Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

karim_

karim_

• Lid sinds 25 januari 2012
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2012
  • 16:37

Ik heb even een vraagje over het rooten. Als ik mijn GS2 root, gaat de batterij dan langer mee? En doet mijn internet het dan beter (modem)? Beide vragen zijn er als ik hem root met een custom rom.

Alvast bedankt.

Bewerkt (24 april 2013 14:59)
Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 10:55

Als je root, verandert er in eerste instantie weinig op je telefoon, maar je krijgt wel meer mogelijkheden om veranderingen aan te brengen. Je kan bijvoorbeeld een andere kernel flashen (dit zijn als het ware je drivers), vaak kan je daar ook mee overclocken (daarmee wordt je telefoon dus sneller, maar gaat je accu minder lang mee) of underclocken (vice versa, je accu gaat langer mee maar je telefoon is iets trager). Je kan in dat geval ook een andere modem flashen, en daarmee kan je inderdaad beter bereik (gsm/3g) krijgen, maar dat geldt niet voor Wi-Fi (Wi-Fi kan wel verbeterd worden door een andere kernel te flashen). Niet elke kernel werkt even goed met elke ROM, maar een kernel die goed bekend staat (maar helaas niet meer geüpdatet wordt) is de Siyah kernel.

karim_

karim_

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 11:18

Oke…bedankt. Ik ga even goed orienteren. Ik wil graag een ROM waarbij de batterij lang meegaat en het internet wat sneller is. Kunnen jullie iets aanraden?

Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 11:42

Het kiezen van een ROM is natuurlijk ook voor een groot deel afhankelijk van smaak. Zelf ben ik erg tevreden met Cyanogenmod 9 i.c.m. Fluxi kernel, maar er zullen ook velen zijn die liever de Resurrection Remix of Foxhound ROM gebruiken. Als ik jou was zou ik eerst even rooten en een andere kernel (bijv. Siyah) proberen, misschien ben je dan ook al tevreden met de ROM die je hebt (want je kan in de kernel ook instellen dat je telefoon zuiniger omgaat met de accu of sneller is).

zjelko

zjelko

• Lid sinds 16 mei 2012
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 14:14

Hallo,

Er is dus niet een bepaalde rom met bepaalde specifieke goede kwaliteiten? Ik baal er een beetje van dat elke dag ik mijn telefoon moet opladen eigenlijk. In principe zou het me niet uitmaken maar omdat ik vaak op plekken ben waar geen stroom is/ en geen stopcontacten ook is het voor mij weleens lastig. Alvast bedankt voor de eventuele reactie,

Vgrtn

karim_

karim_

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 20:10

Na mijn factory reset doet de batterij het wel heel goed. Maar mijn internet doet wel irritant. Alle apps waar internet voor nodig is doen het goed…behalve twitter. Facebook doet het ook goed, alleen kan ik geen foto's openen. Kent iemand een ROM met een betere modem? Ik heb even mijn “over het toestel” hier gepost.

Bewerkt (24 april 2013 15:00)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren