Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

xxrobin

xxrobin

• Lid sinds 27 mei 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2012
  • 10:48

Hallo iedereen,

Ik heb een beetje een probleem en ik weet absoluut niet wat er precies aan de hand is. Wel weet ik wat er gebeurd is en misschien kunnen jullie me verder helpen. Ik weet wel dat het om vochtschade gaat, althans dat vermoed ik.

Ik had gister avond een feestje en ik had een beetje gedronken. Ik ben op de grond gevallen en mijn SGS2 viel uit elkaar, het klepje viel er af. Toen liet een meisje een scheut van dr drankje vallen en het viel erover heen. Ik helemaal in paniek. Maar het was een vaag feestje. Toen heeft iemand het ‘droog’ gemaakt.

Nu heb ik echt spijt dat ik het er niet uit heb gehaald, dan was het nog goed geweest, maar kon niet logisch denken toch.

Dus ik mijn mobiel in de nacht, toen we thuis kwamen, aan de lader hangen maar hij ging eerst opladen (Mijn telefoon deed het nog prima behalve dat hij bijna leeg was) en een paar seconden later kwam er te staan: Batterij verwijderd. En dan laadde hij niet verder op. Ik heb gegoogled maar dit probleem heb ik nog niet gezien. En mijn batterij zat er gewoon in en hij bleef ook gewoon aan.

Ik hoop heel erg dat het niet in mijn systeem een crash is maar een fout bij mijn batterij, dan kan ik gewoon een nieuwe kopen. Weten jullie hier iets van. Ik heb hem nu helemaal uit elkaar gehaald en ik ga hem zo nog even in rijst doen. niet dat dat nog zin heeft maar toch.

Weten jullie hier misschien iets van? En stel ik heb dus echt een probleem.. Ik heb geen garantie. Kan ik er mee weg komen dat het een systeem fout is als ik hem goed laat drogen? Dat ik gewoon zeg, ja ik wil hem op laden en dan komt er: batterij verwijderd, te staan. Maar ik heb niets gedaan. Zoiets? En anders, hoe duur gaat dit volgens jullie worden.

I'm so XXXX. Hopelijk snel reactie want ben echt hopeloos nu. En mijn moeder gaat me killen lol, dus ik wil het eerst zelf proberen op te lossen.

Bewerkt (24 april 2013 14:54)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 27 mei 2012
  • 11:59

Ik ben bang dat er geen redding meer mogelijk is, behalve dan de wa verzekering van dat meisje….

Mar

Mar

• Lid sinds 01 april 2011
  • Berichten 239
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2012
  • 13:10

Klepje eraf, batterij eruit simkaart en evt. sdkaart eruit. Dan toestelonderdelen in een bakje ongekookte rijst leggen ( kan wel een week of langer nodig zijn ). En dan duimen!

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1428
  • Reputatie 70
  • 27 mei 2012
  • 13:25

Mar, je hebt helemaal gelijk. Als je phone met vocht in aanraking is geweest zo snel mogelijk het ding in een pak rijst duwen en er dagenlang afblijven. Als je mazzel hebt is dan al het vocht door de rijst opgezogen zonder schade aan te richten. Maar dat had je dus meteen moeten doen, niet een dag later. Wellicht is de schade inmiddels onherstelbaar, dat zou goed kunnen. Ik zou de rijst nog een dag of 3 de kans geven, wie weet heb je geluk en doet hij het daarna weer.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

sietse13

sietse13

• Lid sinds 31 mei 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 13:17

hoi
ikheb het zelfde probleem gehad ,je moet de batterij er iets dieper indrukken dan laad hij wel weer op , dat was bij mij wel het geval .
hoppenlijk werkt het bij jou ook .
vriendelijke groeten Sietse .

Bewerkt (24 april 2013 14:55)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 13:33

Als eerste had je toen dat drankje erover heen ging direkt de batterij eruit moeten halen.
Een toestel dat vochtig is geweest kan op zich nog goed drogen zonder verdere schade zolang er maar geen stroom op de componenten staat.
Dus batterij eruit en niet op een lader aansluiten.

Water zal verdampen als je het toestel op een kachel legt. Met wijn weet ik niet zo welke substanties niet zo lekker zullen verdampen…maar ik schat in dat het niet direkt een gevaar voor de electronica oplevert.

Als het toestel helemaal droog is, dan pas weer de batterij terugstoppen en laden.

Omdat je het toestel nog voor het compleet droog was alweer op stroom had staan weet ik niet wat dat eventueel al voor schade gegeven heeft.

En vochtschade kunnen ze vaak zien. In het toestel stoppen ze soort van verklikkers. Dat zijn kleine stickertjes die verkleuren als ze nat worden.

Bewerkt (24 april 2013 14:55)

Samsung Galaxy S8+

hanslpd

hanslpd

• Lid sinds 20 september 2011
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 16:18

vocht en electronica gaat nooit goed.
Hier krijg je vroeg of laat problemen mee.
Heelaas jammer voor je,maar vroeg of laat krijg je problemen met je toestel.

groetjes hans

Bewerkt (24 april 2013 14:56)
hansb57

hansb57

• Lid sinds 13 oktober 2011
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 20:59

xxrobin;304894
Hallo iedereen,

Ik heb een beetje een probleem en ik weet absoluut niet wat er precies aan de hand is. Wel weet ik wat er gebeurd is en misschien kunnen jullie me verder helpen. Ik weet wel dat het om vochtschade gaat, althans dat vermoed ik.

Ik had gister avond een feestje en ik had een beetje gedronken. Ik ben op de grond gevallen en mijn SGS2 viel uit elkaar, het klepje viel er af. Toen liet een meisje een scheut van dr drankje vallen en het viel erover heen. Ik helemaal in paniek. Maar het was een vaag feestje. Toen heeft iemand het ‘droog’ gemaakt.

Nu heb ik echt spijt dat ik het er niet uit heb gehaald, dan was het nog goed geweest, maar kon niet logisch denken toch.

Dus ik mijn mobiel in de nacht, toen we thuis kwamen, aan de lader hangen maar hij ging eerst opladen (Mijn telefoon deed het nog prima behalve dat hij bijna leeg was) en een paar seconden later kwam er te staan: Batterij verwijderd. En dan laadde hij niet verder op. Ik heb gegoogled maar dit probleem heb ik nog niet gezien. En mijn batterij zat er gewoon in en hij bleef ook gewoon aan.

Ik hoop heel erg dat het niet in mijn systeem een crash is maar een fout bij mijn batterij, dan kan ik gewoon een nieuwe kopen. Weten jullie hier iets van. Ik heb hem nu helemaal uit elkaar gehaald en ik ga hem zo nog even in rijst doen. niet dat dat nog zin heeft maar toch.

Weten jullie hier misschien iets van? En stel ik heb dus echt een probleem.. Ik heb geen garantie. Kan ik er mee weg komen dat het een systeem fout is als ik hem goed laat drogen? Dat ik gewoon zeg, ja ik wil hem op laden en dan komt er: batterij verwijderd, te staan. Maar ik heb niets gedaan. Zoiets? En anders, hoe duur gaat dit volgens jullie worden.

I'm so XXXX. Hopelijk snel reactie want ben echt hopeloos nu. En mijn moeder gaat me killen lol, dus ik wil het eerst zelf proberen op te lossen.

Dat is rot. Alvorens een oplossing te kunnen adviseren er wel eerst een paar dingen die jij nog even moet verduidelijken.

A) jij schrijft “toen we thuis kwamen” Was dat thuiskomen met hetzelfde meisje wat ook de drank over je telefoon gooide??
B) indien, nee waarom was deze dame zo dicht bij jouw telefoon in de buurt.
C) was “we” uit A jij en je vriendin??
D) weet jouw moeder inmiddels dat je telefoon kapot is? en hoe reageerde ze.

Op grond van jouw reacties denk ik dat de leden van het Android forum wel een oplossing voor hebben.

Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 948
  • Reputatie 10
  • 1 juni 2012
  • 11:01

hansb57;306298
Dat is rot. Alvorens een oplossing te kunnen adviseren er wel eerst een paar dingen die jij nog even moet verduidelijken.

A) jij schrijft “toen we thuis kwamen” Was dat thuiskomen met hetzelfde meisje wat ook de drank over je telefoon gooide??
B) indien, nee waarom was deze dame zo dicht bij jouw telefoon in de buurt.
C) was “we” uit A jij en je vriendin??
D) weet jouw moeder inmiddels dat je telefoon kapot is? en hoe reageerde ze.

Op grond van jouw reacties denk ik dat de leden van het Android forum wel een oplossing voor hebben.

He?!?

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren