Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

FrankieV

FrankieV

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 17 april 2012
  • 20:36

Wie weet raad. Sinds de update naar ics en het opnieuw instellen van het een en ander, heb ik steeds boven in de statusbalk de melding “verzenden mislukt”. Ik doe op dat moment niets met mail sms of iet dergelijks. Tijdens het gebruik komt het steeds maar weer terug. Bv. wifi uitschakelen; ineens verzenden mislukt. Gewoon tijdens scrollen met de homescreen; ineens verzenden mislukt. Soms om de 2 a 3 minuten. Wat kan dat toch zijn. Is er misschien een app. waardoor ik kan zien wat er gebeurt? Of misschien een logfile die ik kan raadplegen?

Bewerkt (24 april 2013 14:39)
ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 17 april 2012
  • 20:40

maak is een screentje, kunnen we mee spieken

FrankieV

FrankieV

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 17 april 2012
  • 20:42

Kan wel een screentje proberen, maar het staat steeds maar heel kort bovenin de statusbalk. Steeds maar 1 sec. of zo. Als ik het scherm met meldingen dan naar beneden trek staat er niets/geen melding.

FrankieV

FrankieV

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 17 april 2012
  • 23:07

Niemand een tip, ik wordt er gek van.

FrankieV

FrankieV

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 18 april 2012
  • 16:56

Ik zal zelf maar antwoorden.
Doe er uw voordeel mee.

Het is bij de meeste providers niet mogelijk om de uitgaande smtp server te gebruiken. Vandaar de foutmelding. Als je via je eigen netwerk bv. wifi mail verstuurd gaat het wel. Zo gauw de wifi wordt uitgeschakeld, en je gebruik maakt van in mijn geval het Vodafone netwerk, moet je voor de uitgaande server de volgende instellingen gebruiken:

In mijn geval ingaande server (Telfort)

Gebruikersnaam: xxxxx
Wachtwoord: xxxxx
pop3 Server: pop3.telfort.nl
Beveiligingstype: geen
Poort: 110

Uitgaande Server (Vodafone)

smtpserver: authsmtp.vodafone.nl
Beveiligingstype: SSL
Poort: 465
Aanmelden verplicht……
user: mail0612345608@vodafone.nl (Op de plaats van het fictieve nummer Uw telefoonnummer)
ww: Uw wachtwoord van het vodafone internet account (Mijn Vodafone; aanmaken indien nodig)

Het is dus ook mogelijk 2 accounts aan te maken.
1x “Mijn account WIFI” en 1x “Mijn account 3G”

NR1965

NR1965

• Lid sinds 21 juli 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 17 september 2012
  • 22:06

FrankieV;290694
Ik zal zelf maar antwoorden.
Doe er uw voordeel mee.

Het is bij de meeste providers niet mogelijk om de uitgaande smtp server te gebruiken. Vandaar de foutmelding. Als je via je eigen netwerk bv. wifi mail verstuurd gaat het wel. Zo gauw de wifi wordt uitgeschakeld, en je gebruik maakt van in mijn geval het Vodafone netwerk, moet je voor de uitgaande server de volgende instellingen gebruiken:

In mijn geval ingaande server (Telfort)

Gebruikersnaam: xxxxx
Wachtwoord: xxxxx
pop3 Server: pop3.telfort.nl
Beveiligingstype: geen
Poort: 110

Uitgaande Server (Vodafone)

smtpserver: authsmtp.vodafone.nl
Beveiligingstype: SSL
Poort: 465
Aanmelden verplicht……
user: mail0612345608@vodafone.nl (Op de plaats van het fictieve nummer Uw telefoonnummer)
ww: Uw wachtwoord van het vodafone internet account (Mijn Vodafone; aanmaken indien nodig)

Het is dus ook mogelijk 2 accounts aan te maken.
1x “Mijn account WIFI” en 1x “Mijn account 3G”

Zou ik op deze discussie mogen inhaken want ik was op zoek met dezelfde vraag. Maar bij mij ligt het toch nog even anders en mijn probleem ben ik nog nergens tegen gekomen. Ik heb wel gewoon de smtp server van planet ingevuld (iets van kpnmail dus eigenlijk). Ik krijg ook continue een verbindingsfout bij verzenden (ontvangen gaat wel prima). Maar na een aantal uren wordt het bericht dan altijd toch alsnog verzonden.
Ik vind dat zo raar. Ik begrijp niet waar het aan kan liggen.
Ik heb ook Vodafone dus zou bovenstaande suggestie nog wel kunnen proberen. (Maar dan moet ik nog achter mijn wachtwoord aan dat ik normaal nooit gebruik dus niet meer weet.)
Maar ik zou eigenlijk wel willen weten waarom mijn emails na enige tijd (meestal pas uren later) wel opeens worden verzonden. Bij sommige ontvangers geeft hij dan zelfs wel de originele tijd van verzending aan maar komt pas uren later daadwerkelijk binnen, namelijk op het moment dat hij op mijn gsm ook uit het postvak uit verdwijnt naar de verzonden items.

Dank je wel.

Bewerkt (24 april 2013 15:34)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren