Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

DroidUser

DroidUser

• Lid sinds 06 februari 2012
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 21 april 2012
  • 23:18

Hallo allemaal,
Ik heb een SGS II en deze doet de laatste paar weken heel raar, het batterij verbruik is heel erg slecht geworden z'n 5 uur en dan is die leeg.
Voorheen nergens last van, ik hem ook niks nieuws geinstalleerd dat het kan veroorzaken. Alles is nog het zelfde en ik behaal maar 5 uurtjes met de batterij.
Ook is dat opeens mijn telefoon soms echt super warm wordt, en dit gebeurd steeds meer en meer. En dit ZONDER dat het toestel in gebruik is. Soms heb ik hem gewoon in mijn broekzak of pak ik hem van tafel en dan is die echt gloeiend.
Soms wordt die zo heet dat ik hem gewoon door mijn broer heen voel en uit me zak haal. Laatst kwam ik bijvoorbeeld van fysio af en liep naar buiten en voelde gewoon mijn telefoon in mijn broekzak gloeien en heb ik hem eruit gehaald. Ook als hij gewoon op tafel ligt en ik pak hem op is die vaak gloeiend.Dit was in het begin soms en nu is het echt regelmatig.
Wat kan dit zijn en kan dit ook te maken hebben dat de telefoon zo snel leeg is???Graag hoor ik jullie mening en tips of dit zelf is op te lossen of dat ik hem weg kom het brengen.
Toestel is nog geen jaar en draait op 2.3.6 Origineel, geen custom ROM of dergelijke gewoon origineel vanuit de winkel (HI).Bedankt voor jullie mening.

Bewerkt (24 april 2013 14:40)
marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Lid sinds 09 maart 2011
  • Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 21 april 2012
  • 23:22

Toestel updaten naar 4.0.3 en vervolgens resetten naar fabrieksstand/cache legen. Soms is dit nodig om hem weer goed draaiend te krijgen. Het blijft een kleine computer.

DroidUser

DroidUser

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 22 april 2012
  • 00:24

hmmm.. updaten naar ICS ga ik dus nog niet doen omdat ik graag het eventjes hou zoals ik had/heb 2.3.6 dus.En mij lijkt het niet verholpen naar een update dat de batterij zo heet wordt.
Een factory reset vind ik echt het laatste redmiddel als andere zaken niet werken, want dan ben je ook alles kwijt. Gekke is er is niks veranderd dus zou alles nog normaal moeten zijn.
Heeft iemand dit ook al eens gehad of eerder gehoord, zijn er geen andere oplossingen want een factory reset kan nog altijd als het zou moeten. Daarbij wil ik helaas niet updaten naar ICS, eigen smaak en keuze en voorheen deed hij het ook goed met 2.3.6

willie

willie

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 216
  • Reputatie 0
  • 22 april 2012
  • 07:45

Geen jaar oud, terug sturen je hebt nog garantie.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 22 april 2012
  • 08:04

Dat heet worden duidt op cpu activiteit,overmatige zelfs, er start iets op dat veel rekenwerk vergt. Dus zul je moeten kijken wat er zoveel actie veroorzaakt, en dat (en/of meer) uitzetten.Je kunt beginnen om je apps eens op te schonen, en om je cache en dalvik te wipen, dat geeft geen dataverlies, en doe je vanuit recovery: uitzetten, paar minuten wachten, vol up + home + power knop tegelijk indrukken, en loslaten wanneer je beeld krijgt, in het menu dat je dan krijgt kun je waarschijnlijk wel kiezen met je vol knop, en activeren met home of power.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 22 april 2012
  • 13:31

Als h et ding echt geloeiend heet wordt is er sprake van een hardware failure. Ofwel de batterij die echt stuk is of er zit ergens een sluiting in. Van alleen een applicatie mag het ding niet zo heet worden. Heb je GPS aan staan of een andere radio (3G uiteraard, maar bluetooth, wifi?).

Bewerkt (24 april 2013 14:41)
Thijssie007

Thijssie007

• Lid sinds 04 januari 2012
  • Berichten 241
  • Reputatie 0
  • 22 april 2012
  • 14:19

Ik denk dat je het best gewoon een factory reset kunt doen. Als hij dan nog warm wordt, ligt het aan de hardware. Waarschijnlijk als je hem nu naar een servicepoint brengt, doen zij eerst ook een fr.

FrankieV

FrankieV

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 23 april 2012
  • 08:41

Watchdog Task Manager installeren en kijken welke app overmatig CPU gebruikt. Batterij wordt heet (en gaat snel leeg) als er veel stroom getrokken wordt. In dit geval waarschijnlijk door de CPU. Watchdog is verkrijgbaar in de market.

DroidUser

DroidUser

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 24 april 2012
  • 03:23

Dank aan iedereen die meedenkt!

Maar aan applicaties kan het niet liggen, nogmaals er is niks bij geinstalleerd of opnieuw geinstalleerd het toestel heeft het altijd goed gedaan en opeens uit het niets is dit gebeurd met de zelfde apps erop!!

Ik heb gekeken er staat niks aan dan alleen de 3G en of WIFI en de rest zoals Bluetooth en GPS staat uit. Dalvik cache wissen?? wordt denk ik moeilijk met een originele ROM.. Er staat niks custom op.

Bewerkt (24 april 2013 14:42)
FrankieV

FrankieV

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 24 april 2012
  • 11:19

Installeer nou toch eens die watchdog app. Dan kun je het cpu gebruik zo aflezen! Kan toch geen kwaad! je moet dingen uitsluiten om tot een oplossing te komen. Iemand geeft advies, en je trekt meteen zelf een conclusie en doet vervolgens niets. Waarom vraag je het dan?

Bewerkt (24 april 2013 14:42)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren