van het batterijverbruik. Daarna heb ik de Nu-app opnieuw geïnstalleerd en ongeveer 2 minuten geopend. Daarna op de normale manier afgesloten (terug-toets). Taakbeheer geeft aan dat er geen actieve applicaties zijn.

In de battery stats nam de Nu-app na het afsluiten 3% voor zijn rekening. Maar na 5 minuten (terwijl de app dus is afgesloten) is dit al opgelopen naar 15% !! Alleen met een force close wordt de app echt afgesloten en loopt het batterijverbruik niet meer op.

Het ligt dus wel degelijk aan de Nu-app. Vreemd dat niemand anders hier last van heeft. Maar de belangrijkste vraag is: is er een oplossing? Ik gebruik de Nu-app namelijk graag en veel.

Ik zie dat ik niet de enige ben met dit probleem. In een recensie in de Play Store staat:

Ton - 30 april 2012 - Batterijverbruik SGSII icm ICS
CPU verbruik blijft op 20-30% staan. Alleen op te lossen door appl af te sluiten. Zuigt werkelijk de batterij leeg…

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 17 juni 2012
  • 18:42

Wat ik bedoelde te zeggen is dat als het aan de nu app ligt, er dan iedereen last van zou moeten hebben terwijl dat niet zo is. Blijkbaar zijn er dus andere factoren die ook nog een rol spelen zoals instellingen of een batterysaver.

Bento

Bento

• Lid sinds 15 januari 2012
  • Berichten 122
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 19:49

amahl;312000
Die app van nu.nl spoort m niet watn mijn hele telefoon gaat down als ik die app open en hij word kokend heet ik kan er wel een ei op bakken
He Hamal, kan je de volgende keer je bericht in begrijpelijk Nederlands plaatsen en dan ook meteen zonder taalfouten? Dan snappen wij het ook. :-)

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 18 juni 2012
  • 00:16

jwhoutepen;312036
Wat ik bedoelde te zeggen is dat als het aan de nu app ligt, er dan iedereen last van zou moeten hebben terwijl dat niet zo is. Blijkbaar zijn er dus andere factoren die ook nog een rol spelen zoals instellingen of een batterysaver.
Vreemd is dat ja. Ik heb mijn toestel geupgrade naar ICS, daarna een factory reset en vervolgens een paar standaard apps erop gezet zoals NOS Teletekst, VI, Tweetdeck, TVGids etcetera. Dus vrij standaard apps. Verder niets schokkends en géén battery saver. Dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Misschien LauncherPro?

De vraag is dus of ik een instelling heb veranderd waarmee de Nu-app conflicteert. Ook daar kan ik me niet echt veel bij voorstellen omdat ik geen grote veranderingen heb gedaan. In welke hoek zou je dat eigenlijk moeten zoeken?

Bewerkt (24 april 2013 15:03)
jankees

jankees

• Lid sinds 01 juli 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2012
  • 12:15

Hier precies hetzelfde probleem Re-install haalde idd niets uit!

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 18 juni 2012
  • 22:02

Dan zou ik zeggen, gooi die nu.nl app eraf, en als je nu.nl niet wilt missen, zet een snelkoppeling naar een bladwijzer voor ‘mobiel.nu.nl’ op je homescherm.Werkt ook.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren