Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

karim_

karim_

• Lid sinds 25 januari 2012
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 09:37

Ik zit met een probleem. Ik heb sinds ongeveer 3 maanden een GS2. Sinds zaterdag begint mijn batterij wel vreselijk snel keeg te lopen, terwijl ik altijd de energiespaarstand aan heb staan en de helderheid staat ook niet niet heel hoog. Weet iemand waar dit aan ligt en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt

Bewerkt (24 april 2013 14:57)
Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 10:28

Hoi Karim,

Dat is vervelend. Hopelijk kom je hiermee verder (ervan uitgaande dat je je telefoon hebt geüpdatet naar de nieuwste versie van Android):

1) Start je toestel eens opnieuw op (dat heb je waarschijnlijk al gedaan)
2) Kijk een naar het aantal programma's dat gebruik maakt van synchronisatie (via instellingen > accounts & synchronisatie) en bepaal of deze echt allemaal nodig zijn
3) Download Better Battery Stats om te kijken welke processen en apps je batterij het meest gebruiken. Kijk hiervoor bij de Partial Wake Locks. Vaak kan je de processen die het meeste energie verbruiken via Google vinden (en wat je het beste kan doen om dit energieverbruik te verlagen).

4787
4) Zet je telefoon eens in vliegtuigmodus, zet hem uit en verwijder de batterij. Plaats de batterij na een paar minuten terug, start je telefoon weer op en zet vliegtuigmodus weer uit.

Mocht je root hebben:
1) Verminder het aantal programma's dat opstart met je telefoon (via de app ROM Toolbox)
2) Gebruik een andere kernel (en evt. ROM) of/met een andere governor

Er zijn overigens al vele andere topics over dat onderwerp, dus kijk daar ook eens

Succes!

karim_

karim_

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 17:09

okee bedankt, ik ga het nu even proberen

karim_

karim_

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 17:26

Nog even een vraagje. Zou ik hem anders ook kunnen rooten? Ik heb sowieso het bovenstaande geprobeerd.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 17:34

Natuurlijk kan je hem ook rooten en een custom ROM uitproberen, dit gaat je probleem hoogst waarschijnlijk oplossen.
Maar weet ook dat er een eenvoudigere oplossing is: een reset naar fabrieksinstellingen. Als je een custom ROM installeert moet je sowieso terug al je apps enzo terug installeren enzovoort, dan kan je beter eerst even een factory reset proberen en zien of het daarmee beter gaat.

Indien je toch graag zou rooten (wat ik alleen maar kan aanraden), vind je op het forum de nodige handleidingen hiervoor, en er zijn er velen die je kunnen helpen indien nodig…

karim_

karim_

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 18:40

Oke…dan denk ik dat ik voor de root gaat. Ik ben bang dat ik alle contacten e.d. verlies bij een reset.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 6 juni 2012
  • 19:03

Lees eerst bovenstaande post #5 nog een keer aandachtig: Daar staat onder meer:
Als je een custom ROM installeert moet je sowieso terug al je apps enzo terug installeren enzovoort, dan kan je beter eerst even een factory reset proberen en zien of het daarmee beter gaat.
Als je je contacten synchroniseert met je google account kun je ze zo terugzetten, ook kun je ze op je in-of externe sd kaart zetten door in het menu exporteren te kiezen, kun je ze later weer importeren.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

karim_

karim_

• Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 22:25

Ike heb toch een factory reset gedaan. Ik zal morgen goed in de gaten houden of er wat veranderd.

Bewerkt (24 april 2013 14:58)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren