Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

karim_

karim_

• Lid sinds 25 januari 2012
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 22:42

Ik zit bij T-mobile en sinds zaterdag doet mijn internet raar. Het gaat eigenlijk voorak om Tweetdeck en andere twitterapps. De rest werkt wel naar behoren.
Weet iemand ietsbvanbeen storing ofzo?

Alvast bedankt
Karim

Bewerkt (24 april 2013 14:58)
ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 6 juni 2012
  • 22:46

karim_;308260
Ik zit bij T-mobile en sinds zaterdag doet mijn internet raar. Het gaat eigenlijk voorak om Tweetdeck en andere twitterapps. De rest werkt wel naar behoren.
Weet iemand ietsbvanbeen storing ofzo?

Alvast bedankt
Karim

Karim,

Ik zelf heb ook T-mobile en nergens last van.. probeer is de orginele Twitter applicatie.. die werkt eigenlijk al perfect? Als dat niet werkt kun je een andere modem proberen te flashen, T-mobile werkt lekker op modem LPS.

karim_

karim_

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 23:26

ibsonic;308264
Karim,

Ik zelf heb ook T-mobile en nergens last van.. probeer is de orginele Twitter applicatie.. die werkt eigenlijk al perfect? Als dat niet werkt kun je een andere modem proberen te flashen, T-mobile werkt lekker op modem LPS.

Oke bedankt! Maar, hoe moetnik dat flashen? Ik heb btw geen geroot toestel. En krijg ik dan extra kosten o.i.d. ?

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 6 juni 2012
  • 23:29

karim_;308281
Oke bedankt! Maar, hoe moetnik dat flashen? Ik heb btw geen geroot toestel. En krijg ik dan extra kosten o.i.d. ?

Gelukkig krijgen we geen kosten tijdens het flashen maatanders was ik nu al blut ^^ Om een andere modem te kunnen flashen heb je of een geroot toestel nodig, of je kunt het op de “orginele” manier doen via een programma die Odin heet.

even basis info die van te voren moet weten, er zijn 3 basis dingen die je kunt aanpassen en flashen
-ROM
-Kernel
-Modem

Rom is eigenlijk alles wat je ziet op je toestel, je besturings systeem.. Android versie met apps..

Kernel is iets wat je ROM beheert op de achtergrond en regels toevoegt voor je energyverbruik

Modem bepaald je signaalsterkte met een mast, dit is met elke provider weer anders welke modem je nodig hebt, Modem wordt ook aangeduid als “baseband-version” onder Instellingen -> Over toestel

Wil je iets flashen op een orginele manier kan dat via programma Odin. Hier heb je wel een .Tar file voor nodig om dat te kunnen gebruiken. Dat doe je dan op deze manier

———————————————–

1. Download een stock ROM of een Kernel of Modem op je computer

2. Download Odin hier: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&…p1ISlP2fzGKhtw

3. Zet je telefoon uit en ga naar de Download-modus door “Vol DOWN + Home + Power on” te drukken.

4. Sluit kies af, start Odin en sluit de telefoon aan op de computer. Odin zal zeggen: ‘Added!!’

5. Het flashen gaat als volgt

5.1 1 bestand
Klik op PDA en kies de ROM/Kernel/Modem die je wilt flashen.

————————–

Wil je iets flashen op een manier wat hier massaal wordt gedaan, vind ik zelf ook de makkelijke manier.. kan dat via Clock Work Mod. Dat is een programma waarin je kunt booten en vanuit daar dingen kunt gaan flashen. Die bestanden zijn meestal .zip bestanden in plaats van .tar wat via Odin gaat.

Hoop dat het nu wat duidelijker is voor je

karim_

karim_

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 23:46

bedankt…maar nog 3 vraagjes…ik moet hem dus rooten? Moetbdat dan naar Custom dinges ofzo? En waar kan iknzo'n ROM vinden om te flashen?

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 7 juni 2012
  • 17:51

Nee, je hoeft ‘m niet te rooten, en firmware’s en/of delen daarvan vind je bij Sammobile.com , als je daar iets vindt dat je kunt/wilt gebruiken, even een account aanmaken (zelfde manier als dit forum). En met delen van firmware's bedoel ik dus bijvoorbeeld een modem, dat je dan flashed door het bij Odin aan te wijzen in het vakje phone, verder verander je dan niets, en vink je ook geen andere dingen aan.
Edit: en om voor een modem meteen een andere rom of een custom rom te flashen, ik vind dat overkill.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

karim_

karim_

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2012
  • 19:12

Oké, ik heb gezocht bij sammobile.com, en als ik zoek op LPS bij firmware, is er maar eentje die er is. Maar dan staat bij die Country: Poland. En bij regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom. Het gaat om I9100OXALPS. Kan ik dit gewoon gebruiken? Als dit niet te gebruiken is, zou iemand mij dan a.u.b. een link kunnen sturen voor een goed voor T-Mobile? Alvast bedankt.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 7 juni 2012
  • 19:29

Hotfile.com: 1 klik file hosting: I9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN.zip Is de link voor de laatste versie voor nederland, dit is een standaard rom voor Nederland, dus niet exclusief voor kpn/vodafone/t-mobile ofzo.Dat is geen probleem,hij doet het bij alle providers.
Het is echter wel een complete rom(=firmware), dus valt voor mij wel onder dat ‘overkill’, maar dan heb je wel meteen de meest recente.
Wanneer je iets download van sammobile of samfirmware zal dat een .zip bestand zijn, je moet het één maal uitpakken,(misschien wordt er een password gevraagd, dat is samfirmware.com) dan krijg je een .tar md5 bestand.
Dat bestand wijs je aan in het vakje pda in odin.
En ik vond er toch nog een voor t-mobile : http://www.hotfile.com/dl/153277304/43ed579/I9100BOLPD_I9100TNLLP5_TNL.zip.html Alleen is die kennelijk al wat ouder.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

karim_

karim_

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2012
  • 19:40

Bedankt!ik ga het nu proberen

karim_

karim_

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2012
  • 19:44

eigenlijk, dan nog een vraagje…ik neem aan dat alle apps e.d. er weer vanaf gaan zeker?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren